De eerste 4 maanden hebben zoon en ik af en aan getobt met spruw. De potjes nystatine waren niet aan te slepen, zwarte bessensap geprobeerd, alles wassen, gekolfde melk verhitten enz.. het ging wel weg, maar kwam steeds weer terug. Met 4 maanden precies kreeg ik daktarin voor de kleine man, maar na nog geen 2 dagen gestopt omdat hij er heel erg van ging overgeven. Spruw was al zo goed als weg toen en daarna helemaal weg. Eindelijk! Maar nu zijn we weer 4 maanden verder en gister spotte ik weer witte plekjes in zijn mond. De moed zakte me weer in de schoenen. Het zou wel verklaren waarom hij zo slecht drinkt de afgelopen tijd en soms weigert (ik dacht dat hij gewoon snel afgeleid was). Ik heb alleen geen pijn deze keer en geen steken in mijn borst dus was er niet op bedacht. Als ik denk aan alles wat hij in zijn mond stopt wat ik niet kan wassen. Of aan alles wat hij in zijn mond heeft gestopt waarvan ik het niet meer weet. Of aan de aardige voorraad melk in de vriezer, al dan niet besmet, dan weet ik echt even niet wat ik moet doen.. Heb zo geen zin meer in dat hele gedoe Iemand die me even moed in kan spreken?
O Jillzz wat vervelend!! Ik heb gelukkig geen ervaring met spruw maar wel de kennis dat hel vreselijk hardnekkig kan zijn. Hoe is jou weerstand verder? Heb je bijv antibiotica gehad recent? Hoe is je suikerinname? Helaas geen verdere tips. Hopelijk is het dit keer snel weg en kun je genieten van het voeden zonder gedoe Misschien is er n
Bedankt voor je reactie iris86, ik hoop ook snel weer te kunnen genieten van het voeden, want stoppen is nog lang geen optie Ik heb zelf geen antibiotica gebruikt en weerstand is goed. Baby heeft wel medicatie gehad die nogal schimmelgevoelig is en dat is al paar weken geleden maar ik denk nu toch dat dat de boosdoener is. Moet nu overigens weer met die medicatie beginnen (puffer voor bronchitis). Heb vandaag ook weer nystatine gehaald en we gaan weer aan de slag..