Gonal F 300 eh: is dat niet veel voor een eerste keer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hallo. Heb net mijn eerste Gonal spuit gezet. Gisteren in het zh zeiden ze dat ik 300eh moet spuiten. Maar nu zie ik de dosis nergens meer terug in mijn papieren en begin ik te twijfelen... Is dat niet een hele hoge dosis?
    Wie o wie? Ga ze natuurlijk morgen ook even bellen voor de zekerheid maar ben benieuwd wat jullie spuiten aan eh.

2. Purk

Purk Niet meer actief

Dat is de dubbele dosis van normaal. Ik spoot bij de eerste poging 150eh, maar omdat ik niet voldoende reageerde moest ik bij de tweede poging 300eh spuiten. Morgen zeker even bellen! Geen man overboord als dat een keer gebeurd hoor

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier bij de ivf begonnen met 300 ook ja.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja hoe langer ik erover denk en lees op internet hoe meer ik het vind... Maar we hebben het er echt over gehad dat ik dus drie keer met een spuit kan doen van 900. Ze zal zich toch niet vergist hebben? Kan niet wachten om morgen te bellen. Hè voel me helemaal down erdoor... Kan het echt geen kwaad als dit niet de goede dosis blijkt te zijn?

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @babyhope: jij dus ook 300eh? Ben echt benieuwd wat ze morgen zeggen... Want waar baseren ze de dosis eigenlijk op?

6. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik spuit ongeveer een week 75 eenheden. Dit is mijn 2e iuibehandeling. 300 lijkt mij wel erg veel?

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.890
    113
    Noord-Holland
    Heb je hiervoor "iets" gestimuleerds gedaan? IUI? En hoeveel heb je toen gebruikt?
    Ik krijg 150eh per dag.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.890
    113
    Noord-Holland
    Ja dat is iui.. dan mogen er vooral niet teveel eitjes gaan groeien.. met ivf wil je juist zoveel mogelijk (zonder overstimulatie dan) eitjes.

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben ook begonnen met 300 IE Gonal-f dit is zelfs omhoog gebracht naar 450 IE, maar ook dat was niet genoeg om de eitjes goed te laten groeien. Deze poging is toen afgebroken en de volgende ronde 450 IE Menopur en dat werkte wel.
    Misschien speelt leeftijd ook een rol ik was toen 37.

10. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Hallo

Ik hoefde maar 150 EH te spuiten voor ICSI behandelingen, bij mij waren er 10 blaasjes weggezogen daarin zaten 7 eitjes en alle 7 zijn goed bevrucht 1 verse TP en 6 de vriezer in. Dus verschilt erg per persoon.

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik moest ook meteen 300 spuiten bij de 1e ivf. Ik had puregon, maar dat is hetzelfde als gonal, alleen van een andere fabrikant. Ik vond dat ook erg veel (ik moest het vanwege laag amh) en vond het best wel eng. Maar je gaat je echt niet anders voelen dan met 75 eenheden, wat ik heb gespoten bij de iui's. Als tijdens de echo's blijkt dat je teveel follikels aanmaakt, zetten ze je vanzelf op een lagere dosis. Ze weten echt wel wat ze doen in het zkh hoor.
    Er zijn ampullen van 300,600, 900 etc. Dus afhankelijk van het ampul weet je hoeveel doseringen je eruit kunt halen.
    Succes!

12. Ik denk dat het een beetje afhangt van hoe oud je bent en de rest van je situatie. Bij mij zijn ze bij ICSI begonnen op 187,5 omdat ik zo jong ben en de kans op overstimulatie dus heel groot zou zijn. 187,5 was dus 'heel weinig' en daar wilden ze mee beginnen. Na een week hebben ze 'm verhoogd naar 225. 300 lijkt mij ook wat veel om mee te starten, maar misschien hebben ze er vanwege je situatie goede redenen voor?

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en het klopt dat ik 300eh moet spuiten. Heeft inderdaad te maken met mijn leeftijd (40). Gelukkig maar, werd al helemaal bang dat ik het niet goed deed... Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Verschillend is het dus bij iedereen zeg. Ligt dus aan wat je doet en hoe oud je bent denk ik. In ieder geval ben ik gerustgesteld. Vind het wel een ding trouwens hoor, dat Gonal F spuiten. Iedereen vindt dat minder erg dan de deca maar dat vind ik nu nog niet. Misschien verandert dat wel na een paar keer...

14. Minder erg dan Deca? Man, van Deca kreeg ik al een minder lief karakter, maar van Gonal veranderde ik helemáál in een monster.. ;)

Of hebben we het nu alleen over de spuit zetten? :)

15. Suuss

Suuss Lid

21 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spuit 112,5 EH maar dat was bij IUI. Bij IVF lijkt het me geen rare dosis, ik had vorige week 1 goede eicel, bij IVF heb je er natuurlijk veel meer nodig.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    poema Ik was 26 toen ik aan de ivf begon.
    Ik denk dat het ook af hangt hoe je bij de o.i en iui hebt gereageerd op de gonal.

Ik begon altijd op 37.5 bij de o.i en eindigde meestal op de 300 en dan op cd 32 of zo kon ik de pregnyl zetten.

Bij de ivf was het ook een zware ronde. Ik begon in juni met de deca. En 27 september had ik de tp. Ik had wel 22 follikels. Maar pf was een heel gedoe

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Poema, als je 40 bent vind ik 300e wel logisch... Ik heb de eierstokken van een 42 jarige, dus dat zit aardig in 1 lijn;)
    Iedere ervaring is anders, maar ik vond de deca echt verschrikkelijk. Echt overgangsklachten, maar van het stimuleren heb ik geen last gehad.
    En uiteraard is het onnatuurlijk een naald in je eigen lichaam te steken. Maar het wendt;)
    Laat alles gewoon op je af komen. Veel vrouwen hebben dit voor je gedaan, dus jij kunt dit ook. Nogmaals succes!!!

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja, gelukkig klopt het gewoon! pffff. Heb nooit eerder vruchtbaarheidsbehandeling gedaan dus kan ook niet vergelijken. Tja, het lijkt of ik van die Gonal F hoofdpijn krijg. Duizeligheid is gelukkig wel minder aan het worden.
    Maar het is meer dat ik die spuit van Gonal F gedoe vindt: naald erop, instellen, turen in dat minischermpje... pffff ben ik net gewend aan die decaspuit en dan komt deze er opeens bij... Vind het meer gedoe. Maargoed. Gisteren ging het even voor geen meter (even een goede huilbui gehad) en uiteindelijk toch gezet. Maar heb nu wel twee blauwe plekken op mijn buik. Heb ik van die decaspuit nog nooit gehad...

19. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Oja, hoofdpijn kreeg ik ook van de gonal! Blauwe plekken krijg je als je per ongeluk een adertje hebt geraakt. Dat gebeurt hopelijk niet altijd, want daar word je buik ook niet mooier van ;). Ik wreef altijd een beetje over het plekje waar ik spoot als de vloeistof erin zat, zodat het gelijkmatig kon verdelen over m'n buik. Want 300 is natuurlijk ook best veel.
    Van m'n gyn heb ik de tip gehad om van te voren met een ijsblokje over de huid te gaan, dat verdooft een beetje. En aan de zijkant van je buik is het minder pijnlijk dan in de richting van je navel.
    Succes! Hopelijk gaat het nu al wat beter?

Deel Deze Pagina