Vorige week had ik het getroffen met een zware verkoudheid en net als deze goed genezen was, kreeg ik gisteren te horen van de dokter dat ik met een zware keelontsteking zit. Gisteravond had ik dan 38° koorts en heb dan maar een dafalgan genomen aangezien de dokter mij dat had aangeraden... Zat er gisteren volledig door! Ben zo beginnen pannikeren dat het nu allemaal verloren is en dat ik het nu zal kwijtgeraken... Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik mij ongerust voelen? De gynaecoloog vertelde mij dat ik altijd naar het verloskwartier mag gaan bij noodgevallen. Maar is dit een noodgeval?
Wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Dafalgan is niets meer dan paracetamol, dus dat mag je zeker nemen bij ziekte of koorts. Even over noodgevallen en het verloskwartier. Zwangere vrouwen die last hebben van te veel harde buiken, vroegtijdige weeën, plotseling extreem bloedverlies of als ze verminderd leven voelen, kunnen daar altijd langs gaan. Maar voor een keelonsteking, nee... sorry. Eerlijk gezegd denk ik dat ze je weg zullen sturen. Ik zal er zeker dus niet heengaan. Van een keelonsteking en griep kan het echt niet mis gaan met je kindje. Probeer gewoon verder te genieten van het kleine wonder in je buik! Veel succes meid. PS. Ik ben ook van België
De derde persoon die van Belgie is hier.. Voor een keelontsteking zou ik het verloskwartier niet eens durven bellen. Het kan totaal geen kwaad, en tegen iedere ziekte die je krijgt tijdens je zwangerschap zal je kindje anti stoffen mee krijgen. In de zwangerschap is je weerstand een stuk lager en geloof mij, je zult nog veel buikgriepjes en verkoudheden gaan krijgen! Daar is niets ergs aan! Het enige waarvoor je het verloskwartier bellen kunt is: aanhoudende krampen, al dan niet gepaard gaande met bloed en/of vochtverlies, verminderd of geen leven, hoofdpijn in het tweede trimester icm vocht ophoping etc.. Succes!
De dokter heeft mij wel ook een antibioticum moeten voorschrijven, maar uiteraard één dat mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Een angina is niet iets dat je kan uitzieken... Helaas! Gisteravond lag ik nogal koortsig in bed en dan had ik écht zoiets van, dat kan toch niet goed zijn! En dan ga je pas écht wanhopen! Ook omdat ik ook al de hele tijd flink m'n best deed om geen medicatie te nemen en nu plots al op de 'grote' middelen moet overschakelen...
Meid, probeer echt niet te wanhopen. Het komt vast helemaal goed. Ik heb last gehad van nierstenen, waarvoor ik buscopan heb moeten nemen, heb al een paar keer monuril gekregen tegen urineweginfecties en tevens slik ik ook medicijnen voor mijn schildklier. En zie mijn banner Je arts zal je niet zomaar iets voorschrijven wat je niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap.