Het is hier boven behoorlijk warm.. Nou baker ik Lune altijd in omdat ze zichzelf wakker 'wappert' en daardoor heel onrustig slaapt. Alleen vind ik het nu eigenlijk te warm om in te bakeren, ze voelt best warm aan. Ik heb haar alleen een romper aangetrokken. Het raam is nu ook een stukje open. Ik dacht misschien aan een dun slaapzakje met mouwtjes maar die heb ik niet Iemand tips?
enkel in haar luiertje laten liggen? Misschien vanavond inbakeren met een dunne linnen doek ofzo...? Je kunt bijv. een bed lakentje gebruiken..(maar misschien is je inbakerdoek wel nog dunner hoor)
Hier lopen we tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb Marthijn in een t-shirt met een zomerslaapzak liggen in de hoop dat hij niet teveel met zijn armen gaat wapperen en zichzelf niet wakker houdt. Mocht het vandaag lukken dan proberen we het inbakeren af te bouwen, zeg maar cold turkey style. Echt een tip heb ik niet voor je, ik hoop dat anderen tips hebben. Ik lees met je mee. wup
Ik heb haar nu in een romper met lange mouwen aangetrokken en daarover een lakentje strak getrokken. Nou ja, zo goed als want echt strak krijg ik hem niet. Heb een dun dekentje tot haar heupjes er nog over getrokken om haar nog wat 'stevigheid' te geven. Is nu een stuk koeler dan met bakerzak maar ze is nu wel onrustig lastig hoor.. Ze heeft haar armpjes boven de dekens. Ben benieuwd hoe groot het wapper-gehalte vanavond is..
hier ook 1. ik heb hem ingebakerd liggen in zijn luier. dat gaat nog steeds goed. het is nu boven 24 graden.
en hoe hebben jullie kleintjes de nacht doorgebracht? Onze Marthijn werd om 3 uur gillend wakker en maar slaan met de armpjes. Toen dus klein flesje (meer water dan melk) en weer ingebakerd en toen sliep hij door tot 6 uur........ We proberen vandaag weer om niet in te bakeren gedurende de dag. Voor vannacht pakken we hem wel in aangezien hij dan ws. tot 6 uur doorslaapt. gr. wup
Heb dus ook niet ingebakerd en Lune werd om 4 uur wakker en is tot half 7 onrustig geweest maar niet huilen. Vandaag wel ingebakerd maar met de beentjes eruit en in een romper. Het was vandaag koeler dan gister heb ik het idee en ze voelde niet warm aan. Nou heeft ze heerlijk geslapen. Voor mij nu ook duidelijk dat we de bakerzak nog niet wegdoen!
Wij zijn cold turkey van de bakerzak gegaan toen Anne het ziekenhuis in moest. Het wapperen met de handjes is een stuk minder geworden door de medicatie tegen reflux, maar slapen blijft nog wel lastig. Heb op ikkelief.nl een dun zomerslaapzakje met mouwen gekocht, die is wel erg fijn. Heb haar de afgelopen dagen ivm de warmte ook wel eens zonder de slaapzak geprobeerd te laten slapen, maar dan slaapt ze toch een stuk onrustiger. Over de slaapzaak doe ik tot halverwege haar lijfje een katoenen gehaakte babydeken die ze toevallig nu bij de kruidvat hebben (4.99!). Die is heel luchtig en koel, maar daardoor kan ik haar wel strakker instoppen dan met het dunne fleecedekentje wat we eerst hadden. En strak instoppen helpt... Verder heb ik gisteren bij hema een dunne gebreide katoenen dekentje besteld voor het ledikantje . Daarin slaapt ze overdag en daarvoor is het babydekentje net iets te klein - kan haar dan niet strak instoppen en daar heeft ze nog echt wel behoefte aan. Naast het wapperen met de handjes heeft ze nl ook het trappelen met de beentjes ontdekt. Gisteren toen ik wakker werd, ze slaapt snachts nog naast me in het wiegje, lag ze helemaal ontbloot in dr rompertje (ze had geen slaapzak aan, die zat in de was) met dr benen recht omhoog te schoppen tegen de achterkant van het wiegje, met een big smile...
Ik heb bij diezelfde ikkelief ook dat slaapzakje besteld, maar ook een dekenhoes met instopstroken. Echt ideaal. De ene kant is katoen, de andere flanel. Ik stop haar nu heel strak in en ze slaapt dus maar onder drie dunne laagjes. We zijn net gestopt met inbakeren, maar dit gaat heel goed.
Hier ook net gestopt met inbakeren. Luc ligt nu in een slaapzakje zonder mouwen en het gaat al een week super. Hij slaapt hetzelfde als met inbakeren alleen kan hij nu lekker op zijn handjes sabbelen en lekker met zijn beentjes trappelen. Hierdoor trapt hij vaak het lakentje van zich af. Op het moment ligt hij alleen maar in zijn luier in het slaapzakje en dan een dun lakentje eroverheen. Goede tip trouwens voor het strak instoppen is om als je het dekentje hebt ingestopt er aan bijde kanten tussen matrasje en bedje een opgerolde handdoek tussen te proppen. Luc weet zich alsnog lost te wurmen maar je krijgt het dekentje er wel super strak mee.
ik heb danielle gewoon in haar luiertje in de bakerzak liggen...en dan zonder deken erover...wel zit de bakerzak aan de achterkant van het ledikant vastgeknoopt omdat ze zich anders omdraait....de ramen staan open....als we met de laatste voeding om half 11 merken dat het voldoende is afgekoeld doen we haar weer een lakentje over en stoppen haar strak in....zonder bakerzak is ze heel onrustig en wordt steeds wakker...ze is duidelijk nog niet aan toe om het zonder te doen.