Voor de eerste keer zwanger! zo blij maar zo eng ook!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pinky83, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden!

Het onderwerp zegt het al, ik ben zwanger!!!
    Na bijna 10 maanden in de MMM eindelijk een positieve test!
    Nog heel pril allemaal hoor, als het goed is nu ongeveer 4,5 week!

Het is trouwens mijn eerste zwangerschap, dus heb zo veel vragen en nieuwe angsten! Wat moet ik nu doen, wat moet ik regelen en waar moet ik aan denken? Bang dat het mis gaat, dat het toch niet waar blijkt te zijn. Bang voor wat er allemaal met mij gaat gebeuren of veranderen gaat.. na de MMM is er nu een heel nieuw circus dat gaat beginnen! :)

Ik voel me echt niet anders, dat maakt me ook onzeker. Heb alleen wat menstruatiekrampjes en voel me wat week.. af en toe lijkt het wat op misselijkheid.. Maar dat komt vast van de spanning :D
    Probeer wel te genieten dat ik me nog zo goed voel hoor.. als ik het zo hoor staat me nog heel wat te wachten!

Het lijkt me leuk met meiden te kletsen die dit ook (voor het eerst) meemaken en zich misschien ook zo voelen. Wie weet hebben we iets aan elkaar…

Buiten dat, gedeelde smart is halve smart? ;)

2. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    Hoi hoi !

Wij zijn ook nu ongeveer 4,5 weken zwanger !
    En ook wij vinden het super spannend want het ook voor ons de eerste !
    Af en toe had ik wat oud bloed waardoor ik dacht Ooh Ooh dit gaat niet goed ! Maar gelukkig is mijn vriend erg goed in mij geruststellen haha...
    Ik heb dan ook geen krampen en rood bloed, dus dan is het niet erg.
    Ik ben blij als we voor de eerste keer bij de verloskundige zijn geweest, dan hebben we al wat meer zekerheid denk ik. Of het allemaal goed zit etc.
    Wanneer heb jij een afspraak ? Ik ga deze week bellen voor een afspraak. De eerste afspraak is tussen de 8 en 11 weken zei mijn huisarts.
    Dus nog even geduld.
    Mijn kwaaltjes zijn tot nu toe alleen maar moe en erg vol gevoel na het eten.
    Ik ben erg benieuwd hoe het zich allemaal verder gaat ontwikkelen. En ook wij vinden het erg spannend !

Groetjes en een fijne zondag !

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook zwanger na bijna een jaar in de MMM. Wel met vier maanden pauze voor de alles veranderende ronde :) Ik herken heel erg wat je schrijft, dit is weer zo'n andere periode dan de periode in de MMM. Ik heb ook echt een maand nodig gehad om los te laten dat we niet zwanger konden worden, want het was echt gelukt!

Eerste weken had ik ook alleen last van menstruatie krampen en af en toe wat weeeig. Na week 6 is dat volledig omgeslagen, dus geniet er nog even van ;) Nu ben ik de hele dag misselijk, zijn er dagen dat ik dus gewoon niks eet, heb ik buikpijn als ik me langer dan een half uur in span, en dan heb ik het al over wandelen of autorijden. En ben ik zoooo moe. Kan nu alleen maar hopen dat het over een paar weken beter wordt ;)

Zekerheid is ver te zoeken in de eerste twaalf weken, hier heb ik meer onzekere dan zeker momenten, maar zolang er geen krampen en rood bloedverlies zijn zal het allemaal wel goed gaan. Bij ons is het trouwens normaal om bij 7 weken al een echo te hebben als je via de MMM zwanger bent geworden. Dat is al bijna ;) Even ziekenhuis bellen!

Heel veel plezier deze zwangerschap, geniet ervan!

4. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    p.s
    Wij zaten niet in de mmm, maar wilde toch even mijn verhaal kwijt.

5. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap meiden! Wat leuk dat jullie mee willen kletsen!

