Wanneer van 6 naar 5 voedingen? En hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door QMerelQ, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Even een vraagje wat me bezighoud....
    Ik geef mijn zoontje van 11 weken nu 6 (borst-)voedingen per dag, en ik vroeg me af rond welke tijd hij van 6 naar 5 voedingen zou gaan.
    Hij is van de week nl behoorlijk van de leg geweest en wilde overdag bijna niet slapen.
    Gister en vandaag gaat het véél beter en slaapt hij zelfs langer. Vandaag heb ik om 15:00 uur i.p.v. 2 uur een voeding gedaan, en als hij nu tot 19:00 uur kan slapen, zit ik op 5 voedingen.
    Zou hij van de week dan een sprongetje hebben gemaakt?
    Hij stak voorheen bijv. zijn hele vuistje in zijn mondje en sinds vandaag heeft hij ontdekt dat hij ook 2 vingers kan proberen. Ook heeft hij al wat geluidjes gemaakt vandaag, en daar waren we al 2 weken vollop mee aan het oefenen.
    Ben benieuwd hoe die overgang bij jullie is gegaan.
    XX

2. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Het zou heel goed een sprongetje kunnen zijn of regeldag.
    Ik ben rond die tijd van 6 naar 5 voedingen gegaan.
    Dirk had toen ook nog een nachtvoeding. CB adviseerde toen van 6 naar 5 te gaan. Wel flesvoeding hoor.
    Ik heb toen de nachtvoeding eraf gehaald en de 5 voedingen overdag gegeven.
    Mijn schema is nu:
    6.00
    10.00
    14.00
    18.00
    22.00 uur

Gr Karin

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het lijkt mij vrij vroeg om naar 5 voedingen te gaan. Wij zijn met 4 maanden naar 5 en met 5 maanden naar 4 voedingen gegaan. Het ging eigenlijk vanzelf omdat Julia zelf overdag meer tijd tussen de voedingen liet. Ze sliep toen al door en kreeg voeding om 6 uur, 10 uur, 2 uur, 6 uur en 10 uur.

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Heb je vraag verplaatst naar het onderdeel Voeding > Borstvoeding.

Groetjes, Wendy
    Moderator

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou er zelf helemaal niks aan gaan veranderen. Gewoon voeden wanneer de kleine erom vraagt. Mijn inziens is het ook nog veel te vroeg om na 2.5 mnd al op zo weinig voedingen te zitten. Ik zou dus zeggen, gewoon aanleggen! Overigens niet naar cb's luisteren als ze het over max aantal voedingen gaan hebben, die houden namelijk ook bij borstkindjes flessenschema's aan :rolleyes: tenminste, over het algemeen wel. Maar borstvoeding mag je zoveel geven als de kleine wil, zit geen max aan. Dus gewoon lekker laten drinken wanneer de kleine trek heeft!

Liefs, Hanneke!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik sluit me aan bij bolbuikje... als je op verzoek geeft, dan komt je kindje niet tekort. En mocht je dan 4 uur tussen de voedingen hebben, is dat alleen maar mooi meegenomen. Persoonlijk lijkt het me vrij vroeg... maar elk kindje is anders.

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan is ook 11 weken en krijgt nog 7 voedingen

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Thanks,
    Het leek me zelf ook erg vroeg maar de dame op het CB had het er laatst over. Ik dacht toen ook: nu al?
    Ik vind 6 voedingen prima, dus ga er gewoon mee door.
    Gisteren dus inderdaad op 5 voedingen uitgekomen, maar dat was eenmalig.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken, en inderdaad iedere baby is anders!
    XXX

9. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    mijn dochter is nu 3 maanden en soms komt ze maar voor 5 voedingen, nou prima toch? Ze is gezond en slaapt 's nachts 10 uur aan een stuk dus vandaar maar 5 voedingen, en als ze meer vraagt krijgt ze gewoon meer!

10. Alita

Alita Niet meer actief

Ze geven het vanzelf aan, tenminste hier gaat dat allemaal vanzelf!

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gaat vast vanzelf.
    Dean had nog 5/6 voedingen met 6/7 maanden.

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Die cb'ers zitten meestal in een flessenmodus, maar voor bv gaat dat allemaal niet op. :)

13. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Mijn zoontje is ook rond 11 weken naar 5 bv gegaan. T ging eigenlijk vanzelf... En hij is toch aardig aan de maat! :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza krijgt momenteel nog 7/8 voedingen per dag. Nou moet ik zeggen dat ze per keer niet zo veel binnenhaalt en daarom dus vaker komt... tenminste, dat lijkt erop, :) Toen we laatst bij de osteopaat waren geweest en ze een week echt super heeft geslapen, dronk ze ook langer en zat er veel meer tijd tussen, (ook dankzij het feit dat ze toen langer sliep).
    Op dit moment slaapt ze op eigen kracht 3 kwartier en vraagt ze om de 2-2,5 uur. Gistermiddag heb ik samen met haar op bed gelegen en sliep ze 3 uur, vanochtend zelfde verhaal en toen heeft ze 2 uur en een kwartier geslapen. Dronk ze vandaag ineens langer per keer weer!
    Morgen weer naar de osteopaat, hopelijk laatste keer, dus ben benieuwd op hoeveel voedingen ik hier dan uit ga komen... maar 5 lijkt me nog erg onwaarschijnlijk :( (tenzij ze ineens weer door gaat slapen en dan het klokje rond slaapt, maar dat verwacht ik nog niet).
    Rare jongens daar, op het CB...

15. Hoi,

Ik geef nu ook 6 voedingen en ik denk dat ik naar 5 voedingen zal gaan, als hij 's nachts door gaat slapen.
    Nu komt hij om
    04.00
    08.30
    11.30
    15.30
    19.30/20.30
    23.30

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn ventje is nog ouder en die drinkt pas sinds kort nog maar 6 voedingen.....
    ik geef hem gewoon wanneer hij er om vraagt en hoeveel hj vraagt.... dat vind ik het handige aan borstvoeding. geen gereken met etenstijden en geen gepuzzel met flessen als je kindje een keertje extra wil drinken....

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als voed op verzoek kan het niet anders dan vanzelf gaan.

Laura is nu ruim 4 maanden en vraagt heel af en toe 5x per dag, meestal echter nog steeds 6.

Deel Deze Pagina