Avond eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sil1, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Hai meiden,

Ik ben benieuwd wat jullie als avond eten geven.
    Ik maak altijd alles zelf.
    Maar weet af en toe niet meer wat ik nou nog moet geven.
    Wat geven jullie aan jullie kindjes vanaf 13 maanden aan avond eten?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn kinderen eten beide vanaf 6 maanden met de pot mee (rapley)

3. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon wat ook eten, alleen zonder zout en het pittige. Dat voeg ik er later aan toe nadat ik voor de kinderen heb opgescheept.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier wat wij allemaal geven;
    Rijst, aardappelen, spaghetti en macaroni
    Bloemkool, witlof, gemixte groente, broccoli, bruine bonen met appel, spinazie met ei, worteltjes, doperwten, tomaten, courgette ( zelf tomatensaus )
    Kip, zalm, gehakt, filet lapjes, wit vis en ham.

Hier maak ik combinaties van en dan in de vriezer.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Hij at alles mee, stamppot, aardappels, macaroni we maken de sauze ook zelf dus weinig zout.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh gewoon avondeten met de pot mee vanaf 6 maanden al. Net als wij uit de pan in stukken op het bord.
    Wij eten elke avond vers en gezond (zonder pakjes en zakjes) dus daar kan ook een baby prima van mee eten.

7. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Okee ja mijn dochter eet ook graag met ons mee.
    Ik ben zelf van het pittige eten.
    Voor haar maak ik altijd appart, maar omdat ze voor sommige dingen allergisch is, is het soms zo moeilijk.
    Daarom ben ik zo nieuwsgierig wat jullie dan maken, want omdat ze reflux heeft kan ze grote stukken minder goed weg slikken, daarom doe ik alles nog wel door de blender.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook toen vrijwel alles met de pot mee. Tot 1 jaar maakte is soms wat apart of ik bewaarde wat voor hem omdat hij niet zo dol was op pasta's en rijstgerechten, dus het liefst aardappel en groente had.
    Dan kookte ik voor hem vaak even een aardappel en wat groente apart. Je hebt veel groente in de diepvries, gezond en vers.
    Vanaf 1 jaar is hij steeds meer met de pot mee gaan eten. Periodes dat het goed ging en periodes dat het minder ging en dat is nu nog steeds zo.
    Ik zou nu in elk geval haar eten gaan prakken en niet meer pureren tot pap. Neem aan dat ze ook gewoon brood eet?
    En anders grotere stukken geven die ze zelf af kan happen. Gewoon een los worteltje in d'r hand die ze dan op kan eten.
    Zo maar een paar tips. :)

9. vd21

vd21 Niet meer actief

Alles wat wij ook eten of een 15+ potje
    Ik strooi alleen geen zout en niet al teveel mayonaise enzo

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zij eet alles wat wij ook eten. Behalve heel pittig eten.
    Als wij iets eten wat zij niet krijgt dan bak ik een groenten omelet.

Waar is ze allergisch voor?

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Vanaf 6 maanden wat de pot schaft :) Eerder voor hem zonder kruiden en sausjes, maar vanaf 1 jaar eet hij gewoon alles mee, pittig of niet.
    Blender heb ik nog nooit gebruikt, meteen met 6 maanden stukjes, soms wel geprakt. Stukjes vind ik veel makkelijker, dat eet hij gewoon zelf met een vork, met 13 maanden met zijn handen.

12. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Dat wordt nog uitgezocht op wat zij echt allergisch is.. wij zelf hebben gemerkt dat vaak dingen die rood of orange zijn, dat zij er van gaat overgeven paar uur later. Toetje van de mac donalds bijvoorbeeld kan ze echt niet tegen dan heeft zij meteen moeite met goed slikken en lijkt alles op slot te schieten wat lijdt tot stik gevaar (al paar keer in het ziekenhuis beland) daarbij reflux en maagzuur medicatie waardoor zij moeite sowieso heeft met wat grotere stukken weg te eten.

Deel Deze Pagina