Vragen waar ik mee rondloop

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door bezigbijtje, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik heb een paar vragen wat betreft mijn dochtertjes van 3 weken oud:

- Fenne slaapt/ligt altijd met haar hoofdje naar links, wij zijn er erg allert op en draaien deze vaak naar rechts, maar ze draait hem snel weer terug. Ik ben bang voor afplatting van het hoofdje. Hoe kunnen wij dit nog op een andere manier stimuleren?

- Fenne komt heel moeilijk zelf in slaap, we zien dat ze moe is maar als haar oogjes dicht zakken blijft ze ze heel lang nog steeds open (willen) doen. Kunnen we hier iets aan/mee doen om haar te helpen?
    (inbakeren doen wij de meeste slaapjes al (behalve als ze in wandelwagenbak of box ligt wanneer we weg zijn geweest)

- De meiden krijgen nu 6 flessen van 90+3 (waarvan 1 schep hiervan forte 1 voor hongerige baby's) Ik heb het idee dat ze nog wat meer lusten. Zou ik al mogen ophogen naar 120+4? (waarvan dan ook 1 schep met forte 1 voor hongerige baby's)?

- Wanneer zouden de meiden naar 5 voedingen "moeten" kunnen?
    Rond welke leeftijd zie je dit meestal gebeuren?

ALvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Voor het afplatten van het hoofdje kun je ze op een andere manier oppakken. Dat kun je vinden op youtube onder oppakken baby. Af en toe op de buik leggen is ook verstandig, dan kunnen ze de nekspieren goed trainen. Een mobiel boven de box is leuk, maar haal hem ook eens weg, want ze kunnen een plat achterhoofd krijgen daardoor.

Je zou er ook eens over na kunnen denken om naar een osteopaat te gaan met Fenne. Ik heb even alles nagelezen over de voeding. Het zou kunnen dat ze last heeft van haar nekje waardoor ze steeds naar dezelfde kant kijkt.

Ik zie dat ze van 2 mei zijn, nog maar een paar weken oud dus. Ze zijn nu rond de 3000 gram denk ik. Ze hebben dan 450 nodig, en krijgen 600 ml. Ruim voldoenden dus. Voorlopig zitten ze nog wel een tijd op 6 voedingen. 5 voedingen is pas rond een maand of twee.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina