Ik ga straks borstvoeding (proberen te) geven tijdens mijn verlof. Daarna wil ik overgaan op flesvoeding of een combinatie van borstvoeding en flesvoeding. Nu weet ik dat het in NL verboden is reclame te maken voor flesvoeding voor baby's van 0-6 mnd, maar dit houdt ook in dat ik nergens info kan krijgen over de verschillende merken voeding. Dit vind ik eigenlijk belachelijk! Weet iemand waar je (liefst onafhankelijke) info kunt krijgen over de verschillende merken flesvoeding zoals Nutrilon/Friso/Similac/Kruidvat? Pim
Dat is verboden dus vrees dat je niets zal kunnen vinden. Maar er zit eigenlijk geen tot weinig verschil tussen de verschillende merken, behalve de prijs. Bij je vk en de kraamhulp kun je mss wat meer te weten komen straks als het zover is. Maar zover ik weet is Similac (de goedkoopste) net zo goed als Nutrilon (de duurste), als je kindje geen speciale voeding nodig heeft kun je elk merk geven dat je wilt. Het enige verschil is denk ik dat Nutrilon erg veel geld steekt in reclamecampagnes en merken als Similac niets doen aan reclame.
Pim, Je zou eens kunnen informeren bij het voedingscentrum (of op de website). Volgens mij zit er inderdaad niet veel verschil tussen de verschillende merken. Ik heb bij mijn kinderen altijd Nutrilon gebruikt. Ik was daar gewoon tevreden over. Succes. Gina
Pim: het hangt ook nog van je kindje af welk merk goed werkt. Sommige kinderen accepteren alle merken. Rick spuugde heel veel bij Frisolac en de gewone Nutrilon. Uiteindelijk ben ik bij hem beland bij Nutrilon Omneo. Dit keer wil ik het Kruidvat-merk proberen. Stukken goedkoper en bij veel kinderen bevalt het prima wat ik zo om me heen hoor. Helaas weet ik ook geen site over de voor- en nadelen van de verschillende merken.
Maakt het uit of mijn baby een goedkoop of duur merk flesvoeding krijgt? 7 november 2005 Bij de informatielijn van het Voedingscentrum wordt regelmatig gevraagd of het uitmaakt voor welk merk flesvoeding wordt gekozen. Bij gezonde kinderen zonder (groei)problemen maakt dat in principe niet uit. Voor kinderen die problemen hebben met de ontlasting, kan kunstvoeding met zgn. oligosacchariden zinvol zijn. Alle soorten kunstvoeding waarbij op de verpakking staat volledige zuigelingenvoeding leveren alle voedingsstoffen die een baby nodig heeft. Dit is geregeld in de Warenwet. Als een kind op advies van het consultatiebureau een bepaalde voeding krijgt, is het verstandig te overleggen of voor een ander merk kan worden gekozen. Bij een slechte stoelgang Voor kinderen die problemen hebben met de ontlasting, kan kunstvoeding met zgn. oligosacchariden in de vorm van fructo-oligosacchariden (FOS) en galacto-oligosacchariden (GOS) zinvol zijn. Dit zijn vormen van voedingsvezel. Aangetoond is dat voedingen met deze voedingsvezels de stoelgang stimuleren en de ontlasting zachter maken. Ouders van kinderen die problemen hebben met de ontlasting, wordt aangeraden hierover contact op te nemen met het consultatiebureau. Daar kan men nagaan wat er bij het specifieke kind precies aan de hand is en wat er gedaan moet worden om het probleem op te lossen. Kinderen die geen problemen hebben met de ontlasting, hebben deze speciale kunstvoeding echter niet nodig. Kunstvoeding met oligosacchariden zorgt er ook voor de darmflora van het kind meer gaat lijken op die van borstgevoede kinderen. Mogelijk heeft dit gunstige effecten op de gezondheid van het kind. Er is echter nog geen onderzoek dat dit bevestigt.
Je zou ook kunnen bellen met de voedingsadvies lijn van deze merken. Over het algemeen hebben ze een gratis nummer. Die kun je vinden op de sites... Over kruidvat 1 kan ik wel info geven maar dan wel via pb ...
Bedankt voor je quote! Ik heb deze vraag toch ook maar even bij het voedingscentrum gesteld. Laat wel weten wat de reactie is. Petra, pb me maar! Pim
Voor de meeste zuiglingvoeding voor kindjes onder de 6 maanden geld dat de samenstelling vergelijkbaar is. Het ene merk is misschien wat minder duur dan het andere, maar wat ik heb gemerkt is dat Nutrilon in praktisch alle winkels te koop is en andere merken niet altijd. Groet van Kiki
Ik heb na de borstvoeding Friso gebruikt wat heel goed beviel. Ik ben nu sinds 3 weken over op Kruidvat voeding en daar doet mijn meisje het ook heel goed op. Ik ben daar erg tevreden over en de prijs scheelt enorm met de andere merken.
Kan eigenlijk zo ook wel zeggen dat het goed bevalt! En dat Danischa er super op gaat. (wel gebruik ik sinds een paardagen nutriton, omdat ze wat vaker voeding terug geeft. Ditkan van de warmte komen hoor) De details kan ik eventueel vanavond/vanacht als het koeler is voor je intypen in een pbtje. Over wat er inzit enzo... Misschien dat andere dat ook kunnen dan? Dan kan je het een beetje vergelijken. Maar zo over het algemeen ben ik zeer te spreken over de voeding van kruidvat.
Ik gebruik voor Lynn naast de bv ook kruidvat voeding en die bevalt super!! Ik geef naast de bv 1 fles op een dag en ze doet t er prima op, ook geen last van haar darmpjes oid erop!! En aanzienlijk goedkoper!! Groetjes Carry
Vanaf de 6de maand zo heb ik ook wel eens een fles gegeven omdat ik niet zo'n kolf ster ben, Similac beviel ook prima de jongens vonden het lekker. En ook erg goedkoop vergeleken met Nutrilon vooral als je het bij de kruidvat haalt.