Zoontje is anderhalf week oud en ik geef nu voor het eerst borstvoeding. Nu heb ik zoveel vragen en niemand in de omgeving met wie de ervaringen te delen zijn, dus hier komt het! Hoe voeden jullie 'discreet' en hoe leg je je kindje dan aan? Hoe doen jullie het als je weg wilt, bijvoorbeeld boodschappen en je kindje wil drinken? Wat voor kleding vinden jullie handig om te dragen? (Ik heb namelijk helemaal niets wat ook maar enigzins geschikt is, en zit nu half naakt te voeden ) Alvast bedankt voor de tips!
Haha wat een gedoe he! Ik voed niet zo graag in het openbaar, maar als het moet dan zorg ik dat ik een shirtje met een vestje aan heb. Shirtje omhoog, vestje stukje open en je ziet haast niks! Desnoods een hydrofielluier er overheen, maar dat pikt mijn dochter niet meer... Met boodschappen doen zorg ik dat ik gelijk na het voeden ga, dan ben ik ruim op tijd weer terug. Als ik langer wegga leg ik haar meestal in de auto voor het uitstappen nog ff aan. Het wordt steeds makkelijker!
En dat half naakt voeden doe ik thuis nog steeds, vind de meeste borstvoedingsvriendelijke kleding zo lelijk haha
idd gewoon een deken eroverheen leggen als ik in het openbaar moet voeden. Wat voeden betreft als je net weg wilt, das het nadeel van borstvoeding, je moet je aan hun schema aanpassen dus dan maar wat later weg.
Over het discreet voeden in het openbaar: als je kindje aan de borst drinkt is er eigenlijk al niks meer te zien omdat het hoofdje ervoor ligt. Meestal doe ik een katoene doek onder mijn borst tegen het lekken, als hij dan loslaat of even moet rusten oid doe ik doe doek voor mijn borst en is er niks meer te zien. Je zou ook kunnen voeden in een draagdoek, dan zijn je borsten helemaal niet zichtbaar. Aan de andere kant kan je ook zo denken: iemand die een flesje geeft hoeft ook niet alles te verstoppen dus waarom zou een moeder die bv geeft dat dan wel moeten doen? Als de melk uit onze vingers kwam hadden we een vinger gegeven maar het komt nou eenmaal uit de borst. Iedereen die het niet wil zien kijkt dan maar de andere kant op. Borstvoeding is de meest natuuijke voeding en net zo goed dat er niks mis is met het geven van fv geldt dit ook voor het geven van bv. Als ik boodschappen ga doen of even weg moet, zorg ik dat hij goed gedronken heeft voordat we weg gaan. Door de regel kan hij er dan 2 of 3 uur tegenaan en dat geeft dat weer wat bewegingsvrijheid. Als hij wil drinken als we nog niet terug zijn, leg ik hem gewoon ergens aan waar ik rustig kan zitten. Soms in de auto maar soms ook ergens op een bankje of in de winkel waar ik ben of waar dan ook. Om dat half naakt voeden tegen te gaan doe ik altijd een topje onder mijn shirt aan. Als de hals dan niet laag genoeg is uitgesneden om het shirt onder mijn borst te krijgen, kan ik mijn shirt gewoon omhoog doen zonder in mijn blote buik te zitten. Dat vind ik ook wel zo prettig laag uitgesneden shirts zijn over het algemeen wel handiger met voeden.
Ik doe altijd de laagjes methode: shirt of vestje omhoog, hempje omlaag. In het openbaar leg ik met aanleggen soms een hydrodoek eroverheen. Maar meestal draai ik even weg, om vervolgens gewoon weer erbij te gaan zitten. Laatst heb ik zelfs lopen winkelen met mn kind aan de borst, niemand die het doorhad
Hier inderdaad ook hemdje en truitje erover; trui omhoog, hemdje omlaag en voila! Mijn dochter hield als baby echt niet van afleiding, dus in het openbaar legde ik een hydrofiele doek over ons heen tijdens het voeden
ik heb zelf in een amerikaanse supermarkt gewerkt en daar kwam altijd een vrouw winkelen die deed het er gewoon om geloof ik. Iedere week als ze kwam winkelen liep ze met haar tiet eruit en haar kind eraan en totaal niet discreet ofzo! Op een gegeven moment heeft mijn manager haar vriendelijk gevraag om even een dekentje over haar schouder te leggen. Nou die kreeg me toch de volle laag!
Ik draag gewoon een hempje onder mijn eigen kleren, werkt prima. Ik doe er nooit een doek over, zoonlief verslikt zich nogal makkelijk en stikt dan bijna (heel heftig tsr en veel melk) Bedek wel altijd de borst zelf een beetje als hij aangehapt heeft
Veel reacties bedankt! Handig om dus een topje met een trui, vest te dragen en een doek erover voor in het 'openbaar'. Welke topjes vinden jullie prettig, en kunnen ook ver genoeg naar beneden? Nog meer tips zijn welkom!
