Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en dit is meteen mijn eerste berichtje. Ik zou graag even mijn verhaal met jullie willen delen. Ik heb al super veel hier gelezen en vind het tot nu toe een erg fijn forum! Ik ben doormiddel van zelfinseminatie en een donor bezig om mijn wens in vervulling te laten gaan. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen. Soms wijkt het een paar dagen af maar niet extreem. Afgelopen eisprong de eerste poging gewaagd. Maar nu twijfel ik enorm of het uberhaupt wel een kans heeft.. Mijn donor helpt nog een ander stel en stomtoevallig lopen we allebei zo'n beetje gelijk. Afgelopen zaterdag en zondag heeft mijn donor aan die andere dame gedoneerd. En toen bleek mijn ovulatietest zondag ochtend ook positief! Heel vervelend want die dag konden we niet insemineren omdat hij al gedoneerd had en 2 x op een dag is niet te doen. Maandag ochtend had ik weer een positieve ovulatietest maar deze keer een KNAL test, testlijn donkerder dan contole streep. Maandag rond 12.00 uur bij de donor geweest en geinsemineerd. De inseminatie met een 10ml spuit gedaan en had onwijs veel last van luchtbellen in het spuitje.. daar maak ik me nu ook zorgen om.. Ik denk maandag middag rond 16.00 uur mijn eispronf gevoeld te hebben.. pijnlijke borsten, warm, rugpijn en steken. Dinsdag ochtend nogsteeds een knal test! Alsnog maar even geinsemineerd rond 15 30 uur. Deze keer met een 1ml spuit en dik tevreden! Geen luchtbellen! Moest alleen in 2 x en dat vond ik niet lastig oid. Nu is de test negatief. Nu komt het.. ten eerste maak ik mij zorgen om de kwaliteit van het sperma. Donor heeft uiteindelijk 4 dagen achter elkaar gedoneerd waarvan de laatste 2 dagen voor mij waren. Ten tweede, de luchtbelletjes van de eerste inseminatiepoging.. kan dat kwaad? Ten derde, was de 2e inseminatie niet veel te laat? Die is pas 24 uur NA eisprong gedaan (vermoedelijke eisprong) Wat vinden jullie? Nu trouwens nog steeds iets gevoeligere borsten, vooral links en de hele dag door gerommel daar beneden. Afscheiding is zo goed als niets.
Doorgaans heb je een eisprong zo’n 48 uur na een positieve ovulatietest. Zo te lezen was deze van jouw op maandagmorgen. Je eisprong heeft dan 24-48 uur daarna plaatsgevonden. De symptomen die je beschrijft en waarbij je aangeeft “ik heb mijn eisprong gevoeld” is doorgaans de laatste groeispurt. Zodoende heb je gewoon optijd geïnsemineerd. Als je donor geen zaadproblematiek heeft (verminderde kwaliteit oid) kan het geen kwaad om dagelijks klaar te komen. Je zal dan geen verminderde kans hebben als je daar bang voor bent. Of de luchtbelletjes nog een negatieve invloed hebben weet ik niet maar lijkt me van niet.