twijfel tussen borst en fles

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy74, 9 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik twijfel of ik de borst of flesvoeding zal gaan geven.....

ideeen??

2. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nog maar eens goed alle voors en tegens tegen elkaar afwegen. Kijken wat je zelf het belangrijkste vindt.
    Uiteindelijk moet je die keuze helemaal zelf maken.
    Succes!

3. Niet meer actief

Ik twijfelde ook, puur omdat ik BV geven echt niet leuk vind.

Ik ga mijn uk 3 mnd BV geven als ik dat volhoudt en dan snel op fles. Dat geeft me veel meer vrijheid!

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb met mijn zoontje een nare ervaring gehad met BV (40 graden koorts, borstontsteking, en niemand die luisterde)
    Maar toch ga ik het weer proberen.
    Maar idd niet langer dan 3 maandjes (als ik dat vol hou)
    Daarna lekker over op de fles want dat geeft mij ook meer rust.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien is het een idee om een borstvoedingscursus te volgen. Dan heb je meer informatie. Hier is die cursus gratis en duurt twee avonden. De cursus wordt georganiseerd door de thuiszorg.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als je twijfelt, kun je altijd eerst starten met bv en als je het toch niet bevalt kun je altijd overstappen op flesjes. Veel succes met je keuze.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga ook borstvoeding proberen te geven. Maar ik zeg daar eerlijk bij, alleen om dat het zo goed is voor de beeb. Zelf kijk ik er niet echt naar uit.

Lukt het niet, dan stap ik over op de fles. Sowieso bouw ik de borstvoeding in mijn verlof al weer af zodat ik als ik aan het werk ga volledig op de fles ben overgegaan.

Je kunt op borstvoeding.com goede info vinden.

Pim

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik kijk er juist heel erg naar uit om BV te gaan geven ..door omstandigheden kon het bij mijn eerste 2 kids niet ...nu ga ik ervoor :D

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik kijk er ook naar uit om BV te gaan geven. Het lijkt me zo'n geweldige ervaring. Nu dus hopen dat het me gaat lukken. Zo intiem met je baby!

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik wil deze keer de 6 maanden gaan halen!! Lekker bij mij en hopelijk geen koemelkallergie en eczeem kindje net als Lars!

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kijk er naar uit om weer bv te geven... mn dochter heeft het 10 mnd gehad en toen wou zij niet meer :cry: Nu hoop ik minimaal een jaar te halen en dan zo lang als hij/zij wil. Het wordt alleen maar leuker hoe langer je het geeft vind ik.

Ik zou dus kiezen om in ieder geval met bv te starten.. een fles kan altijd nog omgekeerd is een stuk lastiger verder is het zo dat elke drubbel bv telt!

Ik zal eerlijk zijn de eerste dagen/weken zijn zwaar! Het is vaak doorbijten en jij en je partner moeten er echt achter staan (je hebt zn steun hard nodig als je het ff niet ziet zitten en in het begin helpen met aanleggen) maar na een poosje zul je echt het gemak en de voordelen ervaren en het geeft een enorme kick dat je kind groeit door jou melk!

Ik heb bijna alles gehad wat tegen kan gaan zitten (teveel melk, te weinig melk, borstontsteking, verstopt melkkanaaltje, spruw, borstweigeren van mn dochter) maar juist dat ik heb doorgezet maakt dat ik trots op mezelf ben en het belangrijkste het was elke traan waard!
    Misschien een idee om naar een bv-infoavond te gaan of een curcus te volgen... heeft mij destijds enorm geholpen (ik ben niet altijd zo'n fan geweest hoor, ik twijfelde zelfs ooit of ik dit wel wou)

12. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik wil denk een maand of 5/6 borstvoeding gaan geven, maar het lijkt me heel vervelend met werken. dan moet je 2 keer per dag gaan afkolven enzo..
    Maar als ik het kan geven wil ik het zeker doen. En zoiezo veel kolven zodat het met de fles gegeven kan worden dan went hij/zij toch al aan een fles en mijn vriend wil ook erg graag voeden hihi

Deel Deze Pagina