Nou nou dit vind ik een beetje grof hoor. Daar krijg je echt geen MK van. Als je het nooit mee gemaakt heb moet je er zkr niet zo over praten. Ik denk dat je hier veel mee beledigd en sommige ook nog erg onzkr maakt. Een MK komt vaak omdat het het kindje niet goed is en de natuur het afstoot. Je wilt toch geen ongelukkig kindje op de wereld zetten. En vaak krijgen er veel niet zo vroeg een echo. Denk eerst even na voor je iets over een MK opschrijft.
sluit me helemaal aan bij je moon. je kan niet zo hard oordelen, een miskraam komt omdat het kindje niet goed is, niet omdat jij 1x stress hebt gehad van een gyn die niks zag op een echo. er is een verschil tussen stress en stress. voor mensen met wel een mk komt dit erg hard over en kwets je mensen mee.
jemig meis wat lekker negatief zijn ze gatver daar zou ik echt niet tegen kunnen he, Sterkte meis en het komt allemaal goed liefs
Ik denk niet dat ze het zo bedoeld heeft, maar daar kan ze zelf beter over uitwijten, Stress in je zwangerschap is idd niet gezond, maar wat jij zegd als je een miskraam krijgt dan is er idd meestal wel iets mis met het vruchtje
inderdaad derona zo bedoelde ik het niet! dus als ik mensen heb gekwetst mijn excuus was niet helemaal zo bedoelt als dat jullie het hebben opgevangen nogmaals sorry
Ik heb bij mijn miskraam een hele vroege echo gehad. Van buiten konden ze niks vinden dus hebben ze maar een inwendige echo gedaan.. Over 3 weken krijg ik weer een echo en ik verwacht dat deze ook inwendig is.
Ik heb op 4,5 weken een inwendige echo gehad en toen was er een vruchtzakje en een dooiertje te zien. Op 6 weken opnieuw een echo en toen was er geen hartslag te zien. Op 5 weken en 3 dagen kunnen ze de hartslag zien. De dokter zei me dat de 5e week naar de 6e toe de allerbelangrijkste is want in die week moet het hartje gaan kloppen. Veel succes meid!
mij heb je zeker niet gekwets hoor stress is inderdaad niet goed.. en oorzaken van mk`s zijn er niet altijd.. stress is idd niet goed en bevordelijk nee want mijn vruchtjes waren allemaal GOED en toch afgestoten! ik zeg ook niet door stress dat het fout kan gaan maar niet alle mk`s hebben redens. Soms blijft het een vraag wat het wel is geweest als je iets lees hoor je natuurlijk niet hoe iemand het zegt en kan je het altijd verkeerd oppakken..daarom altijd maar een zodat mensen weten dat ik het niet lelijk bedoelt...
M'n 2ling was ook gewoon goed hoor. Maar denk dan na voor je zo iets op schrijft. En is wat Sam schrijft van die stress die jij hebt omdat je bang bent dat het mis gaat gaat het echt niet mis. Dan moet je hele andere stress hebben. Maar als je zo al denkt dan roep je het gewoon over je af. Geniet van je zwangerschap en maak je niet zo druk. Hoe vroeger de echo hoe minder te zien. En wat je huisarts zegt is helemaal niet zo gek. Heel veel zwangerschappen gaan in het begin mis. Bij mij werd dat ook verteld.
@ peeetje Als ze er wel een knipoog achter gedaan had had het toch nog heel raar over gekomen. Want zo iets zeg je gewoon niet. Misschien kom ik nu heel kattig over hoor maar dat is ook niet bedoeld. Ik kan er alleen heel kwaad om worden. Komt dan net over of ze er totaal niet blij mee is (wat ze heus wel zal zijn) Sam en ik hebben zo lang moeten dokteren om zwanger te raken. Sam heb nu een kleintje en MK gehad en nu weer druk bezig. Ik dan me miskraam en nu weer zwanger maar hebben er allebei heel veel voor moeten doen. En als je dan je kindje(s) verliest en er zegt dan iemand dat dan doet dat echt pijn. Maar goed dat wou ik nog even kwijt.
ik begrijp het ook moon tuurlijk ik heb 18 m`s gehad (van 6 tot 15 wkn) je komt niet kattig over hoor.. ik heb bv altijd de neiging om boos te worden als iemand zegt vruchtje was dan niet goed ofzo..snappie maar heel veel mensen weten niet hoe ``ons verdriet`` is en kunnen wel eens verkeerd uit de hoek vallen terwijl ze het niet zo bedoelen.. ik wens jou ieder geval een hele mooie en gezonde zw meid! ontoppic; kan me zo boos maken idd om het feit dat gyni`s vrouwen in spanning laten zitten, het is een kleine moeitte om even goed te kijken!
Thnx.. En over de gyn. Der valt toch nog weinig te zien in de weken waar rasta girl nu in zit. En als ze dan ook nog is uitwendig gaan dan is er helemaal weinig te zien. Ik krijg daar om me echo volgende week pas dan ben ik 6weken en dan is ie nog inwendig.
met deze zw heb ik inwendige echo gehad met 4 wkn en 3 dgn, je zag alleen een zakje. maar daar was ik al blij mee. ik wist dan teminste dat er iets zat. tot 12 wkn is bij mij inwendig gebleven. blijf jij ook bij de gyni lopen moon? 23 feb zal ik aan je denken! p.s rastagirl sorry dat we je toppic een beetje over namen
Is het ook niet wat vreemd een echo bij de gynaecoloog in de 4e week al? Als je onlangs een mk hebt gehad mag je als je mazzel hebt in de 6e week komen voor een echo maar niet eerder... vanwaar deze speciale behandeling rasta girl?
ik moch ook altijd al rond die tijd.. maar na idd mk`s. de ene gyni is daar mischien makkelijker in dan de andere.. ik zou niet weten.
Ja ik moet gewoon bij de Gyn blijven. Heb diabetes dus moet er helaas wel blijven. Vind het wel minder persoonlijk. Want heb elke x een andere. Ja monique daar heb je gelijk in. Ik mocht eigenlijk ook pas in week 7. Maar de assistent zei de gyn zei in week 6 of 7 dus zei ik doe maar in week 6. Wil toch even bevestiging dat er wat zit. En ben heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn want heb al weer een buikje.
ik snap nu idd dat je het zo niet bedoelde maar zoals moon al heel goed mijn gevoelens al heeft verwoord, kwam het even anders over en deed het ff flink zeer. en moon, je kwam zeker niet katiig over en je hebt het heel goed verwoord zo, precies mijn gevoelens ook. maar ook ik snap eig niet waarom je al zo vroeg een echo hebt gehad en zeker uitwendig niet, want je ziet niks. als ik straks zwanger ben moet ik minimaal een week overijd zijn voor ik bij hem langs mag komen, voor die tijd ziet ie niks anders dan alleen je baarmoederslijmvlies wat verdikt is, maar dat gebeurt al vanaf dat je eitje groeit, dus ze zien idd niks.
Ik heb ook een miskraam gekregen, na bijna 11 weken zwangerschap.... vanaf de eerste echo (na 6 weken en 5 dagen) heb ik alleen maar lopen stralen en genieten. Ga mij nu dus maar niet vertellen dat het door de stress is misgegaan. Een kindje neemt van de moeder wat het nodig heeft. Ik weet zeker dat het gewoon een aanlegfout is geweest.