Hoe lang duurt de ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loltsje82, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik ben ongeveer een maand gestopt met de pil (nou ja, 3 weekjes ofzo). Ik heb vorige week voor het eerst een apart gevoel in mijn onderbuik gehad (beetje moeilijk te omschrijven maar het deed een beetje zeer). Dat was ongeveer rond de eisprong. Dit gevoel had ik voor het eerst (maar dat kan kloppen omdat dit de eerste maand na het stoppen met de pil is).
    Mijn vraag is hoe lang duurt de eisprong? Ik heb het bijna 2 dagen gehad, kan het kloppen dat dit de eisprong was? Of is het wat anders geweest?

De pijn/het rare gevoel zat heel erg onderin de buik, lager nog dan de darmen zeg maar, net boven het schaamhaar.

2. Niet meer actief

hee loltsje,

dit heb ik voor je gevonden op internet...
    het geeft niet helemaal antwoord op je vraag maar dekt enigszins de lading en is een goed startpunt om zelf een en ander uit te vogelen op het net..

"Omdat een eitje binnen enkele uren na de uitstoting bevrucht dient te worden door de “Graafse follikel” heeft moedertje natuur voorzien in het mechanise dat zorgdraagt voor een gegarandeerde continue stroom van zaadcellen via de baarmoederhals naar de eileiders, waarbij slechts enkele cellen op het moment suprème het eitje bereiken.

De ideale bevruchtingstijd voor een eitje is 6 tot 8 uur. Een eitje blijft weliswaar 24 uur in leven maar de kans op succes neemt af naar mate de tijd verstrijkt. Een zaadcel kan in de eileiders of baarmoeder wel tot 72 uur in leven blijven. Dit houdt dus in dat de bevruchting niet succesvol zal zijn als deze langer dan 24 uur na de eisprong plaats vindt. Positief punt hieraan is dat als de bevruchting “te vroeg” plaatsvindt je maximaal 3 dagen respijt hebt. "

succes!

Aoife

3. Hoi,

Ben zelf ook pas net gestopt, zit op dag 23 van mn eerste cyclus, maar herken het gevoel wel. Had een tijd terug ongeveer een half uur echt buikpijn en daarna nog een dag of 2 een zeurend pijngevoel.... niet echt duidelijk wat het is geweest, maar ik denk zelf ook dat het de ovulatie is geweest.... (qua timinig zou het kunnen). We wachten maar weer af!

Groetjes Jelske

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik denk zelf wel dat het de eisprong was, zo'n idee had ik er wel bij. Het ene moment was de 'pijn' wat heviger dan het andere moment, maar in totaal was het ongeveer 2 dagen.

We hebben wel 'geklust' voor en tijdens die 2 dagen dus nu maar afwachten. Maar het zal nog wel niet want ik ben nog maar net gestopt met de pil. Maar geduld heb ik wel hoor.

Is er ook een forum waar je met andere vrouwen kunt praten die ook in Oktober met de pil gestopt zijn?

Groetjes Miep

5. sada

sada Lid

30 okt 2006
    55
    0
    0
    brabant
    Hi Loltsje82

Ik ben ook in Oktober gestopt met de pil.
    Had de 12de de eerste dag van de menstruatie.Ik heb vorige week 3 dagen last gehad van mijn onderbuik. Het voelde bij mij aan als een grote blauwe plek. Op zaterdag ochtend half 6 werd ik wakker van flinke steken in mijn onderbuik. Het duurde maar een uurtje, maar ik ga er vanuit dat dat mijn eisprong was. Hierna trok langzaam aan het beurse gevoel in mijn buik weg.
    Wij hebben ook wel geklust rondom die dagen, maar ik heb niet het gevoel dat het in een keer raak zou zijn.Ik ben gelukkig ook wel geduldig. Ik verwacht er niet teveel van hoor het zou leuk zijn

groetjes Sada

6. sada

sada Lid

30 okt 2006
    55
    0
    0
    brabant
    Hi Loltsje82

Ik ben ook in Oktober gestopt met de pil.
    Had de 12de de eerste dag van de menstruatie.Ik heb vorige week 3 dagen last gehad van mijn onderbuik. Het voelde bij mij aan als een grote blauwe plek. Op zaterdag ochtend half 6 werd ik wakker van flinke steken in mijn onderbuik. Het duurde maar een uurtje, maar ik ga er vanuit dat dat mijn eisprong was. Hierna trok langzaam aan het beurse gevoel in mijn buik weg.
    Wij hebben ook wel geklust rondom die dagen, maar ik heb niet het gevoel dat het in een keer raak zou zijn.Ik ben gelukkig ook wel geduldig. Ik verwacht er niet teveel van hoor het zou leuk zijn

groetjes Sada

7. sada

sada Lid

30 okt 2006
    55
    0
    0
    brabant
    sorry Ik verstuur hem 2x foutje

8. Zal ik een nieuw topic aanmaken voor meiden die in oktober zijn gestopt? Kunnen we daar samen de rondes volgen... (het liefst natuurlijk zo min mogelijk.... ;)

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jelske liever niet ;)

we hebben een stop op groepjes topics ;)

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hoi Sada
    Das toevallig, ik had ook de 12e de eerste dag van de menstruatie (8 Okt. laatste pil, microgynon 30). Dus ook jij hebt een aantal dagen last gehad van de onderbuik. Ik heb dit gevoel nog niet eerder gehad en dacht misschien dat het kwam van het ontpillen, maar ik denk eerder dat het de ovulatie was.

Groetjes Miep

11. Oke, sorry, dat wist ik niet...

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    geen probleem, heb hem al gesloten.

Deel Deze Pagina