Tijden kinderfeestje 5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Flutterby, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben bezig met de uitnodiging voor het kinderfeestje van mijn dochter. Ik twijfel een beetje over de tijden, wat is normaal?

Het is op een woensdagmiddag. Ze zijn om 12.30u uit en we gaan dan vanuit school naar een (binnen)speeltuin, afhankelijk van het weer. Eerst iets eten en cadeautjes uitpakken, daarna spelen en dan wil ik ze voor etenstijd weer thuis hebben. Ik heb nu op de uitnodiging staan dat ze tussen 16.00u en 16.30u worden thuis gebracht. Is dat te lang? Hoor steeds horror verhalen over kinderen die na een paar uur 'lastig' worden ;). Het is ongeveer een kwartiertje rijden trouwens.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben 2,5 uur gedaan met eten en taart/kadootjes erbij. Ik vond dat wel lang genoeg. Kinderen putten zichzelf echt uit in zo'n speeltuin.
    Maar, Thijmen is ook wel eens bij een feestje geweest dat net zo lang duurde als wat jij hebt en dat ging ook prima. Tja, ligt er denk ik ook aan wat je zelf fijn vindt :)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Is mooi toch! 4 Uurtjes!
    Wij deden het toen op een zaterdag, van 12.00 tm 17 of 18.00.
    In Kidsplayground, hartstikke leuk, geen vervelende kindjes gehad!
    Lekker patatjes gegeten en limonade gedronken, cadeautjes gedaan.
    Was erg leuk, een versierde tafel etc.
    Wij hadden een stuk of 9 kindjes.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oja, ze werden wel gebracht en daar ook opgehaald.
    Tot de laatste werd opgehaald zijn we daar gebleven.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Thuis zou ik het lang vinden. Maar in zo'n speeltuin vermaken ze zich veel langer. Dan lijkt 16:00 me geen probleem.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bedankt dames!

Ohja dat kan ik ook nog doen, de ouders hun kind zelf op laten halen! Als ze dan nog heel leuk aan het spelen zijn kunnen ze altijd nog even blijven..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind 3 uur genoeg op die leeftijd. Merkte bij mijn dochtertje op haar feestje ook dat die kindertjes na 2,5 uur een beetje begonnen te zemelen, jengelen, kibbelen etc., dus we waren precies op tijd klaar.
    Bedenk me net dat ik wel een datum mag gaan prikken voor het kinderfeestje van mijn zoontje, want die wordt volgende maand 5.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou er toch ook rekening mee houden dat ze al een halve dag op school hebben gezeten en zou het dus beperken tot maximaal 15u30.

Daarnaast zou ik rustig aan de ouders vragen dat ze hun eigen kinderen komen ophalen. Lijkt mij een pak handiger.

Hou er wel rekening mee dat sommige ouders werken en het dus sowieso voor sommige ouders moeilijk gaat zijn om thuis te zijn om 16u of daaromtrent. Als je er veel zo hebt, zou ik wel een alternatief bedenken of die kinderen alsnog mee naar je eigen huis nemen.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zag bij een feestje waar zoontje bij was dat na 2 uur al kindjes erg uitgeput raakten. zoontje kon wel door maar een jongentje wilde bijvoorbeeld echt niets meer. 2-2,5 uur zou genoeg zijn vind ik. max tot om 16uur zou ik zeggen.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier konden ze van 13:30 - 17:15 spelen in het speelkasteel aansluitend aten we daar frietjes en brachten we de kinderen rond 18u naar huis. Achteraf was het spelen voor sommige kindjes iets te lang.

Voordat de kindjes gaan spelen bij jullie zal het 13:30 zijn denk ik? Dan is 16:00 prima tijd om weg te gaan en dan zijn ze rond half 5 thuis. Prima lijkt me:)

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Wij hebben op vrijdagmiddag na schooltijd (14.15u) gedaan en dan tot 17.00u. Bij elkaar net geen 3 uur dus.

Met reistijd, in een binnenspeeltuin en met eten zou ik zeker voor minstens 3,5 gaan (met een half uur reistijd kom je dan alsnog op 3 uur uit).

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij over 2wk kinderfeestje van onze jongen, word 6.
    wij doen van 13.30 tot 16.30 denk dat dat lang genoeg is met 8kids!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik vind thuis zo'n uur of 2 plus eten wel prima...
    Maar in een binnenspeeltuin vermaken ze zich toch wel lijkt me.

En wat betreft werkende ouders... Dat probleem hebben wij ook altijd.
    Maar hoe lastig het ook is als een kinderfeestje tot half 5 duurt... Dat lossen we dan wel op.
    Op dochters eigen feestje bleef per ongeluk ook een kindje nog dik een uur hangen omdat haar moeder hopeloos te laat was.
    Maar ondanks dat het meisje tijdens het feestje wel beetje klaar was ermee hebben ze na het feestje nog lief samen boven gespeeld en hadden we er geen kind aan.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier thuis gevierd (6 jongetjes van 5) en 2 uur was meer dan zat!

Ik zou niet meteen uit school naar die binnenspeeltuin gaan, want ze eten en drinken niet, maar gaan meteen spelen. Ze raken oververhit. Ik vind 2 a 2,5 uur in de binnenspeeltuin meer dan zat voor die leeftijd!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier deden we het van 12.15 tot 17.00 met 20 min reistijd maar de indoor speeltuin. Wij hebben ervoor gekozen eerst de kinderen even te laten spelen en om 13.30 het eten te laten komen. Zo konden ze eerst hun energie en nieuwschierigheid kwijt en hebben ze daarna de rust om te eten.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben van 1215u-16u gedaan. Incl lunch. Drukke spelletjes, disco en rustige knutselactiviteiten afgewisseld. Moe of vervelend waren ze niet, maar ik vond dat mijn dochter er tegen het einde echt wel klaar mee was.. Terwijl zij normaal gesproken niet snel moe is ofzo, dus ws meer van alle spanning er omheen..?

Lilou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina