Te weinig borstvoeding naar onze mening

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nance158, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Het feit dat je nu flesvoeding bij wilt gaan geven hoeft niet te betekenen dat de BV afgelopen is. Je kunt nog steeds proberen je productie goed op gang te krijgen. Dat kost wel energie en doorzettingsvermogen. Drie keer kolven en af en toe aanleggen is dan echt niet voldoende. Het beste is overdag elke 2 uur kolven. Die melk kun je geven en als dat niet voldoende is kun je dat aanvullen met kunstvoeding. Vaak aanleggen(ook elke 2 uur bijvoorbeeld) is nog beter als kolven. Dan stimuleer je de boelnog beter. Ik zou je ook aan willen raden een (goede) laktatiekundige te raadplegen. Kraamzorg/consultatiebureau en verloskudigen zijn 9 van de 10 keer niet goed op de hoogte van hoe borstvoedingen nou eigenlijk werkt(ook al denken/zeggen ze vaak van wel)
    Als je productie wel goed op gang is gekomen kun je langzaam de hoeveelheid kunstvoeding af gaan bouwen en dat vervangen voor borstvoeding.

succes en sterkte

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nance, sorry, maar ik denk echt dat je je onterecht zorgen maakt. Niet zo snel aan jezelf en aan je productie twijfelen hoor! Het waren 'gewoon' regeldagen, de dag erop was ze toch goed verzadigd na de (afgekolfde) voedingen? En je kindje haalt zelfs beter de melk uit jouw borsten, kan je nagaan.

Ik zou de kolf even in de kast stoppen, lekker op verzoek voeden, plasluiers in de gaten houden en over een dag of 3 weer even gaan wegen op het cb. Niet te snel de moed laten zakken hoor, heb een beetje vertrouwen in je lijf! :)

3. appeltje

Hoe goed bedoeld ook, ik denk dat dit soort berichten alleen maar 'bang' maken. Hiermee wordt haar idee 'te weinig melk' alleen maar gevoed.

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    op 1 week tijd al zeggen dat de bv niet op gang komt vind ik wel wat vroeg, bij mijn eerste duurde het zeker 2 weken voordat het goed begon te lopen, plaats van nu al te knoeien met flesjes en kolven zou ik eerst eens vaak genoeg aanleggen dan komt het wel vanzelf

5. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om TS 'bang' te maken en haar idee van 'te weinig melk' te voeden.

Ik denk wel dat het advies bij een laktatiekundige inwinnen haar onzekerheden weg kan nemen.

En als je, om wat voor reden dan ook, een keer een flesje kunstvoeding zou geven dan is dat niet een onomkeerbaar proces. Dat is wat ik eigenlijk aan wilde geven.

TS heel veel succes!

6. appeltje

Ja, dat consult van de lk is wel verstandig, al is het maar even om te horen dat ze het goed doet. Een vrijwilliger van de VBN of LLL kan haar misschien ook moreel ondersteunen (zie telefoonnummers op www.borstvoedingsforum.nl).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze nu weer aankomt, gaat het toch gewoon goed? Ik snap niet waarom je denkt dat je te weinig hebt? En stop met kolven, maar leg haar gewoon lekker vaak aan! Het is even bikkelen in het begin, maar dan komt het echt goed en hoef je je ook niet meer zoveel zorgen te maken. Bij borstvoeding gaat het helemaal niet om hoeveelheden, maar of je kindje tevreden is. Als je kindje huilt, hoeft het ook niet perse om honger te gaan, maar misschien wel mama-honger, krampjes, gewoon overdonderd van al het leven buiten de buik ;).

Wat woon je trouwens in een leuk dorp, heb ik het grootste deel van mijn leven gewoond!

8. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Bij mij gaat het nu gelukkig ook weer wat beter, wel met kolf anders krijgt ie echt niet genoeg binnen, want hij bleef maar komen en wil constant drinken maar ik had gewoon echt niet meer, je kon het ook duidelijk aan mn borsten zien dat er niet zo veel meer in zat, maar met het kolven lukt het weer en brengt de BV ook weer wat meer op gang.

maar ik heb dit in overleg met de VK en het Consultatie buro besloten omdat ik het toch belangrijk vindt dat ons kleintje BV krijgt.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

woow herkenbaar! alleen viel hier ons meisje steeds meer in slaap en dronk gewoon niet genoeg waardoor de voeding terugliep. Ik ben een aantal dagen geleden begonnen met het kolven, ieder uur, om de borstvoeding weer op gang te krijgen en dat is goed gelukt. Alleen durf ik niet goed terug op volledig borstvoeding, nouja wel qua voeding, maar niet aan de borst. Ik weet nu wat ze binnen krijgt doordat ik de melk dus in een flesje geef. Alleen tussendoor als ze erg veel huilt, leg ik haar nog weleens aan (s avonds - clusteren?) . Ik kolf nu overigens niet meer ieder uur ;) , maar iedere 2 uur ongeveer, aangezien de productie weer goed teruggekomen is.

ik heb trouwens het flesje van tommie tippee - met een speen die op de tepel lijkt. Geen idee of het verschil maakt, maar ze pakt nog steeds de borst. Het zelfde geld voor een speentje. Is ook niet goed eigenlijk, maar wij trokken het zelf niet meer en nu is ze een stuk rustiger en ze drinkt/eet genoeg. Ook een borstvoedings-speentje overigens.

Deel Deze Pagina