Hallo, Julia is al vanaf het begin niet zoveel aangekomen. Ik zal de groeicurve hier bijvoegen. Je ziet dat ze aardig is afgevallen en toen wat is gegroeid (eerste 4 weken van 3610 g naar 3320 g naar 3920 g). De kinderarts vond dat nog wat weinig, dus voor mijn eigen idee ben ik de week daarop nog geweest en woog ze 4300!! Dat is dus het sprongetje omhoog wat je ziet. Nu zijn we vanmorgen geweest (ze is nu 12 weken oud) en weegt ze 4880. Zoals je ziet heeft ze dus een niet zo hard stijgende lijn. De kinderarts hield geen rekening met die een na laatste meting van 4300 gr, maar die is toch echt wel goed gedaan, bij hun in de praktijk! Is dit nog wel normaal? Moet ik me geen zorgen maken, of kan ik haar nog beter stimuleren om goed te drinken?
Hallo , De lijn loopt inderdaad wat naar beneden. Ik kan via de mail niet zeggen of dat zorgwekkend is of niet. Je kan altijd proberen een extra voedingsmoment in te bouwen. Ze moet niet verder dalen maar als ze nu een mooi lijntje blijft volgen lijkt me dat goed. BV groeicurves vlakken vaak rond 3 maanden wat af dus is het belangrijk om te zien hoe het daarna verder gaat. Als je zelf twijfelt dan kan je altijd de 2de borst als toetje aanbieden of nog een keer extra wisselen als je al 2 kanten geeft. Of een keer extra aanleggen op een dag. Ik weet natuurlijk niet waarom ze al bij de kinderarts loopt dus ik ga (zeker niet op basis van de mail) tussen zijn uitspraken zitten. Als je geen goed gevoel hebt bij zijn uitspraken vraag dan waarom hij e.e.a. ziet zoals hij het ziet. Succes Ilse