@Cindiej, wat leuk dat jullie ook een eerste kindje verwachten! Spannende tijden he! Fijn dat je zo veel steun aan je vriend hebt! Snap dat het schrikken is, dat oude bloed! Voel je je verder wel goed?
    Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Ik liep bij de fertiliteitsarts, dus die wil ik eerst bellen. Die waren de afgelopen 2 weken dicht, dus ga ze morgen bellen. Heb via de huisarts wel al bloed laten prikken (ik kon het gewoon niet geloven! haha), en die vroeg ook al of we al een verloskundige hadden, dus als de fertiliteitsarts niet met iets komt bel ik de dokter gewoon. Vind het super spannend allemaal. Geen idee wat ik kan verwachten en wat er allemaal nog op me af gaat komen. Moet vreselijk wennen aan het idee, en ook aan de manier hoe mensen ineens met je om gaan. Al die aandacht is niets voor mij, haha! Bij ons is het de eerste in de familie zo'n beetje. Mijn moeder wordt voor het eerst oma, en die kan al jaaaren niet wachten!
    Wel lief en alleen maar goed bedoeld hoor, maar op sommige vragen ben ik ook nog niet voorbereid. het dringt nog helemaal niet tot me door!
    Hebben jullie het al aan iemand verteld?

@Prettymuffin, Bij jou dus ook je eerste kindje? Wat geweldig dat het toch gelukt is! Die hele MMM leef je in de angst dat het niet lukt he? Herken dat wel.
    Merk nu wel dat ik me al die tijd zo gefocust heb op de weg er naar toe, dat ik vergeten lijk waar we ook alweer heen gingen. Stom genoeg helemaal geen rekening mee gehouden dat alles zo ineens anders kan zijn. Ging er gek genoeg vanuit dat dit nog zo lang zou duren! Vind het wel super hoor, laat dat duidelijk zijn :D
    Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt!! Ze zeggen dat je ongeveer met 10 weken je HCG piek hebt gehad toch? Hoop dat het snel minder wordt voor je en je er weer van kan genieten.

Hoor er meer over dat het ineens zo omslaat. Vind het maar eng allemaal.. Kijk er niet naar uit om mijn dagen boven de pot door te brengen ;).. heb je iets tegen je misselijkheid gekregen?
    Werk jij er ook nog bij trouwens? Dat lijkt me ook wel pittig hoor!

Ik hoop ook dat ik eerder een echo krijg. Hoewel dat natuurlijk geen zekerheid geeft. Ik denk dat ik die onzekerheid ook wel houd. Zou heel fijn zijn als ik voorbij die 12 weken ben, maar daarna vind ik vast weer iets anders om me druk over te maken.

@allemaal, hebben jullie ook meegedaan aan moeders voor moeders? Of gaan jullie dat nog doen? Heb me gisteren aangemeld, ben benieuwd!!

6. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Hier inderdaad ook eerste kindje :) Je leeft inderdaad continue in een soort angst/verdriet en ik vond het heel moeilijk om dat los te laten. Stom eigenlijk. HCG piek, geen idee wanneer die is, hij is hier denk ik nog niet over :p Boven de pot hangen doe ik gelukkig niet, het is bij mij puur misselijk zijn en kokhalzen :( Heb er iets tegen gekregen, maar dat helpt voor geen meter. Toen ik de huisarts hierover belde vond ze het niet belangrijk dat ik geen eten binnen kreeg, want eten voor twee is toch niet nodig. Ofzo :s Moest het maar gewoon overleven. Werken doe ik af en toe, heb een eigen zaak, dus kan m'n eigen uren bepalen en dat is nu wel heel fijn. Kan ik gewoon om 10 uur beginnen en om half 4/4 uur stoppen. Werk jij fulltime?
    Voor de echo moet je even het ziekenhuis bellen, die vinden het sowieso wel fijn om te weten of het gelukt is :)

MvM doe ik ook ja :) Alweer een volle 5 weken zelfs. Nog 4 weken en dan ben ik er alweer vanaf. Gelukkig ;) Is super vervelend om continue in een kannetje te plassen, dus zal blij zijn als ik weer gewoon op de wc kan gaan zitten ;)

7. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Hoi! Mag ik meekletsen? Hier ook pas net zwanger en ook een eerste, mega spannend! Ik heb morgenavond een gesprek voor moeders voor moeders, het was ons gelukkig op een natuurlijke manier gegund dus wil daarom des te meer hieraan bijdragen. Aanstaande donderdag intake van de vk, m'n cyclus was onregelmatig dus over 2,5 ook de eerste echo, zenuwen!!!

Veel plezier allemaal!

Liefs Foppie

8. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Oh Pinky83 we komen ook nog eens uit dezelfde provincie:p

9. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    @Prettymuffin, dat lijkt me zo naar, zo misselijk zijn! Zie ik best tegenop. Ergens las ik over okugest tabletjes van vsm. Daar hoor ik goede dingen over. Zijn geloof ik gewoon te koop bij de drogist, misschien het proberen waard?
    Wat suf dat je huisarts zo reageert zeg!!! Ik weet niet beter of het is heel belangrijk dat je wel wat eet en goede dingen binnen krijgt. Neem je ook extra vitamines oid?

