te weinig borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Axioma, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, dankje voor de uitleg ;)! Ik krijg het gewoon allemaal niet op een rijtje! Haha! Haal vanalles door elkaar, dus vandaar dat ik geen naam/namen ging noemen ;)!

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Een LK is zeker de moeite waard, ik heb in het begin ook een moeilijke start gehad, kleine dronk wel goed, maar ik kolfde ook geen hele voeding.

Ben toen naar een LK geweest en samen hebben we een 'schema' gemaakt om te kolven en heeft ze me geleerd te kolven (dit kan niet iedereen zomaar).
    En na een paar dagen kolfde ik al een hele voeding per keer :)

Ook is veel rust nemen, goed (veel) drinken en niet stressen is een must met BV.
    Maar bovenal is doorzettingsvermogen het belangrijkste denk ik :)

Nogmaals zoals meerdere hier zeggen, je moet echt doen waar je jezelf goed bij voelt, maar volledig BV geven is niet onmogelijk het kost nou eenmaal voor de een wat meer tijd/energie/moeite dan bij de ander.

Succes in ieder geval! :)

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Heb nog niet alles precies gelezen, maar niet de moed opgeven hoor. 20 a 30 cc elke 1,5 uur is heel goed hoor je kindje is nog heel jong. Het is niet te vergelijken met flesvoeding. BV kindje drinken vaker wat minder en komen op hetzelfde uit. Ik heb borst verkleining gehad en geef mijn kindje fv bij sinds ze een maand is (is nu bijna 6 mnd) en dat gaat heel goed. Eerst kolfde ik ook maar iets van 20 cc in die eerste week maar nu soms wel 100 en 's ochtends gewoon 170 of zo dus het wordt vanzelf meer als je kindje meer nodig heeft en ook als ze vaker drinken. Als ze goed groeit hoef je je geen zorgen te maken. Als je langer tussen de voedingen laat of tussen kolven heb je ook meer. Mij werd gezegd dat er zeker 2 uur tussen moest zitten en beter 3 uur anders heb je niet genoeg.
    Hopelijk krijg je weer een beetje moed en anders een keertje fv bij is niet erg hoor. Dan zou ik wel hypoallergene voeding kiezen dat is het beste combinatie ivm allergieen

Sterkte!

Deel Deze Pagina