Ik last mijn baby van 5,5 week nu slapen in een winter gewatteerrd slaapzakje zonder mouwen. ( ik krijg die krengen niet om) Ik doe hem een lange mouw romper aan omdat er bij de armpjes niks zit + een dun pyamatje + sokjes+ een lakentje voor de geborgenheid. Denken jullie dat dit te warm is of gewoon goed ?? Wat denken jullie ? Het bovenlijfje heeft dan dus 3 lagen met de slaapzak erbij. Ik ben daar zo ontzettend onzeker over en kan daar echt over piekeren pfff.. In de huiskamer is het met de verwarming uit rond de 20 graden en ik schat boven een paar graden kouder. In de winter gaat er dan een dekentje ofzo bij en of de verwarming aan.
Dat vind ik ook lastig... wij doen ons zoontje van 5 maanden een romper met korte mouwen, pyjama met lange mouwen en winterslaapzak zonder mouwen aan. Ik denk dat je het beste sochtends of tussendoor een keer in z'n nekje kan voelen of hij het niet te warm heeft en anders een keer sochtends of bij een nachtvoeding de temperatuur meten.
Ik heb daar ook erg veel over getwijfeld. Ik temperatuurde mijn dochter in het begin regelmatig om te kijken of ze het niet te koud had, tegenwoordig voel ik in het nekje.
Hoi Rikky, Zoals de andere mama's al aangeven, kun je aan het nekje meestal goed voelen of je baby het niet te koud of te warm heeft. Meer zekerheid nog geven de voetjes. Voelen die lauw aan, dan heeft je kindje het aangenaam. Mijn eigen zoontje deed ik in de winterslaapzak bijvoorbeeld geen sokjes aan, maar hij had dan ook nooit koude voetjes. Misschien is jouw baby wel een klein koukleumpje en zijn sokjes een fijn extra laagje. Het is een kwestie van uitproberen en voelen. Misschien een geruststelling om te weten dat een gezonde baby niet zomaar onderkoeld raakt in de goed geïsoleerde en verwarmde Nederlandse huizen. Een slaapkamertemperatuur van 16 - 18°C is ideaal. Groet, Angela VeiligheidNL
Dat voelen in het nekje doe ik maar dan vind ik het nog zo lastig want wat ik ook aandoe het voelt volgens mij hetzelfde. Alleen een lange mouwen romper is te koud denken jullie? Had hem vannacht pyama broekje, langen mouwen romper aangegeven + dan zijn slaapzakje zonder mouwen aar zo heeft zijn onder lichaam wel 4 laagjes de luier, romper en broekje + het slaapzakje. Als ik zijn pyama truitje aanhoudt heeft hij 3 laagjes boven romper, shirtje + slaapzakje. Als ik zijn pyama shirtje aan doe heeft hij wel bij zijn armpjes weer 2 laagjes en anders maar 1. Maar ik blijf twijfelen gewoon vind het zo moeilijk weet echt niet goed hoe ik dit het beste kan doen. Misschien alleen de lange mouwen romper + zijn pyama broekje ofzo maar dan hebben de armpjes maar 1 laagje dat lijkt me zo koud.
Mijn dochter (al wel iets ouder) heeft een romper met spaghettibandjes aan en een shirt met lange mouwen en een winterslaapzak zonder mouwen. Als je twijfelt moet je de baby gewoon morgenochtend even temperaturen, dan weet je gelijk wat ze nodig heeft.