productie verhogen met kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lovie, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 11 dagen oud en ik heb geprobeerd hem aan de borst te krijgen. Maar eerst toonde hij geen interesse en daarna hapte hij te zuinig aan en deed het heel zeer, aangezien ik een hele dunne huid heb bij mijn tepels.
    Daarom heb ik vanaf het begin gekolfd en kwam de productie toch goed op gang en kreeg hij de melk met de fles.
    Dit gaat prima en eigenlijk wil ik het wel zo houden omdat ik het aanleggen niet meer durf.
    Maar nu ik wat meer op ben en de kraamhulp weg is merk ik dat de productie terugloopt.
    Op dit moment kolf ik 15 min. en 7x per dag en produceer ik ongeveer 90cc per keer, terwijl een paar dagen geleden dat nog 120cc per keer was, 6x per dag.
    Nu hou ik niks over voor een voeding in de nacht en ben ik bang dat het steeds minder word.
    Wat moet ik doen om weer meer melk te produceren?
    Bedankt voor het antwoord!

Groetjes Lovie.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Dit zijn de beruchte regeldagen rond de 10e dag. Door nu 2-4 dagen elke 2 uur te kolven zal je productie na die 2-4 dagen weer zijn wat je gewend was.

Als je je kindje wel aan de borst zou voeden, zou hij ook elke 2 uur willen drinken.

Succes.

Deel Deze Pagina