Nawerkingen na hormoonspuiten

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by patje20, May 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Hey meiden,

ik vraag mij af of het kan dat de hormonen nog doorwerken als je ruim een maand gespoten hebt.
    Waarom vraag ik dit, de laatste keer dat ik ongesteld was, was 5 april, nu is het ondertussen 13 mei en nog geen spoortje te zien van een naderende ongie.
    5 april ben ik ongie geworden na 35 dagen gespoten te hebben met lucrin 20 eenheden en eerst 75 ie menopur, toen 112,5 ie menopur en uiteindelijk 225 ie menopur per dag. Toen eisprong gehad van 2 eitjes, en netjes 15 dagen na de iui ongie geworden. Na deze zoveelste teleurstelling hebben we besloten om even te stoppen in de mmm, nu dus een "eigen" cyclus. Heb pco dus niet echt een eigen cyclus. Maar goed om een lang verhaal kort te maken: kan de lucrin en/of menopur er voor zorgen dat ik nu dus niet ongie word uit mezelf? terwijl dat vroeger wel zo was na 35 dagen?

2. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    ik zou het je niet kunnen vertellen

maar wil je toch even sterkte wensen
    want lijkt me ook niet makkelijk om de bahandelingen even te laten voor wat het is!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hey,
    ik heb een maand of 5 lang hormooninjecties gehad,en bij mij werkte het ook nog lange tijd door. Dit merkte ik vooral aan de klachten ( opvliegers, stemmingswisselingen enz>)
    Zou heel goed kunnen dat het nu uit je lichaam is,maar je door de pco " gewoon " weer een onregelmatige cyclus hebt.
    Weet niet hoe erg je pauze neemt,maar als je weer een ongi wilt zou ik even aan de gyn vragen om een kuurtje primulot. Weet je ook gelijk weer wanneer je eerste cd is.

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    anna thnks voor je reactie!
    kaatje, ondanks de pco had (heb) ik toch wel een regelmatige cyclus. in december 2007 en afgelopen januari ook netjes rond de 35/36 dagen gezeten zonder hormonen oid. daarom vind ik het nu zo raar dat er geen ongie is gekomen rond deze periode, ik zit er nog maar 3 dagen overheen maar kon/kan wel altijd het klokje gelijk erop zetten. we zijn overigens van plan om een jaar pauze te nemen.. dus zo doorgaan heeft geen nut, ik kijk het nog een week aan en als er niets komt dan ff bellen naar de ferti. thnks iig.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het nu met je?
    Inmiddels al ongi?

Ik heb ook een keer gezegt..zo en nu neem ik 3 maanden pauze. Na de eerste maand werd ik gek van het " niet proberen en uitstellen " dus ben weer begonnen haha. Lekker ongeduldig weer.

maar heel goed dat je de tijd voor jezelf neemt. Is een slopende tijd de MMM.

Share This Page