Droog gezicht...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door corina83, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wat helpt het beste tegen een droog schilferig gezicht??

Scrub mn gezicht nu 1 a 2 keer per week, smeer me gek met dag en nachtcremes en nog heb ik een droog gezicht...
    gisteren zei manlief weer heel lief 'schat, je gezicht is kurkdroog, hangen schilfers aan' werd ik alleen beetje geirriteerd door omdat ik het al tig keer had gezegd dat ik kan smeren wat ik wil maar het blijft kurkdroog...

Wieeeeee oh wie heeft het wondermiddel?!

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bij de apotheek verkopen ze Vichy met verschillende lijnen, en volgens mij hebben ze nu voor 5 euro een toilettasje met miniproducten.
    Probeer die eens uit.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Inderdaad even kijken wat vichy me aanbied bij de apotheek..

Wordt het droge nu wel erg zat namelijk

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb ook altijd last van een droge huid.

Heb toen bij ici paris net gedaan of ik die dure artikelen wel zag zitten waardoor ze met een machine gaan kijken wat voor type huid je hebt. Vervolgens kreeg ik een advies en een paar proefmonsters.

De proefjes heb ik nooit gebruikt maar met het advies ben ik naar de apotheek gegaan en heb daar een creme van Vichy gekocht voor 3x zo goedkoper als de spullen van ici paris :D

5. HOG

HOG Niet meer actief

Ik gebruik sinds een week Derma Care Biodermal P-CL-E creme. Is een beetje vettig, merk wel dat als ik het een dagje niet opdoe, dat mijn gezicht weer schilfert. Maar als ik het opdoe, dan verdwijnt de droogheid weer.

6. Loe

Loe Niet meer actief

ik zweer bij Eucerin 10% urea, ook verkrijgbaar bij apotheek. Ik heb mijn gezicht verbrand gehad (gelukkig zie je er niets van) maar moet dagelijks mijn gezicht meermalen insmeren anders heb ik een soort gipsen gevoel jak.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En je gezicht niet zo vaak wassen met zeep. Water is normaal wel genoeg. Zeep droogt de huid ook uit.
    Denk dat scrubben misschien ook wat teveel is? Dat je huid zelf niet meer gewend is om zich te vervangen, en juist daardoor schilferiger is.

Ik gebruik nu vaak de vaseline-lanette creme (van mijn zoontje). Ik heb zelf het idee dat het daarmee weer een paar dagen goed is. Sommige huidcreme smeer je op, en een uur later zie je de velletjes alweer zitten..

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik gebruik er vaseline intensive care Aloe cool&fresh tegen. Zit in een groene fles en is ook heel goed geschikt als aftersun. Gebruik het op mijn gezicht maar ook armen, benen etc. het trekt snel in en ruikt ook nog eens lekker!

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb rond week 20 in mijn zwangerschap een erg droge huid gekregen,vooral mijn gezicht.
    ik ben toen even gestopt met 1x in de week scrubben(vaker is schijnbaar niet goed),en heb een dag en nachtcreme gehaald van nivea voor de droge en gevoelige huid,die prima werkt.
    heb anders altijd de nortmale dagcreme,en nu dan even de wat vettere.
    verder was ik mijn gezicht niet met zeep....

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En misschien overbodige tip, maar niet vergeten voldoende water te drinken. Naast het smeren.

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Witte vaseline.
    Dat is de meer smeerbare versie van vaseline. Zit in een tube, kost 2 euro geloof ik bij de Kruidvat (maar ze hebben het volgens mij overal)
    Zit niks in wat kwaad kan, maar werkt als een tierelier. Ik gebruik het voor mijn zoontje, die had er erg veel last van en verdraagt geen chemische stoffen of parfums.

12. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik heb/had het ook. Gebruik altijd waat duurdere creme voor mijn gezicht maar toen ik zwanger raakte was dat ineens niet meer goed. De schilfers hingen erbij. Heb toen van alles geprobeerd, maar het hielp allemaal niet.
    Toen was ik eens bij de Hema en daar hebben ze een gezichtscreme voor 5 euro voor zeer droge huid (roze opdruk op het potje). Die heb ik van ellende maar gekocht, moest toch wat!

Na een paar dagen had ik weer een perzikhuidje!

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    vaseline idd of zoiets als Bepanthen. Meer zalfjes dan cremes.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat is echt SUPER spul gebruiken wij in de zorg ook bij heel veel cliënten.

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Voor mijn dochtertje gebruik ik Nutrix van Lancome: super mild en een wondermiddel tegen een hele droge huid (is ongeveer 25 euro bij de Douglas).

Marla

Deel Deze Pagina