matrasonderlegger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Gebruiken jullie de matrasonderlegger al? (die in je kraampakket zit...) Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en was net ons bed aan het verschonen en bedacht me dus dat het misschien best handig om die matrasonderlegger al vast neer te leggen? Zo lang mijn vliezen niet breken in de nacht blijft de matrasonderlegger tenslotte ook nog bruikbaar voor na de bevalling?

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb dat ding er vorige week onder gelegd (37 weken). Zolang je vliezen niet breken lijkt mij dat je m gewoon nog kan gebruiken hoor!

3. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi,

Ik heb hem er met 37 weken 2 dagen op gehad, toen werd ik er gek van.. het kraakt en zweet en nu(39wk) heb ik hem er weer op gelegt en iets beter ingestopt en onder het molton.. ligt wel beter maar prettig is anders maar ik wil liever ook geen nieuw matras kopen.. ;)

succes

4. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    JAh, dat kan ik mij ook nog heel goed herinneren. Ik braaf dat ding op, toen nog ons waterbed, ik werd helemaal ](*,) . Zweten en kraken. Ik heb toen een celstofmatje onder de hoes gedaan. Minder kraak en voor het gevoel minder zweet.

Uiteindelijk lag ik lekker te slapen, toen ik plots wakker werd van een soort plup in mijn schede. Heel instinctief sprong ik mijn bed uit, gooide een celstofmatje op de grond en ben er op gaan staan en jawel, mijn vliezen waren gebroken. Dus gelukkig niet in bed gebeurd ( of in de winkel, wat mijn grootste angst was 8) ).

Heel veel succes met de bevalling :p

5. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik had geen matje maar een plastic hoeslaken gebruikt.
    Die had ik onder de molton en gewone hoeslaken gedaan zodat ik weinig last had van het kraken van het plastic en het zweette niet zo.
    Kun je kopen bij de thuiszorgwinkel.
    Ook na de bevalling nog een week laten liggen i.v.m. vloeien.
    Ik vond het een makkelijk ding en heb er veel profijt van gehad.
    Mijn vliezen braken nl. wel toen ik in bed lag te slapen.

Silly

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Laatst hadden ze bij de Kruidvat een soort waterdichte hoeslakens. Deze heb ik gekocht. Het is nu nog te vroeg om het erop te leggen, dus ik weet nog niet hoe het ligt.

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bij de Kwantum kan je ook waterdichte matrasbeschermers kopen, zijn rond de 20 euro geloof ik, maar je kan ze gewoon wassen. Tijdens de zw. schap van mn dochter wist ik niet dat ze er waren, maar ben ik bevallen met 34 weken dus niet nodig gehad. Maar ik gebruik het iig op het matras van mn dochter en het werkt perfect als ze s'nachts een ongelukje heeft.

8. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    Goeie tip :p

9. esther1972

25 sep 2006
    29
    0
    0
    huisvrouw/moeder
    Sliedrecht
    Ik heb van die waterdichte hoeslakens in huis voor de bedden van de jongens. Nu eigenlijk alleen nog voor de jongste...

Dus ik leg gewoon zo'n ding op m'n bed. Ligt verder prima, maar wel met de molton eroverheen.

Deel Deze Pagina