Hi Meiden, Ik heb afgelopen zondag voor het eerst na het stoppen met de pil een lichte bloeding gehad. 16 november gestopt, 20 november eerste dag van ontrekkingsbloeding. Zondag was het echt minimaal en bruinig van kleur, dit was smorgens wat meer, de rest van de dag eigenlijk niks, maandag nacht ook wat bruin/roze wc papier met afvegen en smorgens ook wat bloedverlies in die kleur. Rest van de dag steeds heel minimaal en echt alleen bij afvegen. Vanmorgen/vanmiddag hetzelfde en nu net lijkt het beetje bij beetje wat donkerder/meer te worden. Kan ik spreken van een eerste menstruatie? Zo ja, welke dag moet ik dan aanhouden als 1ste dag om mijn cyclus bij te gaan houden, ik denk de zondag gewoon toch?
Hihi lastig he. Hoe ging het bij jou de eerste keer dan? Zie dat je een cyclus van 24 dagen hebt gehad toen, als ik zondag aan zou houden kom ik op 25 dagen
Ja klopt, 24 dagen kei netjes vond de huisarts toen, ik had met 7 dagen een ontrekkingsbloeding (spiraal gehad) was maar een halve dag flink wat bloed verder niets. toen 24 dagen later de eerste menstruatie. Maar dat was echt meteen bam!! dag 2 kon ik om de 2u verschonen, daarom wist ik toen oh het is echt zo.
volgens mij moet je eerste menstruatie nog komen en is dit je ontrekkingsbloeding. theoretisch ben je wel vruchtbaar meteen, dus je kan denk ik maandag als dag 1 aanhouden... en dan nu geduldig wachten wanneer je cyclus opgang komt! succes en sterkte met wachten!
Mijn ontrekkingsbloeding heb ik gehad van 20 tot 24 november. Heb de pil op 16 november aan de kant gelegd. Dus dit zou dan wel een menstruatie zijn toch? Al is hij super licht en is het bloed meer bruinig dan echt helderrood. Heb ook geen last van menstruatieklachten ofzo verder, maar dit heb ik nooit echt gehad... Wachten is een hele slechte eigenschap van me haha! Maar maandag zou ik dus kunnen aanhouden als eerste dag van mijn menstruatie? Dan kan ik een beetje gaan rekenen qua eisprong etc, maakt het klussen wat makkelijker hihi!
Ah oke! Is zeker super netjes, fijn voor je ! Ik heb dus echt niks heftigs nu, al weet ik vrijwel zeker dat mijn ontrekkingsbloeding van 20-24 november geweest is, ben op 16 november gestopt met de pil. De bloeding die ik vanaf zondag morgen heb zou dus ''technisch gezien'' een menstruatie zijn? Hoe licht het ook is, en ondanks geen helder rode kleur ''bloeden doe ik wel''.. Verder ook geen klachten maar dat heb ik nooit echt. Vorige week wel veel klachten gehad; enorme buikkrampen, overgeven, hoofdpijn, spontane netelroos uitslag... Fijn joh dat ontpillen haha!
Oh sorry! Helemaal verkeerd gelezen! Ik haal maanden door elkaar! Ja dit zou wel het begin van je eerste menstruatie zijn Ik tel dag 1 als de dag van het eerste bloedverlies (dus geen bruine afscheiding). Je kan het nog een paar dagen aankijken, meestal achteraf weet ik wel, ja dat was echt de eerste dag.
Oké super! Dan kom ik over een paar dagen heel graag bij je terug hihi! Het wordt nu al wel meer en wat meer rood van kleur.. Gelukkig dan kan ik aankomende maand langzaam "gericht" gaan klussen Dankjewel voor je reacties!
Spannende tijd! Ik heb op internet gelezen dat je minimaal 2 dagen helder bloedverlies moet hebben voor je het menstruatie kan noemen. Ontpillen: stoppen met de pil | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Ja spannend is het zeker, ik ben alleen heel slecht in afwachten, geduld hebben en het allemaal maar laten gebeuren. In deze situatie heb je niks zelf in de hand dus een goede periode om dit te gaan leren haha.. Bloedverlies begint nu meer en ook roder van kleur te worden; goed teken voor menstruatie gelukkig! Kan ik een beetje gaan rekenen wanneer m'n eisprong zal zijn. Al wil deze eerste cyclus natuurlijk nog niks zeggen over regelmaat.. Ook dat zal afwachten blijven; m'n geduld zal zeeer goed op de proef gesteld gaan worden haha! Mag je pas tellen vanaf het moment dat je ook echt helder bloedverlies hebt? (Dag 27 nu) of vanaf bruinig/roze afscheiding op afgelopen zondag (dag 25) beide gerekend vanaf eerste dag ontdekkingsbloeding van 20nov.
Ja hele spannende tijd dat zeker, ik dacht gister dat het door zou zetten en richting rood bloedverlies zou gaan maar nee het is nog steeds heel minimaal, alleen bij afvegen en nog steeds bruin van kleur...
Hi Meiden! Inmiddels is het zaterdag en ik wacht nog steeds... Heb nog geen helderrood bloed gezien, en het is echt bijna alleen maar met afvegen dat ik (oud) bloed verlies. Ook totaal geen klachten die bij menstruatie horen dus vind het allemaal maar raar.. Heb afgelopen dinsdag ochtend een action test gedaan maar die gaf niks meer aan dan het controle streepje.. Zit er aan te denken om morgen nog eens te testen, zou dit zin hebben of beter nog even wachten?! Heb geen idee wanneer mijn NOD zou zijn, en of ik nu wel of niet ongesteld ben doordat ik alleen maar bruine afscheiding heb.. Het kan natuurlijk nooit kwaad om te testen maar ben even benieuwd of iemand van jullie wellicht ook een week lang licht bruin bloed verlies gehad heeft en toch zwanger bleek te zijn