Klakken aan de borst en veel los laten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamavanJordy, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hoi,

Ben ik weer met een vraagje.
    Onze spruw is inmiddels over (zie vorige vraag van mij). Zie geen witte aanslag meer in haar mond en het cb zei ook dat ze niks meer zagen. Heb voor de zekerheid nog tot afgelopen maandag doorbehandeld.
    Nu laat ze steeds los tijdens het drinken. Ik leg haar per voeding wel een stuk of 10 a 15 keer opnieuw aan. Volgens mij ligt ze verder wel goed aangelegd al mag ze nog wat meer een open mondje doen, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Heb zoals ze nu drinkt ook geen last of zo. Weet niet hoe ik het los laten verbeterd krijg? Het lijkt mij komen van de sterkte tsr. Ik hoor haar dan ook verwoed slikken en als ze los laat spuit het de eerste keer ook eruit zodat heel haar gezicht onder zit. Laat het dan vaak weg lopen in een doekje en leg haar opnieuw aan, maar zie geen verbetering hierin. Voel ook niet altijd het tsr. Ook loopt de melk langs haar mondje en op mijn en haar kleren.
    Ook klakt ze daardoor tijdens het drinken. Lijkt alsof ze de tepel niet goed vacuum kan houden doordat er zoveel melk komt. Lijkt alsof ze er steeds afglijd van de tepel dan. Ze beweegt ook veel tijdens het drinken. Haar gezicht gaat alle kanten op, soms huilt ze ook tijdens het drinken.
    Wat kan ik hieraan verbeteren?

Groetjes Bianca

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Hoe gaat het nu bij jullie?

Ik denk dat er veel melk komt bij het toeschieten. Daardoor is het vasthouden misschien lastiger omdat alles zo nat en glibberig wordt.

Op zich denk ik dat je het goed doet door al een beetje weg te laten lopen. Misschien nog iets meer (evt beetje afkolven, dan heb je meteen een beetje voorraad) zodat het voeden echt rustiger verloopt.

Ik hoor het wel

Ilse

3. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Ilse,

Op zich gaat het hier wel. Ze houd soms al langer de borst vast, maar vaak is het nog wel happen, paar slokken en dan lijkt het of ze veel krijgt (hoor haar dan ook verwoed slikken) en dan laat ze weer los.

Van tevoren afkolven zie ik niet zo zitten om de reden dat als ze wakker word en ik dan eerst nog wat moet afklolven ze zo overstuur raakt van het huilen omdat ze dan honger heeft. En echt ritme zit er nog niet in dus ik kan ook niet zeggen van nu kolf ik af terwijl ze nog slaapt en dan bijv. pas een uur later komt of zo want dan heeft het geen nut lijkt mij.

Dus we zetten nog maar even door. Mijn middelste zoontje had dit ook (behalve het klakken en smakken niet) en dat verbeterde ook naar mate hij ouder werd, dus daar hoop ik nu ook maar op. Hoewel het bij hem nooit echt helemaal weg is gegaan.

4. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oja, ik ben afgelopen dinsdag nog gaan wegen en nu was ze 275 gram in 12 dagen aangekomen. Ze weegt nu 3495 gram. Volgens de wijkverpleegkundige was dit prima.

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Nou het lijkt me inderdaad aardig te gaan. Als je geen last hebt van het klakken en loslaten dan zou ik me niet te druk maken. Soms drinken kindjes nu eenmaal zo.......als ze maar blijft groeien en vrolijk en alert blijft en jij geen last van de tepels krijgt is het prima.

Succes verder

Ilse

Deel Deze Pagina