Mijn zoontje slaapt al vanaf dat ie 4,5 week oud is de nacht door. De laatste avondfles kreeg hij altijd rond tussen 21.00 en 22.00 uur en dat ging heelgoed altijd, maar sinds de laatste 2 weekjes niet meer! We hadden het al vervroegd naar 20.30 /21.00 uur, maar moet hem telkens uit zn diepe slaap halen en begint dan heel zielig te huilen! Gelukkig is het wel weer snel over en krijgen we weer een grote glimlach, maar drinkt zijn flessen niet leeg! Hij laat vaak veel staan van zn fles, dit verscheeld wel van ongveer 50 cc tot 120 cc ongeveer... Valt ook weer snel in slaap onder de fles omdat hij gewoon te moe is! Hij sliep dus altijd van omgeveer 21.30 tot 06.00/07.00 soms nog wel is iets later.... De laatste 2 dagen heb ik m al vroeg de laatste fles gegeven omdat hij dan net in badje was geweest en dus nog wakker was, hij heeft eergister om 19.30 de laatste fles gehad en dronk dus wel 170cc op en s'morgens om 7.50 moest ik hem wakker maken!!!! vond t best een beetje eng zolang slapen dus lag zelf vanaf 05.30 wakker(toen mn man eruit ging), dus heb zelf nog niet lang geslapen! hihi maar dat geeft niet hoor! En gister om 19.15 de laatste fles gegeven en ook ongeveer 150cc gedronken en kwam vanmorgen om 7.00u dus hij slaapt nog beter dan voorheen!ondanks dat hij vroeger de laatste fles krijgt! ook slaapt hij een stuk vaster voor mijn idee, want normaal houd hij zichzelf nog wel is vaak wakker door zn handjes die hij in zn gezicht wrijft en nu helemaal niet hij ligt heerlijk rustig te slapen! Heel verhaal....., maar vraag me dus af of er dus niet te lang tussen de laatste en de eerste voeding zit, want hij heeft dus van de week de klok rond geslapen en ik moest m nog wakker maken ook! Vind t wel lekker hoor dat hij zo goed slaapt enzo, maar wil er wel zeker van zijn dat het geen ''kwaad'' kan natuurlijk! Wat denken jullie? Lekker zo door gaan en zn laatste fles gewoon rond 19.30 geven of m s'avond nog een keer wakker maken? Roan is nu 11,5 week oud en woog toen hij 8 weekjes oud was al 6270 gram en 62 cm lang, dus het is geen kleintje ofzo.... Hij krijgt 5 flessen per dag, hij dronk de laatste week een stukje slechter dus was ik op advies van cb geminderd hij kreeg 170cc(160water met 5 scheppen) Sinds gister weer iets verhoogd want hij komt weer binnen de 3 uur! Hij krijgt dus nu 1 x 200cc en 4x 180cc
Ik zou het niet weten meid, misschien kun je even overleggen met je cb? Ik moet zeggen dat ik meestal meega in wat de kleine aangeeft hoor, dus mocht zij ooit een hemelse 12 uur achter elkaar willen slapen, dan zou ik dat misschien ook wel eng vinden maar ook wel prima, hihi. Volgens mij is het zo dat als hij verder niet suf is overdag alsie wakker is, dat het niet zo heel veel uitmaakt. Hij geeft zelf aan geen honger te hebben door niet te drinken, toch? maar goed, ik zou even navragen bij cb voor de zekerheid!
Mijn dochter sliep ook met 10 weken van 7 tot 7 door.... Ik wist toen niet dat het qua suikerspiegel gevaarlijk kon zijn. Maar toen ze het hoorde zeiden ze (op het cb) ook van: Als ze gewoon helder en alert is met wakker worden, dan is er verder geen probleem, dan kan haar suikerspiegel het blijkbaar prima aan. En daarbij, het is toch al gebeurd en blijkbaar goed gegaan, prima toch? Ik sliep dus achteraf wat slecht terwijl ze toen dus al 1,5 week zo doorsliep . Wij zaten hierdoor dus ook al erg vroeg op 4 flesjes. De reden dat wij haar lieten liggen was vooral omdat we 4 weken bv op verzoek gegeven hebben en dit met de fles gewoon zo volgehouden hebben. En blijkbaar was ze prima in staat het zelf te regelen. Ik zou denken dat dat bij jou kindje ook het geval is als ik het zo lees.
Bedankt voor de reacties! Nou als ie wakker is, is ie altijd helder en allert! Volgt je heel goed, hij draait znhele hoofdje mee en lacht altijd meteen!!! Dus neem aan dat dat wel goed is?! Nou ik laat hem gewoon lekker liggen! Toevalling ligt ie nu ineens heerlijk te slapen vanaf 18.00 al en de dagen hiervoor was ie elke keer wakker en huilerig.... Dus vandaag krijgt ie iets later zn flesje dan 19.30...
Nou, klinkt prima toch? Met al die richtlijnen is het altijd belangrijk nog naar je kindje te kijken. En jij kent hem nu eenmaal het best dus als jij niet ziet dat hij minder alert en wakker is na een lange nacht, dan lijkt me dat echt helemaal niet verkeerd hoor! De één zegt dat ze maar 4 uur mogen slapen, de ander zegt 8 uur. Ik zeg: gewoon luisteren naar wat je kindje zegt... En ach, mijn ervaring tot nu toe is dat ik steeds denk een soort van ritme ontdekt te hebben en dan gooit madammeke het gewoon lekker eigenwijs helemaal om... Dus misschien dat jouw zoontje binnenkort weer besluit om wel wakker te worden 's nachts! Maar hoop dat niet voor je hoor, haha!
haha nou hier ook weer een ander ritme hoor... Hij gaat de laatste dagen na zn half 6 fles gewoon weer slapen en moet ik m alsnog voor zn laatste fles wakker maken! hihi Idd net als je denkt een ''ritme'' te hebben gooien ze het weer om!