te weinig borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door miery, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miery

miery Nieuw lid

19 nov 2007
    3
    0
    0
    hoi Ilse,

vanaf de geboorte van ons zoontje geef ik hem borstvoeding en de eerste dagen ging dit erg goed....de laatste dagen heb ik het idee dat hij te weinig binnenkrijgt. Binnen een half uur na de voeding komt hij al weer opnieuw vragen, neemt dan een paar slokken en is klaar, net of hij niet meer uit mijn borst krijgt. Dit is op deze manier heel erg vermoeiend want ik ben zo de hele dag bezig met voeden. Nu zitten we er toch aan te denken om (gedeeltelijk) over te stappen op flesvoeding.

Wat is de slimste manier om dit te doen, dus hoe vaak per dag borstvoeding en hoe vaak fles en wat zijn de hoeveelheden die we per fles aan moeten bieden?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Miery,

Ik vemoed dat jij middenin de regeldagen zit. De eerste is rond een dag of 10. Je kindje leek een ritme te hebben lijkt nu ieder uur wel een slokje te willen. NIet erg. Geef daar aan toe ende productie van jou past zich aan. Na 1 of enkele dagen zal er weer een ritme ontstaan.

Andere momten waarop je een regeldag kan verwachten zijn rond 6 weken, 3 maanden, 6 maanden en verder ieder moment waarop hij niet lekker is of ineens een groeispurt doormaakt (maar dat weet je dan achteraf ineens)

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina