Das niet helemaal waar... Als bm verstreken/verweekt is kunnen ze je al strippen. Ik ben precies op uitgerekende datum gestript en toen zei me VK gefeliciteerd je hebt vast 1 cm van mij gekregen. Maare met 35 weken.... Sorry maar ik ben t eens met alle anderen. Als je nou 38 weken was had t een ander verhaal geweest. Maar omdat jij t zwaar hebt nu al.... Duh een zwangerschap is zwaar... Kom je er nu pas achter? Dan heb je al stinkend geluk meid!
Idd ...... Strippen met 35 weken? Welke moeder wilt dat nou..... snap er totaal niks van en denk daarom dat het weer zo'n belachelijk nep topic is:x
Mij wilde ze strippen en dat kon nog niet want er was niks verweekt en nog geen ontsluiting. Daarbij jenyiah lijkt het me toch sterk dat je met strippen 1 cm ontsluiting kan krijgen....auw!
Wow, volgens mij hebben er hier een aantal last van hun hormonen. Heftige reacties zeg.. Gewoon een vraag toch? TO: je kan het altijd bespreken, zeker dat je er doorheen zit en een plan opstellen wat is mogelijk? Nu is het denk echt te vroeg als de kleine komt. Maar misschien kan het wel bij 37 weken? Goed je gevoel aangeven hoor.. Sterkte met de laatste loodjes, je kan het..
Door het strippen mop.... ik had namelijk nog helemaal geen ontsluiting en oh jah... strippen is idd best pijnlijk... dacht dat ik tegen t dak aanvloog!
Jeetje ......... Klinkt pijnlijk! Ben ik blij dat het niet ging haha. Trouwens toch die avond begonnen met de bevalling!
Strippen... De vk waarschuwde dat het echt pijnlijk zou zijn, maar ik reageerde alleen met... "Was dat nou alles..?"Paar uur later ben ik bevallen.... Ik was trouwens 41+3 weken zwanger.... En was mn laatste kans voordat ik ingeleid zou moeten worden,...... Ouderschap bestaat uit opoffering.... (In en uit de buik) Ik sliep vanaf 14 weken zittend (bi)... En dan stel kindjes om voor te zorgen..... En toch denk ik nu nog soms, zat hij nog maar in mn buik.... Bijna acht maanden, nog geen nacht doorgeslapen... En al bijna 7 maanden op een koemelkvrij-dieeet ivm borstvoeding. Hahahahaha..... Soms denk ik. Was ik maar niet gestript
Ik hoop dat je deze vraag in een bui van uiterste wanhoop hebt gesteld, want volgens mij moet je nu niet willen bevallen. Maar ik wil met alle liefde met je ruilen hoor.... Heb al drie dagen harde buiken/weeën en ben al lang blij dat ik geen ontsluiting heb en zoals je aan mijn banner kunt zien moet ik nog wel even... Dus ik wil best ruilen hoor! Nee zeg dit niet omdat ik mezelf zielig vind (allesbehalve dat, kan nog gewoon lachen hoor ondanks alle pijn) maar kom op wat zijn nou 5 weken op een mensenleven?
Hier mag je pas gestript worden met 41 weken. Vandaag zei ze me dat ze mij eventueel wel met 40+4 dagen willen strippen. Zelf nog maar even goed over nadenken (had gisteren het even niet zo goed en wil liever een gezond kindje).
Ja de regels zijn overal anders... Hier deed ze t met 40 weken maar ik liep al vanaf 3 maand met mijn rug en bekken te kloten.... Mijn ex was een trucker en altijd een week van huis... Wou graag een goede kans hebben op t mee maken van de geboorte van zijn dochter.
Ten eerste is er echt geen gyn/vk die je gaat strippen met dit termijn.. En ten tweede alle dingen waar je last van hb horen er nu eenmaal bij.. 9 vd 10 vrouwen hebben hier last van en sommigen nog veel erger en langer dan 2/3 weken Dus er geen zin meer in hebben is zeker geen reden om te strippen... En je had 35 geleden al kunnen bedenken dat het zwaar zou kunnen worden... Daarbij wil je echt geen prematuur kindje hoor Eerst aan je kindje denken en dn pas aan jezelf... En dit zul je de rest van je leven moeten doen
Ik ben het hier op zich wel mee eens.. Ik denk dat we met zn allen de laatste jaren(en meer als 2/3 jaar) streds grotere 'watjes' worden... Daar komt ie...: vroeger.. Wisten volgens mij niet eens wat BI was... Waren ze tot en met 9 maanden lang de was aan het schrobben op een houten plank, hele dagen t huis schoonmaken, hadden ze niet zoveel autos, alles lopend of met de fiets, terwijl ze nog 5 koters hadden rond rennen.... MAr hun hoorde je niet klagen hoor! Wij worden met zn allen steeds meer 'verwend' en gaan we de ziektewet in met BI(ja been there done that ), blijven we thuis als we moe zijn of misselijk..(niet zelf gehad ) En het is fijn hoor dat dat allemaal kan begrijp me niet verkeerd! ik was ook heel blij dt ik de ziektewet in kon Kijk naar alle mogelijkheden die we nu hebben ipv vroeger keihard altijd maar doorbikkelen.. En nog steeds zeuren we omdat we het zat zijn en pijntjes hebben.. We hadden wat meer vande vroegere mentaliteit Moeten hebben denk ik
Nee en dan vooral de psychische kant he maar o o o wat een schande als er dan zoalas bijv het boek/film de gelukkige huisvrouw een kindje de dupe word doordat moeders niet optijd aan de medicijnen kan omdat de kleine er nog inzit.
Wat een onzin zeg, moeders kunnen zeker wel aan de AD, zouden psych. hulp kunnen krijgen om een PND te kunnen voorkomen als ze hun problemen kenbaar maken. Sorry hoor, maar ervoor kiezen dat je kind een slechte start heeft, wekenlang op de neo of in het zkh moet verblijven, verdere problemen die prematuriteit mee kan brengen enkel omdat JIJ het zwaar hebt. Moederschap is je opofferen tot het bittere eind, zowel in de zwangerschap als wanneer de baby er is. Er zijn vrouwen die hebben echt ernstige problemen met hun eigen gezondheid en ook daar wordt gerekt omdat het voor de baby is, en dat is zeker niet voor niets! Er zijn moeders die kampen met BI met psych. problemen, met hun eigen gezondheid, met de gezondheid van hun kind (zie een topic hier over een niet gezond kindje verwachten) etc... Kom zeg! Ik ben zwanger van de 4e en ik weet dat het zwaar is (vroegtijdige weeen, pre-eclampsie, hypertentie, dysmaturiteit, BI tot in een rolstoel en thuishulp indicatie en jaren lang nog behandelingen, ziekenhuisopnames voor weken etc.....), maar het is de moeite waard, je doet het voor je kind! Er zijn mensen die het veel en veel zwaarder hebben als ik of andere! En om nog maar een BIZAR voorbeeld te noemen, in Afrika hebben ze niet onze zorg, moet je 1 dag met weeen lopen om in een aftands ziekenhuis te kunnen bevallen. Hoor je die mensen klagen?
Na het start-bericht gelezen te hebben, kan ik alleen nog met mn hoofd schudden. Tjonge-jonge-jonge...