te weinig aandacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

mn mannetje kan heel goed alleen spelen, soms wel een uur lang, dan ben ik vaak met vanalles bezig
    2 dagen geleden was hij zo lief aan het spelen, ik was vanalles aan het doen, hij speelde alleen, wat slapen en daarna weer alleen spelen, in die 3u tijd had ik hem niet veel aandacht gegeven waardoor ik me op het einde van de dag schuldig voelde

laten jullie jullie kleintjes ook soms lang alleen spelen? wel af en toe gekke bekken gaan trekken en kietelen tussendoor maar geen 1 op 1 aandacht?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het verandert wel als ze ouder worden. Mijn dochter was ook zo, ze kon zich echt heel lang vermaken in de box of op het speelkleed. Ik ging dan wel af en toe bij haar kijken natuurlijk, maar zolang ik haar niet hoorde liet ik haar haar gang gaan.

Nu kan ik geen moment zitten of ze hangt aan mijn benen ;) dus die aandacht gaat hij ook echt wel opeisen. Je niet schuldig voelen, als hij zo goed speelt heeft hij het naar zijn zin.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik ben het eens met Nescio. Niet schuldig voelen hoor! Als je de kleine niet hoort dan vermaakt hij zich prima! Maar ik snap je wel hoor, ik herken het ook zeker. Mijn dochter kan dringt zichzelf de laatste tijd ook op tegen me, terwijl ze dat inderdaad voorheen niet deed, dus neem het er van, want de krant of een boek lezen kom je niet snel aan toe bij een dreumes :D

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is het de leeftijd :p ik sta zelfs te koken met een jammerende dreumes aan mijn benen :p

En je niet schuldig voelen hoor! Juist goed dat ze zich zo kunnen vermaken alleen

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb dat gevoel ook wel eens hoor...

Maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen :)
    Gebiet er maar lekker van, het kan zo voorbij zijn

Hier spelen we eigenlijk vrij weinig echt samen...
    Omdat hij vaak alleen maar boos word...
    Hij heeft een heel idee wat hij wild oen en hoe het moet..
    En als ik niet 'aan die eisen voldoe' word ie boos...
    Dus dan word het er niet gezelliger op..
    Ik klets wel vaak tegen m over etheen wat hij aan t doen is
    En soms ga ik er wel bij zitten maar niet te lang en te vaak

6. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Zou me er ook niet schuldig om voelen, is hier ook weleens zo en juist als ik dat positieve gedrag wilde belonen door aandacht te geven zat ik de rest van de dag met een jengelend en huilend kind. Maar ja er lopen hier 3 kids van onder de 6 en dan nog een van 17 jaar dus ik moet de aandacht ook verdelen en ook het huishouden bij zien te houden en wat tijd voor mezelf hebben en aandacht voor mijn man... Dus het is soms goochelen om alle ballen in de lucht te houden... En ze vragen idd zelf wel om aandacht, zoonlief speelde vanochtend ook lief dus had tijd om op pc te zitten en ook wat voor mezelf te doen, dochtertje slaapt, andere kids op school. Maar als ik ooit denk, zo zoonlief nu mag je jezelf vermaken en is het even mama tijd gooit hij de laptop van mijn schoot om er zelf te gaan zitten, dus ja, komt vanzelf...

En dat weinig samen spelen is herkenbaar, ik knuffel en klets vooral veel want dat samenspelen kan ik zelf niet zo goed, als ik 5 min. broem broem heb gedaan met een auto'tje of prinses heb gespeeld met de barbies dan weet ik ook niet meer hoe verder... Voorlezen en liedjes zingen en samen dansen dan weer wel.... Maar TS niet schuldig voelen dus...

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Als ze lekker in haar eentje speelt, dan laat ik haar gewoon... Daar zal ze ook wel behoefte aan hebben, even solo de wereld ontdekken. Ik ben dan vaak met het huishouden enzo bezig. Tussentijds stop ik even om een paar minuten te kroelen en samen te spelen.

Als mijn dochter trouwens vindt dat ze overdag te weinig aandacht heeft gekregen, dan is ze in de namiddag vreselijk knuffelig. Wat ik ook heerlijk vind :D. Net of ze denkt:'Zo... nu is het genoeg geweest met dat zelf spelen, even een uur bij mama tutten'. In beide gevallen zijn we alletwee dik tevreden!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben blij met jullie reacties

ik neem hem vaak bij me en speel met hem maar na 10min denk ik "ja en nu?" ondersteboven houden heb ik dan gedaan, kietelen, kzag 2 beren en klappen in de handjes" gek doen,.... en dan? haha

hem lekker rustig bij me nemen zit er niet in, meneertje wil spelen en gek doen, gelukkig kan hij ook lekker met een speelgoedje bezig zijn als hij bij me ligt maar vaak "irriteren" we elkaar! hij kan niet stilzitten! geen 5seconden lukt hem dat!
    Ik ? ik kan ook niet stilzitten! ook geen 5 seconden en het probleem is dat als ik naar links wil, wil hij naar rechts :p

een heerlijk mannetje maar waarom hebben we dat niet kunnen stilzitten toch met elkaar gemeen? ;)

ach ja we voelen ons beiden goed erin dus dan zal het wel goed zijn

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een dametje die zich goed alleen kan vermaken hoor! Heerlijk vind ik het! Kan ik lekker wat was vouwen of koken.. ;) en met het eten zit ze altijd bij ons in de doomoo als ze wakker is... En dan praten mn lief en ik niet met elkaar maar met Zoë hahaha! Kan ook zo heerlijk naar haar kijken als ze zo lekker ligt te spelen... :p

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb nu al medelijden met de toekomstige vriendin van dylan want mijn vriend ergert zich na een dikke 7 jaar nog aan mij omdat ik niet kan stilzitten

nu niet denken dat ik hem weinig aandacht geef hoor, dat krijgt hij echt wel en we knuffelen heel erg veel maar nooit lang tenzij meneertje dan over mn schouder naar buiten kan koekeloeren:p en ik heb alles maar dan ook echt alles voor hem over

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor... Heb zelfs een keer geroepen dat ik haar strontluier zou opeten als het moest... ;)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

lol:D ja zelfs dat zou ik doen haha

Deel Deze Pagina