Ik ben bezig met de uitnodiging voor het kinderfeestje van mijn dochter. Ik twijfel een beetje over de tijden, wat is normaal? Het is op een woensdagmiddag. Ze zijn om 12.30u uit en we gaan dan vanuit school naar een (binnen)speeltuin, afhankelijk van het weer. Eerst iets eten en cadeautjes uitpakken, daarna spelen en dan wil ik ze voor etenstijd weer thuis hebben. Ik heb nu op de uitnodiging staan dat ze tussen 16.00u en 16.30u worden thuis gebracht. Is dat te lang? Hoor steeds horror verhalen over kinderen die na een paar uur 'lastig' worden . Het is ongeveer een kwartiertje rijden trouwens.
Wij hebben 2,5 uur gedaan met eten en taart/kadootjes erbij. Ik vond dat wel lang genoeg. Kinderen putten zichzelf echt uit in zo'n speeltuin. Maar, Thijmen is ook wel eens bij een feestje geweest dat net zo lang duurde als wat jij hebt en dat ging ook prima. Tja, ligt er denk ik ook aan wat je zelf fijn vindt
Is mooi toch! 4 Uurtjes! Wij deden het toen op een zaterdag, van 12.00 tm 17 of 18.00. In Kidsplayground, hartstikke leuk, geen vervelende kindjes gehad! Lekker patatjes gegeten en limonade gedronken, cadeautjes gedaan. Was erg leuk, een versierde tafel etc. Wij hadden een stuk of 9 kindjes.
Oja, ze werden wel gebracht en daar ook opgehaald. Tot de laatste werd opgehaald zijn we daar gebleven.
Thuis zou ik het lang vinden. Maar in zo'n speeltuin vermaken ze zich veel langer. Dan lijkt 16:00 me geen probleem.
Bedankt dames! Ohja dat kan ik ook nog doen, de ouders hun kind zelf op laten halen! Als ze dan nog heel leuk aan het spelen zijn kunnen ze altijd nog even blijven..
Ik vind 3 uur genoeg op die leeftijd. Merkte bij mijn dochtertje op haar feestje ook dat die kindertjes na 2,5 uur een beetje begonnen te zemelen, jengelen, kibbelen etc., dus we waren precies op tijd klaar. Bedenk me net dat ik wel een datum mag gaan prikken voor het kinderfeestje van mijn zoontje, want die wordt volgende maand 5.
Ik zou er toch ook rekening mee houden dat ze al een halve dag op school hebben gezeten en zou het dus beperken tot maximaal 15u30. Daarnaast zou ik rustig aan de ouders vragen dat ze hun eigen kinderen komen ophalen. Lijkt mij een pak handiger. Hou er wel rekening mee dat sommige ouders werken en het dus sowieso voor sommige ouders moeilijk gaat zijn om thuis te zijn om 16u of daaromtrent. Als je er veel zo hebt, zou ik wel een alternatief bedenken of die kinderen alsnog mee naar je eigen huis nemen.
ik zag bij een feestje waar zoontje bij was dat na 2 uur al kindjes erg uitgeput raakten. zoontje kon wel door maar een jongentje wilde bijvoorbeeld echt niets meer. 2-2,5 uur zou genoeg zijn vind ik. max tot om 16uur zou ik zeggen.
Hier konden ze van 13:30 - 17:15 spelen in het speelkasteel aansluitend aten we daar frietjes en brachten we de kinderen rond 18u naar huis. Achteraf was het spelen voor sommige kindjes iets te lang. Voordat de kindjes gaan spelen bij jullie zal het 13:30 zijn denk ik? Dan is 16:00 prima tijd om weg te gaan en dan zijn ze rond half 5 thuis. Prima lijkt me
Wij hebben op vrijdagmiddag na schooltijd (14.15u) gedaan en dan tot 17.00u. Bij elkaar net geen 3 uur dus. Met reistijd, in een binnenspeeltuin en met eten zou ik zeker voor minstens 3,5 gaan (met een half uur reistijd kom je dan alsnog op 3 uur uit).
wij over 2wk kinderfeestje van onze jongen, word 6. wij doen van 13.30 tot 16.30 denk dat dat lang genoeg is met 8kids!
Ik vind thuis zo'n uur of 2 plus eten wel prima... Maar in een binnenspeeltuin vermaken ze zich toch wel lijkt me. En wat betreft werkende ouders... Dat probleem hebben wij ook altijd. Maar hoe lastig het ook is als een kinderfeestje tot half 5 duurt... Dat lossen we dan wel op. Op dochters eigen feestje bleef per ongeluk ook een kindje nog dik een uur hangen omdat haar moeder hopeloos te laat was. Maar ondanks dat het meisje tijdens het feestje wel beetje klaar was ermee hebben ze na het feestje nog lief samen boven gespeeld en hadden we er geen kind aan.
Hier thuis gevierd (6 jongetjes van 5) en 2 uur was meer dan zat! Ik zou niet meteen uit school naar die binnenspeeltuin gaan, want ze eten en drinken niet, maar gaan meteen spelen. Ze raken oververhit. Ik vind 2 a 2,5 uur in de binnenspeeltuin meer dan zat voor die leeftijd!
Hier deden we het van 12.15 tot 17.00 met 20 min reistijd maar de indoor speeltuin. Wij hebben ervoor gekozen eerst de kinderen even te laten spelen en om 13.30 het eten te laten komen. Zo konden ze eerst hun energie en nieuwschierigheid kwijt en hebben ze daarna de rust om te eten.
Wij hebben van 1215u-16u gedaan. Incl lunch. Drukke spelletjes, disco en rustige knutselactiviteiten afgewisseld. Moe of vervelend waren ze niet, maar ik vond dat mijn dochter er tegen het einde echt wel klaar mee was.. Terwijl zij normaal gesproken niet snel moe is ofzo, dus ws meer van alle spanning er omheen..?