Nux Vomica D4

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tralalala, Mar 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hallo dames,

in het boekje van Kluun :)->) had ik gelezen dat Nux Vomica D4 van A. Vogel wel eens zou kunnen helpen tegen de misselijkheid. Dus heb ik vriendlief er even op uit gestuurd en die heeft het bij de Etos gevonden.

Nu vraag ik mij af: zijn er meer dames die dit gebruiken en zo ja, werkt het en hoeveel en hoe nemen jullie het in? In de bijsluiter staat 5-10 druppels met water innemen. Nou vind ik dit een beetje vaag. Ben net begonnen met 7 druppels, leek me wel een mooie middenweg, in een half glas water. Maar is dat de bedoeling? Of zou je eerst de druppels moeten nemen en dan een glaasje water er achter aan? En er staat dat je het even in de mond moet houden en dan doorslikken, hoe lang moet je het dan in je mond houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

Jul 27, 2012
    86
    0
    0
    almere
    Hey meis,

Ik heb het ook inderdaad die druppels bij mij werkte ze wel in het begin maar na 2 weekjes werd het wel minder.
    Ik nam ongeveer 7 druppels in een klein laagje water, gewoon de druppels in het water doen en dan doorslikken.
    Hoop dat je er wat aan hebt.
    Succes Groetjssss:)

3. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bedankt voor je reactie! Als het bij mij 2 weken helpt ben ik al heel blij, word helemaal gek van die misselijkheid!

Nog andere dames met ervaringen?

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb het gebruikt op het laatst toen ik zwanger was van mijn oudste.
    Hield het een seconde of 20 in mijn mond.
    Had het idee dat het wel eventjes werkte maar niet lang.
    Het haalde bij mij de scherpe kantjes van de misselijkheid eraf maar de hele misselijkheid ging er niet mee weg en merkte ook na een half uur ongeveer dat het toch weer terug kwam.
    Nu was ik natuurlijk niet zwanger door de eerste periode maar voornamelijk omdat mijn dochtertje veel tegen mijn maag drukte.
    Denk dat dat ook wel een verschil is.
    Gewoon uitproberen of het werkt bij je.
    Bij homeopatische middeltjes is het bij iedereen weer anders.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Anders kun je eventueel nog gembercapsules proberen. Die hielpen mij in mijn eerste zwangerschap om het een beetje uit te houden. Bij mijn tweede zwangerschap moest ik helaas wel geloven aan 'echte' medicijnen..

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Ook ik heb Nux Vomica gebruikt in de eerste 4 maanden. Ik bleef flink misselijk en overgeven, maar je weet natuurlijk nooit hoe het zou zijn zonder die druppeltjes.

Ik had ze bij homeopathische drogist gekocht en volgens mij moest ik er 20 druppeltjes van nemen, 's ochtends in wat water. Zal wel een meer verdunde oplossing zijn dan.

Belangrijk is inderdaad dat je het een minuutje in je mond houdt, bijv. onder je tong, zodat het snel door je slijmvlies wordt opgenomen. En geen tandenpoetsen voor of na, want dat vermindert de werking.

Sterkte met de misselijkheid en fijne zwangerschap!

7. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Ik heb hier ook nux vomica gebruikt, maar dat hielp niets...Vitamine b6 daarentegen heeft wel geholpen...maar ben pas b6 gaan slikken rond de 10 weken dus of nou de b6 zo goed werkte of ik al aan t eind vd misselijkheid was weet ik niet zeker. Maar ze zeggen hier dat vitamine b6 heel goed helpt.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bedankt voor jullie reacties!

ik heb nog niet het idee dat het echt goed werkt.... Maar blijf het maar gewoon gebruiken, baat het niet dan schaadt het niet. Ik doe het trouwens in wat limonade ipv water, vind er echt een heel naar smaakje aan zitten :)
    Zal eens gaan proberen het wat langer in m'n mond, onder m'n tong, te houden, misschien heeft het dan wat meer effect.

Gembercapsules heb ik inmiddels ook in huis maar die vind ik zo enorm smerig dat ik die niet binnen kan houden haha, elke keer als ik die neem ligt ie na een minuutje weer in de wc :)

Share This Page