Een vraagje,mijn zoontje 3 weken oud

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hajar, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt 120 cc friso hypoallergeen waarvan hij 110 cc drinkt. Nu is het zo dat hij scheten laat die zo stinken dat wij iedere keer denken dat hij heeft gepoept. Als we kijken blijkt het niet zo te zijn. Hij wordt er ook rood van als hij die scheten laat. Hij heeft wel 1x per dag gewoon ontlasting. Moet ik me hier zorgen om maken??? De scheten die stinken echt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Dit klopt.. Dit is normaal op voedingen die bewerkt zijn zoals hypo-allergene voedingen. De scheetjes en ontlasting stinkt erg en de ontlasting kan ook groenachtig eruit zien. Dit hoort bij deze voedingen en kan zeker geen kwaad.
    groeten Femke

3. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie!! helemaal TOP

Nou dan gaan we gewoon verder met de melk ondanks de scheetjes :p

klopt het dat ze sneller honger krijgen door deze type melk? Mijn manneke is best hongerig.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Vervelend dat je zoontje hongerig is. Hoe zwaar is je zoontje, hoeveel en hoevaak krijgt hij een voeding en hoe snel gaat zijn flesje leeg?

Groejes Linda

5. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn zoont weeg 3770 krijgt 7 voedingen per dag van 120cc maar ik heb dan het gevoel dat hij nog niet genoeg krijgt. Zijn flesje drinkt hij in 15 min op. Is het handig om over te stappen naar andere voeding? en zal hij dan niet erge buikkrampen krijgen omdat ik overstap naar andere voeding?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje krijgt vrij veel voeding voor zijn leeftijd en gewicht. Als je de HA geeft omdat er in jullie gezin allergieën voorkomen, kun je beter geen andere voeding gaan gebruiken. Dan kun je eventueel de voeding nog wat dikker maken met johannes broodpitmeel, wanneer je kindje dan ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt, kan de verzadiging nog beter intreden.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina