Vraag over cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Giggle, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik ben mijn cyclus ff in de gaten aan het houden, willen aug/sep weer beginnen voor een 2e...
    Nu weet ik middels tempen dat mijn LF redelijk kort is...10dgn
    Mijn laatste ongie was7juli en duurde 5dgn
    Mijn app zegt dat ik dan de 20e mijn eisprong zou hebben...
    Nu spotte ik strax al heeeeeeel veel vruchtbaar slijm en mijn temp was vanmorgen ook al best laag...stel dat mijn eisprong vandaag of morgen is...is dat dan niet te snel? Kan een eitje dan wel rijpen genoeg?
    Ook omdat mijn LF zo kort is, is dit dan wel beetje ok, o maakt dat niks uit en kan het nog steeds allemaal goed gaan?
    Mijn cyclus was voor mijn dochtertje mooi 27dgn met LF van 12
    Nu maar 25dgn met LF van 10...

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Het is inderdaad geen lange cyclus, maar je valt nog wel netjes binnen het 'normale'. Qua lengte en qua LF.
    Misschien dat je cyclus zich weer herstelt naar 27dgn met LF van 12dgn. Hou het gewoon goed in de gaten. En anders kun je altijd advies inwinnen bij de huisarts of gynaecoloog.

Succes!

3. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Als je vandaag vruchtbaar slijm hebt betekent dit nog niet dat je vandaag of morgen je eisprong zult hebben. Meestal komt het vruchtbaar slijm 2 à 3 dagen voor je eisprong.

Een eitje heeft minimum 7 dagen nodig om te rijpen, dus als je eerste dag van je laatste menstruatie op 7/7 was zit je nu 10 dagen erna. Het kan dus wel degelijk. Stel dat je eisprong nog 2 à 3 dagen op zich laat wachten dan zit je heel dicht bij het gemiddelde van een eisprong op dag 14.

Blijf rustig verder tempen, binnen enkele dagen zal je meer weten over je eisprong. een LF van 10 dagen is korter dan het gemiddelde maar lang genoeg voor de innesteling.

Groetjes

4. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Dankjulliwel voor jullie lieve woordjes!
    Doet me goed!
    Nog even alles goed in de gaten houden en strax het echte werk!!!;)

Share This Page