Hahaha, ja ik ben me nu suf aan het lezen joh! Las daar over die HCG piek, zit zo rond de 10 weken. De meeste klachten zouden daarna verdwijnen.. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar hopelijk zijn ze bij jou net zo snel weg als ze zijn gekomen!)

Wat fijn dat je je eigen zaak hebt! Lijkt me sowieso leuk, maar nu ook nog eens heel handig! Wat voor zaak heb je?
    Ik werk op kantoor. Gelukkig wel ' maar' 4 dagen. Ik hoop wel dat ik zonder problemen kan blijven werken. Voelde me al een beetje bezwaard met al die ziekenhuisbezoekjes onder werktijd. Hebben ze overigens super lief op gereageerd hoor, dus ik verwacht van hun kant sowieso geen problemen, maar toch!

Ja wil idd morgen het ziekenhuis bellen. Lijkt me heel leuk om te vertellen dat het is gelukt! Voor hun ook leuk lijkt mij! Ik heb wel eens gehoord dat je wat vroeger een (inwendige) echo krijgt als je via de mmm zwanger bent geworden. Zal het morgen wel horen neem ik aan!

Ik heb me wel aangemeld voor mvm.. en dat je in een fles moet plassen weet ik ook, maar verder niets. Ja dat het maar heel even kan weet ik, verder niets. Ben benieuwd wanneer ze terug bellen!
    hahaha.. dat je uitkijkt naar een normale wc snap ik! :D

@Foppie, natuurlijk mag je meekletsen, leuk! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat fijn dat jullie die hele MMM ellende bespaard is gebleven, en wat goed
    dat je meedoet met mvm!! Ik heb zelf ondervonden hoe belangrijk het is, maar had het sowieso willen doen. Anders trek je het door, nu help je mensen met hun grootste wens in vervulling laten gaan… is toch mooi?!

wat spannend, over 2,5 je eerste echo! heb je dan donderdag alleen een gesprek en dan 2 weken later terug voor je echo??

Ik vind jouw woonplaats er ook wel gezellig uit zien ;)
    Grappig dat je uit dezelfde regio komt.

@allemaal, mag ik vragen hoe oud jullie (ongeveer) zijn?

10. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    Tot nu toe ben ik alleen erg moe en een vol gevoel.
    Gelukkig behalve soms oud bloedverlies geen klachten.
    Wel soms gevoeletjes in me onderbuik maar niets wat duidt op krampen gelukkig.

Wij hebben het nog niemand vertelt, we willen de eerste echo afwachten en horen dat het goed zit ( al geeft dat natuurlijk geen garantie)
    Het voelde eerst nog heel onwerkelijk maar het besef komt steeds meer ook al zie je nog helemaal niks van het zwanger zijn .

Ja ik ben blij dat me vriend goed op me in kan praten haha... Verder leest hij ook erg veel over het zwanger zijn etc . Ik vind het erg leuk en prettig dat hij zo meegaant en betrokken is.

Spannend, spannend, spannend allemaal :D

11. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    @Cindiej, fijn dat je nog niet echt klachten hebt. Als ik het zo lees moeten we daar nog maar ff van genieten zo lang het kan!
    Knap dat je het nog niemand hebt verteld. Ik heb getwijfeld, maar kon gewoon niet wachten het me moeder te vertellen. Buiten dat, mocht het mis gaan vind ik het fijn als zij er voor me is. Het hele MMM traject hebben we met niemand gedeeld, behalve de mensen die het moesten weten bijv. op mijn werk.

Ik vind het ook zo onwerkelijk! iemand verteld dat er iets in je buik groeit, maar dat geloof je toch bijna niet als je er niets van voelt?

Lief van je vriend! Hier ontpopt mijn vriend zich ook in een ware zwangerschapsdeskundige, haha! wel heel leuk hoor!

Slik jij trouwens extra vitamines?

Ik heb trouwens een clubje aangemaakt voor degenen die het leuk vinden om daar verder te kletsen. Het klinkt een beetje suf, een clubje, maar het is misschien handiger (om via je telefoon te reageren) en wel fijn omdat dat ook besloten is.
    Lijkt me leuk om daar verder te kletsen!!

