Zwanger of niet? Heel veel stress!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fluf1234, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluf1234

Fluf1234 Nieuw lid

10 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal, ik heb jullie hulp nodig.
    Bijna drie weken geleden heb ik onveilige seks gehad, de dag erna ben ik de pil meer dan 12 uur vergeten. Drie dagen later werd ik ongesteld. Ik ben blijven doorslikken met mijn strip. De dinsdag was ik mijn pil weer meer dan 12 uur vergeten. ( ik was wel ongesteld ) Toen heb ik in mijn menstruatieperiode ( de Enerlaatse dag ongeveer ) met condoom seks gehad, maar toen is het condoom gescheurd. Is er een kans dat ik zwanger ben?

Please, help me. Ik ben zo nerveus! X

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tja wat kan ik zeggen. Die kans is er maar of je het ook bent kan ik niet vanaf een scherm zien natuurlijk dus toch best even een test doen en na 3 weken ongeveer nog eens

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Testje doen idd, succes

4. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Ik zou morgen even een test halen dan ben je meteen uit de onzekerheid

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Test doen... en je pil eens knap gaan slikken.

6. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    En niet onveilig vrijen als je pil bent vergeten!
    Zet een automatisch alarm voor je pil, misschien helpt je dat!

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Mischien wel,mischien niet
    ik was met 1keer vergeten wel zwanger.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja de kans dat je zwanger is er zeker! Maar alleen een test kan dat uitwijzen. Ik zou dus even een testje halen en je pil wat beter gaan slikken in de toekomst.

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Seks = kans op zwangerschap.

Je kunt het alleen zeker weten door een test te doen.

Succes.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet welke pil je slikt, maar als je voor de rest de pil altijd consequent slikt is de kans nu heel klein dat je zwanger bent want je bent hem niet eens echt vergeten, je hebt hem alleen wat later genomen. Voor je eigen gemoedsrust zou ik een test doen, maar maak je geen onnodige zorgen.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

testje doen idd. en misschien is de prikpil wat voor jou? ik vergat mijn pil ook wel eens, zit nu aan de prikpil en het bevalt goed

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Uhm ze was toch ongesteld, tenminste ze heeft het over haar 1 na laatste menstruatiedag ? Dus nee denk niet dat je zwanger zult zijn ;).

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Bij pilgebruik heb je geen eigen natuurlijke cyclus meer. Daarop kan je dan niet vertrouwen.

TO,
    De pil is duidelijk niet geschikt voor jou, omdat je slordig omgaat met het innemen ervan. Als je echt niet zwanger wil worden, dan weet je dat je geen seks moet hebben als je de pil niet goed gebruikt. Denk eens met je verstand, in plaats van je hormonen.

Wat je moet doen, is zo snel mogelijk een zwangerschapstest halen, en het beste testen met ochtendurine (de eerste plas als je wakker wordt). Dan is het HCG-gehalte het hoogst. Ga ook kijken naar andere vormen van anti-conceptie, die je niet elke dag hoeft in te nemen:
    - nuvaring
    - prikpil
    - mirena- of koperspiraal
    - implanon
    - anticonceptiepleister

Zoals je ziet, er bestaan meerdere alternatieven, die je slechts wekelijks, maandelijks, driemaandelijks, of zelfs na een aantal jaar pas moet vervangen. Dus neem contact op met je huisarts en bespreek dit met hem/haar.

Succes!

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.159
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    +1 ! Zoek AC die voor jou wel past, want zo onregelmatig wel/niet nemen, is ook niet goed. Of niet vrijen als je een vergeten bent.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Testje doen, en bij onduidelijke menstruatie eventueel later nog een keer herhalen.

Voortaan de pil gewoon goed slikken en geen onveilige seks meer hebben. Als je beiden goed doet is de kans op een zwangerschap wel heel klein.

Deel Deze Pagina