Vraagje over foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fatma, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Dames een vraag,

Ik weet dat als je bent gestopt met de pil foliumzuur moet gebruiken. soms vergeet ik het om te slikken. heeft dat invloed, en als je ongi bent, moet je dan ook slikken of niet?

alvast thanx

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je moet het minimaal 4 weken voor de bevruchting slikken, en omdat je niet weet wanneer die gaat plaatsvindrn kun je het beste beginnen wanneer je wil beginnen aan kinderen, dus ook door blijven slikken als je ongi wordt, en je moet jet ongeveer tot de 10-12 weken zwangerschap slikken, het is om bijv de kans op een open ruggetje ed te verkleinen

3. Kammie78

Kammie78 Lid

23 dec 2008
    9
    0
    0
    Ik had het potje eerst op mijn nachtkastje staan om het niet te vergeten...

4. SeaShell

is idd een goed idee.. of naast je tandenpoetsspullen zodat als je je tanden gaat poetsen je hem meteen in kan nemen :)

5. SeaShell

6. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Even gegoogled op foliumzuur voor mannen, want wilde al meteen mn vriend aan de pillen laten beginnen...
    Maar toch nog maar even niet.

http://www.zwangerworden.nu/node/23

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmm, dan maar meer groente en fruit eten in ieder geval!

8. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ok dat geeft duidelijkheid! fijn! ;)

9. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Haha, ja dat ben ik ook van plan....veel veel groene blad groente en peulvruchten als diner :)

@Lotte: je pendel hoeft toch nog niet fout te zijn, gaat om de bevruchting...(hoop ik ook vanuit eigen belang..)

@fatma; volgens mij heb je helemaal geen antwoord op je vraag gekregen. Ik dacht dat het niet uitmaakt als je soms die pil vergeet en inderdaad continu doorslikken.

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Groente en fruit is vooral voor de man bedoelt hihi.

En pendel is sowieso fout, want ik kan niet in december bevrucht zijn haha. Ik ben namelijk 24dec ongi geworden en heb daarna nog geen eisprong gehad, die zit er nu aan te komen. Dus dec08 meisje kan niet. Lijkt mij?

Liefs

11. nicoline78

20 jul 2008
    75
    0
    0
    @fatma:
    Foliumzuur moet je gewoon iedere dag van de maand blijven slikken, ongeacht je cyclus, en doorgaan hiermee totdat je 10 weken zwanger bent. Het kan geen kwaad om het maanden (of zelfs jaren) achter elkaar te slikken. Als je een keer vergeet is dat echt geen probleem, het gaat erom dat je door foliumzuur te slikken een ruime voorraad hebt in je lichaam, voor het moment dat je toekomstig kindje dat nodig heeft bij de aanleg van oa het zenuwstelsel.

Gewoon blijven slikken dus!

groetjes, nicoline

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Lekker suf van me....verkeerd gerekend...en nee dat zou wel erg vroeg zijn voor een eisprong. Flink duimen voor een januari-beeb dan maar!

Bedoelde inderdaad vooral veel groente en peulvruchten voor mn vriend klaarmaken haha.

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    geeft niet hoor, je dacht alleen mee hihi.

Nog steeds geen posi ovutest gehad helaas. Maar moet er nu wel aan zitten te komen. Hoopte eigenlijk dat t deze maand weer een dagje korter zou zijn, maar dat kan nu haast niet meer hihi. Of moet vanavond posi test hebben. Zien wel.

Succes met gezond eten voeren aan je kereltje hihi

Deel Deze Pagina