12. Lana1985

Lana1985 Lid

Feb 9, 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Zijn hier ook 4,5 weken zwanger van het eerste wondertje! Zo spannend allemaal. Het ene moment denk ik dit gaat wel goed komen en 5 minuten later gaat er weer vwn alles door mn hoofd! Kan bijna niet wachten tot de 12 weken! Voel de hele dag door van alles in mn lichaam maar gelukkig nog geen misselijkheid.
    Wanneer en hoe zijn jullie van plan het nieuws te delen met jullie ouders? Zou het liefst nu nig naar ze toe gaan maar mn vriend wil nog even wachten.

Groetjes!

13. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    @Pinky83.

Het is inderdaad prettig om nog geen verder klachten te hebben.
    Dus we moeten inderdaad zo lang mogelijk genieten, nu het nog kan ;)

Leuk he dat ook de mannen zich zo verdiepen in het hele zwanger zijn.
    En ik kan me voorstellen dat het ook prettig voelt om het te vertellen als je al de mmm mee hebt moeten maken.
    Wij vinden het wel lastig hoor om ons mond te houden, omdat we het eigenlijk van de daken willen schreeuwen.
    Maar er houden het toch nog even voor ons ;)

Ik slik al een tijdje foliumzuur, en verder niks extra's. En jij ? Denk dat ik er wel nog wat bij ga slikken.

En zo'n clubje klinkt gezellig :D

14. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Lana,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Zag dat je je al bij de club hebt gevoegd, leuk!
    Ik vind het ook allemaal eng. Normaal voel ik me ook zo als ik ongesteld moet worden, niets aan de hand. Nu weet ik wat er zich afspeelt en durf ik al geen strakke broek meer aan te doen omdat ik bang ben dat het slecht is als ik een krampje voel.. haha!

Mijn moeder, zus en schoonouders weten het al! Met ' de rest' wil ik nog wel wachten…
    Wilde eigenlijk nog wel even wachten maar kon het gewoon niet. Mijn vriend wilde mijn moeder gelijk bellen, haha!!

Wil je wachten tot de 12 weken om zijn met het iedereen vertellen?

15. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    @Cindiej, heb je uitgenodigd!

16. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    Ik zag het :D thnx !

17. Lana1985

Lana1985 Lid

Feb 9, 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Sorry! Jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Het gevoel van ongesteld worden maakt mij idd ook angstig! Moet veel plassen en ben erg moe maar dat was ik voor die tijd ook al. Ben nu wel meer bewust van vanalles.

Heb het alleen nog maar aan mn 4 beste vriendinnen verteld (en testen laten zien omdat ik het niet kon geloven) en mn vriend heeft het aan zijn beste vriend verteld (was hij nog niet van plan maar kon het toch ook niet voor zich houden).
    Denk het over 2 weken aan de ouders en grootouders te gaan vertellen ivm de manier waarop de we dat willen gaan doen.

18. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Hoe werkt dat dan met zo'n clubje?

19. Pinky83

Pinky83 Actief lid

Jul 5, 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Zal jou ook uitnodigen Foppie!
    Ben nu op m'n werk, dus weet niet of het nu lukt, anders vanavond!

Fijne dag meiden!

20. Spidy

Spidy Actief lid

Aug 6, 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van de 1e na een jaar in de mmm.
    De eerste 12 weken waren hels. Ik had 0.0 klachten. Heel fijn natuurlijk maar zo zag ik het niet. Wilde juist klachten voor de bevestiging.
    Had ook wat bloedverlies wat het nog onzekerder maakte. Plus de hormonen maakte m'n humeur er ook niet beter op.
    Ik besefte ook niet dat ik zwanger was. Was zo gefocust op het niet zwanger kunnen worden dat ik het niet kon geloven dat het zo was.
    De angst was zo groot. Dat het misging, dat het een droom was etc.
    Bij mij beïnvloedde het echt m'n humeur.

Na 12 wk ging het wat beter. De magische grens voorbij, iedereen mocht het weten. Het werd wat echter. Maar onzekerheid bleef wel. Ik ga nu 1x in de 2 wk naar de vk ipv 1x in de 4 wk. Alleen voor m'n onzekerheid.
    Bij 14 wk kreeg ik iets buik, nog echter. Bij 16 wk geslachtsbepaling. Nog echter. En nu voel ik d'r ook sinds een week en begint het echte besef en vertrouwen pas te komen. Heeft bij mij dus even geduurd.

Zodra je zwanger ben ben je uit de mmm. Maar zo voelde dat bij mij niet zo. De mmm zit in mij en het heeft tijd nodig om te vertrouwen in je lichaam en op je baby. Iedere echo geeft wat meer vertrouwen.
    Ik hoop op een goede zwangerschap voor je!

Succes

Share This Page