goedkope spaghettitruitjes ik wilde eerst graag gewoon voedingsshirtjes aanschaffen maar deze zijn zoooooo saai. Nu na tips hier gekregen te hebben, heb ik goedkope spaghettitruitjes aangeschaft en dat werkt super, doe dus nu gewoon mijn eigen shirtjes weer aan van voor de zwangerschap zijn toch iets mooier En ik vind het nu heerlijk voeden! En wat betrefd ergens voeden, gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Ik heb een vriendin en die voed op uur en tijd en niet in het openbaar maar daar beperkt ze zichzelf wel heel erg mee, maar daar voelt zij zich goed bij. Ik voed overal en wanneer het ons uitkomt en dat werkt voor ons het beste. En ja mijn mannetje heeft een ritme welliswaar niet met voeden maar wel met zijn slaap, en slaapt van 6 tot half 8 sochtend (hij krijgt dan wel twee droomvoedingen tussendoor) Dit was wel even zoeken maar dat hebben alle baby's. Maar nu wijk ik weer af van het onderwerp geloof ik.....
Hemdjes van de Hema. En truitje eroverheen. Dus hemdje omlaag en trui omhoog. Maar ik maak me vaker druk om mijn blote buik dan mijn borst . Ik ben echt niet bezig met discreet voeden. Als mensen niet willen zien,dan kijken ze maar de andere kant op. En ik voed overal
Ik ben een preutse en voed het liefst niet in het openbaar. Daarin beperk je jezelf dan wel heel erg, daar ben ik me erg van bewust. Mijn meisje komt ongeveer om de 3 uur overdag, dus ik kan wel een beetje plannen. Als ik ga winkelen bijvoorbeeld dan zorg ik dat ik dan na 2,5 uur ergens een plekje zoek waar ik rustig kan zitten. Voeden in de auto vind ik ideaal, je parkeert ergens achteraan en huppakee aanleggen en niemand ziet eigenlijk iets. Ik vind trouwens wel dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en niet waar de rest zich druk om maakt.
Hier ook de shirtje-omhoog-hemdje-naar-beneden-techniek, oftewel de envelopmethode. Nog een andere tip: probeer eens voor een spiegel te voeden of laat je partner foto's maken. Waarschijnlijk is er minder te zien dan je denkt!
Ten eerste: geef het nig even de tijd. Jij en je baby moeten gewoonog even oefenen. Straks gaat het aanleggen een stuk makkelijker, maar nu is het inderdaad nog het handigst om half naakt te voeden. Ga over een tijdje eens oefenen met twee lagen: een spaghettitop met veel stretch en daarover gewoon een normaal shirt of trui. De een omhoog, de ander omlaag. Ik vond een voedingsbh we handig. Ik ben eerst thuis voor de spiegel gaan oefenen. En de eerste keer openbaar voeden is mijn man mee geweest, zodat hij ook even kon kijken hoe het eruit zag. Over het algemeen probeerde ik het wel een beetje te plannen hoor. Echt ideaal is het natuurlijk niet, je vindt niet overal even makkelijk een rustig plekje. Ik zorgde gewoon dat ik alles klaar had staan om weg te gaan en dan wachtte ik tot onze zoon zich meldde. Daarma vertrok ik gelijk. Meestal was ik dan wel op tijd weer thuis. Als ik geen plekje kon vinden (of geen zin had om weer ergens te gaan zitten drinken) voedde ik ook wel eens in de auto of als he mooi weer was in een park. Ik heb ook wel eens gelezen van dames die in een pashokje voedde. Op een rustig moment, het word je waarschijnlijk niet in dank afgenomen als je dit op koopavond doet.
Eerst, even geduld. Je kleintje is er net. Verder inderdaad hempje en shirtje. Bij mij zie je nu helemaal niets meer als ik wil. Qua planning, misschien zijn mijn kinderen heel makkelijk, maar ze voelen ook op een gegeven moment wel dat soms niet handig is. Eigenlijk nooit problemen bij boodschappen doen, hij krijgt vantevoren eten en weet gewoon dat hij weer opnieuw krijgt als ik thuis ben. Flesmoeders hebben ook niet elke keer met boodschappen een flesje bij zich. Als ik echt ga winkelen weten we op een gegeven moment alletwee wanneer het kan. Je ziet aan je kindje dat hij trek krijgt en gaat dan een plek zoeken. Daar raak je op ingespeeld.
Voor het discreet voeden heb ik deze https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/borstvoedingscovers/babybond%3a+flex+#.UlWolpkayc0 In een restaurant ed vind ik dat wel prettiger. Thuis en in bekende of rustige plaatsen ook gewoon met hemdje en shirtje. Ik heb pas gevoed in het kleedhokje van het zwembad, vond het niet prettig om in het zwembad alles los te gooien ! In de auto vind ik ook er prettig trouwens! Ach je wordt er vanzelf handig in! Grtz.
Handig die 'envelop' methode met het vestje en hemdje, maar hebben jullie dan onder het hemdje geen (borstvoedings)BH aan? Zo ja, zit die dan niet in de weg?
Grappig omte lezen, ik ook van de laagjes, ideaal. Bv bh eronder. Voor de geboorte maakte ik me wel zorgen om het waar/hoe voeden, nu vind ik mezelf overal wel ontspannen dus ik vraag het bezoek het altijd of zij het oke vinden. Buiten de deur tijdens boodschappen lijkt me niet zo praktisch dus denk dat ik dat niet ga doen. Moet de kleine maar evenleren wachten.