Kolven afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nikky82, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kolf fulltime de bv af en doe dat al 4 maanden. Het begint alleen nu wel steeds zwaarder te worden, dus ik wil gaan afbouwen. :(
    Ik kolf nu 4x per dag. Hoe moet ik gaan afbouwen en hoe lang gast dit duren?

Gr., Nicole.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je bouwt 1 kolfbeurt per week af. Soms kan het sneller, dat voel je zelf aan.
    Zo kan je lichaam/borsten wennen aan het minder vaak leeg kolven, zonder dat je stuwing gaat krijgen. En het minder aanmaken van melk.

Mocht je last krijgen van stuwing wanneer je eigenlijk zou kolven, kolf dan alleen de druk eraf, niet leeg. Een legenborst maakt juist melk aan, een volle borst niet.

Welke kolfbeurt je als eerste eraf haalt is aan jou. Kies die beurt die het "lastigste is". Bv die op het werk of zo.

Stel dat dit kolfbeurt 2 is, dan bouw je na 1 week nr. 4 af. Dan nr. 1 en dan nr 3. Bouw niet twee achtereen kolfbeurten achter elkaar af. Ga dus niet het rijtje af.

Let erop dat je geen last krijgt van pijnlijk borsten of rode plekken. Als dit gebeurt neem dan nogmaals contact met ons op.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina