Mijn zoon, 8 wk oud, spuugt regelmatig. Mondjes zijn uiteraard oké maar soms komen er hele golven uit. Soms terwijl hij nog bij me ligt, soms tijdens het boeren en soms pas na 15 min oid. Zou johannesbroodmeel wat zijn? Lijkt me lastig te geven icm bv? En heeft de moedermelk dan wel 'tijd' om met dit spul te vermengen, anders heeft het ook geen zin... Krijgt ie teveel of is er wat anders aan de hand (overproductie/ sterke toeschietreflex)? Snachts komt ie gem. om de 4-5 u maar overdag slaapt ie weinig. We bakeren hem nu in en laten hem even huilen. Op zich zou hij overdag nu wel ongeveer 3u tussen voedingen moeten kunnen laten toch? Maar als ik hem laat huilen hoe herken ik dan regeldagen/ clusteren? Wat is precies het verschil daartussen? De reden dat we hem laten huilen , is dat er eigenlijk niets aan de hand is (geen dorst, geen boer, geen vieze luier oid). Als je hem oppakt dan is ie ook gelijk stil! Bedankt alvast voor de hulp!
Je kindje is nog jong en heeft je nog echt nodig. En kindjes spugen nu eenmaal. Wij kijken nu eenmaal naar spugen in de zin van braken, maar voor jonge zuigelingen is het vaak bwuuuk: mondje eruit. klaar. Zorg er wel voor dat hij het makkelijk kwijt kan. Rechte lijn, rechte rug, dat soort dingen. Veel kindjes op deze leeftijd zijn nog erg aan het zoeken. Ze clusteren vaak op bepaalde uren of komen lastig zelf in slaap. Een draagdoek kan veel helpen. Of help je kindje tot diepere slaap te komen voor je het weglegt. (diepe en droomslaap wisselen elkaar af: na het voeden vaak eerst in REM slaap, je ziet dan de oogleden bewegen, grimassen, dat soort dingen. Hier ontwaken ze ook makkelijk uit. Beter te wachten tot diepere slaap) Ook kan het helpen om je kindje na het voeden in de wagen te leggen en dan lekker naar buiten. Veel kindjes slapen dan goed in en komen zo (al is het maar een uurtje) tot goede kwaliteit slaap. Als je je kindje zo 1 of 2 momenten op de dag kunt helpen is dat al heel fijn! Een draagdoek kun je ook binnenshuis gebruiken natuurlijk. Laat je goed voorlichten, en het is echt zo fijn, voor jullie allemaal! Succes!
Oja, johannesbroodpitmeel...niet aan beginnen. Voegt niets toe, maakt enkel de voeding zwaarder te verwerken voor kindjes en het is inderdaad een geklieder, omdat het niet bindt met borstvoeding.