34w baby gedraaid?

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1981Mama, Jul 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Al weken ligt mijn baby keurig met zijn hoofd naar beneden. In de laatste controle 10 dagen geleden was hij ook al een stuk ingedaald.

Nu lag ik vanmorgen in bed met mn rug een stukje omhoog, en ik voel een hoop gerommel, alsof hij gedraaid is, gevolgd door een hoop pijn omdat mijn buik ineens een andere kant op moest gaan rekken...

Ik heb voor de zekerheid even het zkh gebeld maar ze zeiden idd dat hij nog kon draaien (dat verbaasd me aangezien hij zo groot is), en dat het niet erg is als hij in stuit ligt, dat ze dat misschien wel terug kunnen draaien met 36 weken

Als ik in de spiegel kijk zit mijn buik ook echt een stuk hoger, en als ik voel, dan voel ik mijn baarmoeder pas heel hoog beginnen, boven mn ondergoed ipv al vlak boven mijn schaambeen zoals tot vanmorgen dus...

Kan hij met zijn rug naar beneden zijn gaan liggen? Dus niet in stuit met kont naar beneden maar echt met zijn rug naar beneden (niet in een rare knik maar vrij recht). Kan dat?
    is het gevaarlijk?

Ik voel mijn buik echt aan alle kanten oprekken iig

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Gevaarlijk niet. Beeb neemt de houding asn die hij prettig vind.
    Hier stuitertje vanaf een week of 30. Lag mrt 32 goed en daarna niet meer.
    Kindjes kunnen idd ook dwars liggen en ook dat hoeft niks te betekenen.
    Hier is ie niet meer zelf gedraaid. Ik krijg een ks. En ben tevreden over mijn beslissing. Succes meid

3. Gili2014

Gili2014 Niet meer actief

Mijn dochter draaide met 35.4 in een stuit na een dreigende vroeggeboorte . Ik denk dat zette tijdens de weeen toen benauwd heeft gehad en is gedraaid.

Ik voelde net als jou op een ochtend een hoop gerommel en toen een hoofdje tussen mijn ribben :)
    Nooit meer terug gedraaid ..

Ze is uiteindelijk met keizersnede geboren met precies 39 weken.

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier twee keer een dwarsligger tot 38 weken. Toen voor de eerste keer in hoofdligging .

Derde lag in stuit en is met bijna 38 weken pas gedraaid.
    Moet er wel bij zeggen dat ik kleine kindjes had dus die konden lekker dwars liggen.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Je verloskundige (of gyneacoloog) kan voelen hoe de kleine ligt.
    Je kunt ook zelf proberen te voelen door wat harder te drukken en de rug af te tastsn, als je die kunt vinden.

6. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

Mar 22, 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Mijn kindje ligt klem met zn hoofd in het bekken (volledig ingedaald) en voelde hem afgelopen week ook paar keer flink 'draaien' maar ze kunnen dus nog wel naar links en rechts met lijfje/draaien om hun as. Maar niet meer in stuit komen te liggen als ze volledig zijn ingedaald. Bij volgende check even laten voelen?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    vanavond toch nog even naar het ziekenhuis geweest ivm pijn. Hij lag idd met zijn rug naar beneden maar is vervolgens toch weer met hoofd naar beneden gaan liggen, de druk is iig weer van mijn buik af. Alleen bleek ik door het gerommel en gedraai in mn buik wel weeën te hebben én 3cm ontsluiting...

Aangezien ik 34 weken gepasseerd ben krijg ik geen weeënremmers. Als het niet doorzet mag ik morgen weer naar huis, en anders is er morgen misschien wel een baby (dat was even schrikken).

Ik blijf het wel vreemd vinden dat een baby van ruim 3 kilo nog kan draaien (niet gek dus dat het pijn deed)

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Zo zo, hoe is t nu met pijn ed?hopen dat t niet doorzet

9. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

Mar 22, 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Pfff heftig zeg! Hoop dat je baby nog even blijft zitten waar ie zit!!

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Vannacht was de ontsluiting niet gevorderd iig. Een ienieminiebeetje meer, maar geen doorzettende bevalling volgens de gyn. Slecht geslapen en nu weer pijn om de zoveel tijd (nu even geen ctg) waarvan ik ze nu herken als harde buiken of weeën.

Ik hoop toch dat ik strax weer naar huis mag. Ik vind ziekenhuizen echt helemaal niets haha. En ik heb geen spullen bij me natuurlijk, niet eens een tandenborstel. Mn man heeft wel wat spulletjes die hij straks komt brengen

11. Mamsma

Mamsma Actief lid

Oct 15, 2013
    129
    0
    16
    Ai wat vervelend zeg! Gelukkig ligt je kindje nu dus wel in de goede positie weer? Hopelijk mag je gauw weer naar huis!
    Kun je gewoon nog tot week 40 door blijven 'lopen' met 3 cm ontsluiting? Of is de kans dat het nu eerder komt zo ie zo wel groot?
    In elk geval heel veel sterkte gewenst!

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    De baby is gisteravond laat in het ziekenhuis spontaan teruggedraaid naar de goede positie! Hij had zelf misschien ook door dat hij andersom minder ruimte had?

Sowieso hoef ik maar tot 38w0d dus dat scheelt al iets :)
    Maar als ik de gyn moet geloven is de kans klein dat het nog weken gaat duren. Wel moet ik volgens protocol nog een nachtje blijven slapen helaas. Sowieso moet ik in het zkh bevallen (voor de baby), mocht het nu doorzetten dan ben ik er alvast iig .

Morgen nogmaals toucheren en bij gelijke stand mag ik naar huis :)
    ik wil niet in het ziekenhuis zijn maar het is voor mijn man ook wel rustiger nu denk ik (die wilde graag dat ik advies vd dokter opvolgde en nog bleef)

13. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

Mar 22, 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Wat spannend zeg! En wat fijn dat hij weer goed ligt.
    Nog 2 weken en 2 dagen en dan mag hij komen. Word je dan ingeleid met 38??

Sterkte dit nachtje enneuh, laat je maar een beetje vertroetelen ;)

Share This Page