Allereerst, de situatie met onze zoon is al 100% verbeterd. De eerste 2,5 maand kon hij enkel op mijn borst of in de draagzak in slaap vallen. Ook bij het wegleggen werd hij direct wakker. Heel vermoeiend. Na 2,5 maand konden we hem vanuit de draagzak al slapend in bed leggen en dan sliep hij soms al eens 20 minuten in bed en sinds 3 weken slaapt hij nu alle slaapjes in bed. Maar... Ik heb hem (helaas) een speentje aangewend. Hij heeft enorme zuigbehoefte. En opzich heb ik niks tegen dat speentje, zij het niet dat hij dat ding continu uit spuugt en dan gaan schreeuwen. Overdag kan ik minstens 10x op en neer lopen om dat speentje weer te geven (ik ben soms geneigd om dat ding vast te plakken) en 's nachts slaapt hij van 19.00-5.00 redelijk goed, wel nog 3 x voeding maar slaapt met of zonder speen direct weer verder. Maar vanaf 5 uur is het hetzelfde euvel. Hij slaapt naast mij in de co-sleeper dus wel lekker dicht bij, maar dan moet ik dat speentje gewoon in zijn mondje houden. En dan draait hij zijn hoofdje weer, of hij draait van zijn buik naar zijn rug en gaat dan weer huilen... al met al had ik hem vanmorgen om half 10 pas weer aan het slapen. Ik word daar wel een beetje moedeloos van, vooral omdat het zoveel strijd geeft. Hij is een buikslaper. Maar sinds hij kan rollen en niet snapt dat hij ook terug kan rollen, lijkt het probleem steeds erger te worden. vorige week had ik hem bijna van het speentje af, maar helaas is hij er nu toch zo aan verknocht geraakt dat ik het maar accepteer, maarja, het 2e probleem is dus dat hij dat ding te pas en te onpas uitpuft..
Misschien een fase? Mijn dochter heeft altijd heel goed geslapen, maar met 4 maanden...poeeeeh dat was heel pittig! Moest ook tig keer per nacht uit bed om de speen terug te doen, maar nu (6mnd) gaat het ineens weer heel goed! Of .. Misschien kan je ook een andere speen proberen?
Inderdaas. Misschien een andere speen uitproberen. Knuffel ertegenaan zal helaas niet lukken ivm rollen. Hihi mijn ouders hebben vroeger bij mij ook wel eens de speen vastgeplakt.
Heel herkenbaar! Hier ook erg gek op de speen. Sommige nachten moet ik er tig keer uit en soms maar 1 x. Overdag met slapen loop ik ook met regelmaat naar haar tot ze in slaap is gevallen. Heb helaas geen tips voor je maar herken het zeker! Wat wel beter werkt bij ons is een bibi speen. Vandaag de avent gepakt omdat ik even niks had maar die vloept er zo uit. Bibi of nuk hebben een boogje er aan en avent is helemaal rond.