Beste mensen, Ik en mij vriend hebben in mei besloten dat we graag samen een kindje zouden willen. Het is een spannende tijd waar je in stapt, je weet niet of het lang gaat duren of dat je er meteen bij bent. Je ziet overal zwangere mensen, foto's van baby's, reclame op tv. Het valt in een keer allemaal zo op. Nu is het augustus en ben ik dus nog niet zwanger. Ik weet dat het een tijd kan duren, maar mij moeder heeft er heel lang over gedaan om zwanger te raken en ik ben zo bang ( altijd al geweest) dat ik dus ook moeilijk zwanger kan raken. Ik wilde dus evt ovulatietest gaan doen? maar weet niet of het werkt. Mij cyclus duurt erg lang soms 37, 38, 39 dagen geen idee dus wanneer ik vruchtbaar ben??? daarom evt zon test. Kan iemand me helpen ik kom in een wereld terecht die ik niet ken en ik wil het nog tegen niemand vertellen omdat ik geen vragen wil om me heen. Heel erg bedankt, Veel liefs Cindy
Hoi Cindy, Wat leuk dat jullie besloten hebben om voor de eerste kleine te gaan!! Dit is natuurlijk een super spannende tijd!Voor mij was dit ook allemaal heel onbekend en ik vond het super eng ..Ik heb via deze site een hoop gelezen en geleerd en mijn beste vriendin is ook bezig voor de 2de dus daar leer ik nu ook een hoop van!Dat is wel heeel fijn! Wij hebben in Juni besloten om voor een klein lief hummeltje te gaan, en wij zijn 17 Juni gestopt met de pil. Ik ben in ronde 2 begonnen met ovu-testen omdat ik na het stoppen van de pil vrij snel ongesteld werd. Ik had op dat moment een cycles van 27 dagen, dat is vrij kort. Deze testen heb ik besteld via de site van sensitest ( dipstick ) . Ik wilde graag weten hoe mijn cycles is en wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Ik ben 10 dagen na mijn ongi begonnen met de ovu-testen. ( wanneer je het beste kan beginnen met testen, staat in de gebruiksaanwijzing. Bij een langere cycles begin je later met testen ) Elke dag deed ik een test. Bij dag 14 gaf de test 2 dikke donkere strepen aan wat betekent dat de ovulatie binnen 24 tot 48 gaat plaats vinden. Dan ben je het meest vruchtbaar..Dus dat betekent extra klussen Deze test klopte wel omdat ik de dag daarna nog een test heb gedaan, en er stonden nog steeds 2 dikke strepen. Uiteindelijk bleek mijn cycles nog steeds 27 dagen te zijn..dus dat is wel lekker! Je zal wel denken wat een verhaal, maar lees voordat je begint met testen even goed de gebruiksaanwijzing door, daar staat precies in wat je moet doen. Bestel ook meerdere testen want je moet dit een aantal dagen achter elkaar doen om je eisprong te vinden. Nou meid heel veel succes met testen en zwanger worden en als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen!!Nu hopen dat het snel raak is Xxx
Hoi Cindy, Wat leuk dat jullie het gaan proberen. Ik wens jullie veel succes. Ook ik heb de testen van Sensitest. Ze zijn makkelijk in gebruik en makkelijk en snel te bestellen. Bovendien worden ze in een discrete envelop thuisgestuurd en valt de prijs ook nog eens mee. Ik heb die van Kruidvat ook geprobeerd maar ik vond dat geen succes. Had wel meerdere dagen strepen en bij Sensitest had ik, net als mijn voorganger, 2 dagen 2 dikke strepen en verder niet. Succes ermee! Greetz, Shivra
hoi hoi wat leuk dat jullie ook voor een mooi wondertje gaan ik heb 1 juli mijn spiraal laten weg halen en ben nu met ronde 2 bezig en heb gisteren de eerste ovulatie test gedaan mijn eerste cycles was erg lang 39 dagen vandaar dat ik nu wil weten wanneer mijn eisprong is ben vroeg begonnen met testen en gisteren had ik een heel licht streepje in de bijsluiter staat dat de test dan negatief is dus we zullen zien de komende tijd ik heb ook de testen van senitest ze zijn simpel en snel en ook betaalbaar heel veel succes met testen en zwanger worden groetjes inge
Hoi lieve mensen, Bedankt voor de reacties allereerst. Ik heb ook de dipstick testen van sensitest besteld. die zijn vandaag binnengekomen. dus begin morgen meteen met testen mij laatste ongestelheid was 6 aug. dus ong 38 dgn erbij zou 13 sept mij volgende ongesteldheid zijn. hopend van niet want ik ga flink testen om te kijken wanneer dat eitje om de hoek komt dan zal ik er snel bij zijn met mij vriend natuurlijk. Die vind deze tijd wel helemaal super zegt hij hahahaha. jullie ook allemaal heel veel succes. liefs cindy
Hoi Cindy Ook ik gebruik nu de sensitestjes. Heel makkelijk in gebruik en deze keer in een handig plasticmapje ontvangen. Heb deze maand gekozen voor de extra gevoelige, ze bevallen erg goed. Ook ik heb elke maand een lange maar wel regelmatige cyclus van ongeveer 35 dagen. Ik begin met testen een week na mijn ongesteldheid om er zeker van te zijn dat mijn ei niet eerder is geweest en dat is goed te doen want je krijgt veel testjes. Ik zou niet pas rond je ei gaan klussen maar om de dag vanaf dat je ongesteld bent geweest. Dan liggen er tijdens de postieve dagen al was zaadjes te wachten, en schijnt ook dat het sperma weer in goede conditie is na 24 uur. En vergeet vooral niet te genieten van het klussen. Ik hoor vaak dat je door het testen vaker verplicht gaat klussen. Veel succes en hopelijk voor ons allemaal binnenkort een postieve zwangerschapstest!
Hallo Dames, Ik gebruik ook ovulatietesten... Heb die wat jullie gebruiken gisteren besteld dus hoop dat ze snel geleverd worden. Ik heb nu die van kruidvat gebruikt. En die gaf gisteren 2 streepjes aan dus dacht ik dat ik eindelijk ei sprong had. Dus hebben we gisteren geklust. Vanmorgen deed ik mijn temperatuur meten en toen bleek dat deze niet omhoog is gegaan dus met andere woorden ik had geen eisprong. Weet iemand hoe dit kan..?!