Eten 3,5 jarige

Discussie in 'Voeding' gestart door Koningsgezin, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Onze zoon is ruim 3,5 jaar. In januari wordt hij 4. De laatste tijd klaagt hij over honger. Krijgt hij echt te weinig?

Ontbijt: 1 boterham en 1 beschuit met beleg, beker melk
    Tussendoor: 2 stuks fruit en waterige aanmaaklimonade
    Lunch: 2 - 3 boterhammen met beleg en beker melk
    Meestal rond 2 uur wilt hij water hebben. Dan krijgt hij ook plakje ontbijtkoek met boter.
    Tussendoor: tussendoortje (koekje, snoepje, fruit net wat er in huis is) en beker sap.
    Avondeten: flink peuterbord avondeten en wilt soms nog meer. Toetje en aanmaaklimonade.

Hij klaagt vooral om eten tussen middagtussendoortje en avondeten. Geen idee hoe lang en zwaar hij is. Zit qua kleding in 110, na groeispurt ook met zijn broeken inmiddels. Qua gewicht zat hij vorige keer goed gezond gewicht.
    Wat eet jullie 3 jarige?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon (over 2 wkn vier jaar) eet zo ongeveer hetzelfde.

Ontbijt / lunch 1 of 2 boterhammen. Of 1 boterham en daarnaast beschuit / bakje ontbijtgranen / ontbijtkoek o.i.d.
    Tussendoor een keer fruit. Soms ook een keer een koekje. Ligt er een beetje aan wat we doen op een dag. Het tweede tussendoortje schiet er bij ons nog wel eens bij in.
    Avondeten eet hij vrij weinig

Onze zoon zit nu zo ongeveer in maat 104. Hij is groot voor zijn leeftijd. Nu heeft hij gezond gewicht, maar heeft lang een beetje op het randje van gezond / te zwaar gezeten. (Als baby altijd gewicht +2 en gewicht +1)

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Elk kind eet anders. Ik at als kind echt veel en had snel honger. Ik bleef daarbij altijd slank. Mijn lichaam verbrandt snel denk ik.

Ik zou wanneer hij 's middags honger heeft, tomaatjes, paprika en komkommer aanbieden. Dat is gezond en vult niet zo.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ook altijd honger tussen half 5 en 6 uur. (We eten pas om half 7-7 uur). Dan krijgen ze meestal van mij een bakje groente (rauwkost of gekookt) of verse groentesoep (broccoli, pompoen, pastinaak, bloemkool). Als ze dat niet hoeven was het alleen maar lekkere trek, en dan hebben ze pech ;) Maar meestal gaat het op.

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik dat hij idd in een groeispurt ofzo zit en het even nodig heeft. Als pre avondeten snack zou ik rauwkost aanbieden: tomaat, komkommer, wortel, paprika...

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij zegt dat hij honger heeft, zou ik hem gewoon iets gezonds geven. Fruit of groente dus, of desnoods een rijstwafel.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Groeispurt zou inderdaad nog wel kunnen, is afgelopen tijd ook flink gegroeid.

Een extra (gezonde) snack tussendoor zal ik er dan in gaan lassen. Hij zal het nodig hebben.

Deel Deze Pagina