Te vroege vogel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trees, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker slapen zonder huilen ken ik dan weer niet, dus dat zou ik niet kunnen zeggen.
    Was idd ook mijn gedachte: ze zit nu nog niet op school, jullie oudste, dus nu kan het nog. Hier het probleem dat de oudste echt haar slaap moet krijgen vanwege school, (maar gelukkig laat Caitlyn wel steeds zien dat als ze goed in haar vel zit, slapen beter gaat: afgelopen 2 dagen pas om half 8 wakker!)

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wat goed van Caitlyn dat ze zo lang heeft geslapen! Onze jongste is verder een hele goede slaper, behalve dat ze een vroege vogel is. De oudste slaapt echt heel erg slecht, maar slaapt dan wel weer lang in de ochtend. Ze heeft het ook echt nodig door haar nachtelijk gespook. Ze gaat nu ook al regelmatig naar boven om even uit te rusten. Ze kan dit wel goed aangeven, dus ik denk dat ze een middagdutje wel gaat accepteren.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Pittig hoor! Ik lees even mee, hier ook een vroege vogel. Maar niet zo vroeg als jullie meisje, mijn dochter is op z'n vroegst 6 uur wakker. Ze is nu anderhalf.

Ik heb een gouden regel: ik ga er niet voor 6:30 uur uit en mijn dochter dus ook niet.
    Als ze huilt, troost ik haar even maar ik haal haar er niet uit.
    Wanneer ik haar er gewoon ga uithalen, ongeacht het tijdstip dat ze wakker wordt, wijst ze meteen naar onze slaapkamer en naar de tv. Ik heb haar 1 keer om half 6 naast ons neergelegd en de tv maar even aangezet, omdat ze klaar wakker was.
    De volgende dag stond ze om half 6 al te springen in bed..

Dat doe ik dus niet meer, ze wordt nu meestal om 6:30 wakker. Is ze eerder, dan mag ze tot 6:30 spelen in bed.
    Ik vind dit ook iets voor mezelf, om aan vast te houden zeg maar.:)

4. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik snap je heel goed. Ik ben ook heel slecht in het 'zomaar accepteren' van zulk soort dingen. En dan heb ik het gewoon luxe. Misschien is zo'n nijntje nachtlampje iets ? Hoe oud was je jongste ook alweer?

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik herken het zo maar dan andersom... Onze oudste wordt al maanden om 5.15 wakker en maakt dan door het drama wat hij maakt omdat hij nog moet slapen zijn kleine zusje wakker. Niets werkt hier. Hij slaapt overdag nog 2 uur. Hebben hem ook een tijdje niet laten slapen of korter laten slapen. Werkt niet. Wekker met oogjes werkt niet, bij ons in bed werkt niet, boos worden werkt niet. Hij wil en zal naar beneden. Daar geef ik aan toe omdat hij anders z'n zusje wakker maakt en de buren ;). Het is zwaar en heb geen tips helaas. Hoop dat t beter gaat als hij naar school gaat...

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier ook lang gehad, was gesloopt op een gegeven moment. Maaaaar, inmiddels slaapt zoonlief tot ongeveer 7 uur. Daar is hij vorige winter mee begonnen (toen bijna twee). Wat er anders was: peuterbed plus dekbed, ipv ledikant met slaapzak en dekentjes.
    Misschien heeft je kindje het te koud? Of misschien te weinig ruimte waardoor ze wakker wordt als ze tegen de spijlen aankomt? Je zou kunnen proberen of ze beter slaapt in een campingbedje. Ik ken kinderen die alleen maar in een campingbedje hebben gelegen tot ze over gingen naar een groter bed. Als dat werkt, zou ik wel het matras van het ledikantje overleggen.

Succes, het komt een keer goed (maar liever vandaag dan morgen natuurlijk..)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, Caitlyn slaapt hier dus ook in campingbed en onder dekbed! In ledikant stootte ze steeds haar hoofd en was dan wakker.
    Ze slaapt nu nog..... :$ (gisteravond 7 uur op bed en enkel wakker om 22.15....)

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    En.. Hoe gaat het nu? Hier een periode van vroeg (4-5 uur) wakker worden gehad..vreselijk, een half jaar denk ik? Ik ben er echt aan onderdoor gegaan. Wat hier hielp..geen idee.. Maar het ging over. Ze sliep ook in het campingbed (je probeert alles) en de zomertijd kwam en toen ging t opeens goed. Afgelopen week was het weer 6 uur en ik kreeg gewoon echt een naar gevoel terug van die tijd ;) Hier is het nu 6.30-7.00 normaal gesproken en daar ben ik erg gelukkig mee ;)

Te koud, te warm, te weinig, te veel slaap, te donker, te licht, dorst, honger, te vol, geluiden echt alles ga je proberen...maar niks leek te werken, moedeloos werd ik er van. Maar mijn tip dus zomertijd en campingbed met haar eigen matrasje erin. Maar misschien al lang geprobeerd ;) Oja en hello kitty met zacht muziekje en lichtgevend hoofd! Dat is wel van later hoor maar merk dat ze die echt gebruikt nu als ze wakker wordt. Eerst vond ik dat niks in bed (hard hoofd heeft dat ding) maar mijn dochter is daar mee nog ff zoet als ze toch wakker is..en heeft dan net genoeg licht om haar knuffeltje terug te vinden.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Bij onze oudste dochter was de zomertijd ook de uitkomst! Zij was trouwens geen extreem vroege vogel zoals de jongste, maar een uurtje later wakker was toen heerlijk.

Hoe het nu gaat? Goed, erg goed! De eerste week wintertijd was een ramp. Vier uur en soms eerder was ze klaar wakker. Ze moest erg hard huilen als we haar kamer uitliepen nadat we weer welterusten hadden gezegd. Grote zus daardoor ook elke dag te vroeg wakker en de rest van de dag niet genieten. Na een week hebben we haar weer op onze kamer laten slapen en dit werkte beter. We hebben haar elke dag consequent in haar bed laten liggen en de tijd dat ze uit bed mocht steeds verder opgeschoven tot uiteindelijk zes uur. Deze week lijkt er een soort ommekeer plaatsgevonden te hebben. Ze heeft het door! Ze heeft de hele week tot 7 uur en zelfs twee keer tot half 8 geslapen :$. Ik voel me echt weer mens. Héérlijk.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat fijn Trees!!

11. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon had het rond die leeftijd ook met de hoeveelheid borstvoeding te maken. Had zelf niet echt dat idee, maar toen ik (om een andere reden) stopte met borstvoeding en 's avonds een fles gaf ipv de borst sliep onze jongen opeens wat langer (tot half 7, nog vroeg maar stukken beter !).
    Ik kan me voorstellen dat als ze er 's nachts niet meer om komt dat jouw productie terugloopt. Ik neem aan dat ze bijvoeding krijgt? Misschien is het een idee om 's avonds pap te geven (evt van afgekolfde melk)?

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Wat heerlijk Trees! Geniet er van ;) Tis hier weer 6 uur en dat in combi met de kou en dat donkere weer brrrr. Gelukkig blijft ze nu wel wat langer in bed rommelen voordat ze echt gaat mopperen.

Deel Deze Pagina