wie heeft er ook last van dat je kindje veel te weinig drinkt? mijn dochtertje drinkt de drie flessen die ze nu nog maar krijgt vaak niet leeg en wil ook niets anders drinken. met haat toetje erbij komt ze redelijk tot het minimum zuivel maar ik krijg er verder echt geen vocht in. hoe doen jullie dat verder nog?
Hier sinds een week hetzelfde probleem. De ochtendfles gaat meestal aardig op, maar daarna is het een drama. Bram wil ook geen water, diksap of thee... Ik probeer er toch echt minimaal 500 ml opvolgmelk in te krijgen, desnoods geef ik als ik zelf naar bed ga hem nog een flesje, het is niet anders. Ik ben echt bang dat hij uitdroogt. Verder maak ik altijd zelf fruithapjes, daar doe ik nu extra vocht in, zodat hij op die manier ook nog wat binnenkrijgt. En ik probeer elke middag toch iets van water of diksap aan te bieden, hopelijk gaat hij dat op een dag toch drinken. Hopelijk is het een fase.
Hier nog zo'n mama met hetzelfde probleem... Zou het de leeftijd zijn? Gelukkig krijgt Jelle weer een papfles om 23.00 dus totaal komt hij wel aan zijn melk, maar hij heeft de fles van 13.00 vanmiddag ook weer helemaal laten staan... Hij wilde ook niks anders dus ik ga er maar vanuit dat hij geen honger en dorst had... HIj had wel net een paar stukjes brood op... @ happybaby: Jelle krijgt nu totaal 4 flessen, en dus kan hij er wel 1 missen... Kun je tussendoor niet een extra flesje melk aanbieden? @Anakin: Heb je al eens thee geprobeerd? Jelle drinkt ook geen diksap en water, maar als hij 's middags zijn liga krijgt drinkt hij daar zo 150cc thee bij. Wel gewone thee, hij vind de rooibos ineens niet meer lekker..
Wel toevallig ja, onze kindjes zijn allemaal tussen de 7 en 8 maanden.... Zou het dan toch een fase zijn? Thee probeer ik ook wel, maar na 2 slokjes wil hij niet meer. Ach, de aanhouder wint, ik blijf het maar proberen. Gisteren heb ik er 580 ml melk ingekregen, hoera! Dat was echt weer voor het eerst sinds een week.
idd als ik zo kijk tussen de 7 en 8 maanden maar je gaat je toch een beetje zorgen maken. en idd je zegt hoera bij 550 cc we moeten maar hopen dat dit binnenkort niet meer hoeft. ik blijf ook wel andere dingen aanbieden maar ze neemt het gewoon echt niet
Nou hier nog een meisje van bijna 7 en een halve maand die haar flessen niet meer wil. De 1e fles 'smorgens laat ze meestal rond de 50 cc staan , de middagfles gaat meestal wel helemaal op en de avondfles is echt een ramp. daar laat ze regelmatig de laatste paar weken 100 tot 140 cc van staan. Ik weet op dit moment ook niet meer wat ik er mee aan moet. Als ik haar later wakker maak 'savonds maakt ook niet uit want dan drinkt ze em nog niet. Ander drinken wil ze ook bijna niet af en toe wat roosvicee , maar water , thee en diksap krijg ik er ook niet in. Ze eet gelukkig haar fruit , groente en toetje wel helemaal op. Misschien ligt het dan toch aan de leeftijd?
Ik denk het wel.. Jelle heeft gisteren alles bij elkaar misschien 150 cc op... Gelukkig eet hij wel goed zijn fruit en warm eten. Het zal wel een fase zijn, dus ik maak me nog niet druk..
jeetje zeg nooit geweten dat er rond die leeftijd een fase van niet drinken was. ik probeer gewoon iedere dag het minimun binnen te krijgen en verder blijf ik het aanbieden meer kun je toch niet doen!
Hier gaat het al een stuk beter met drinken. Ze heeft gisteravond maar 40 cc laten staan. (ipv 140) en vanmorgen heeft ze haar fles helemaal leeg gedronken. Ik denk dat je er niet zo druk over hoeft te maken. Komt vanzelf weer goed. zo blijkt het haha. Nou kijken hoe lang ze het volhoud.
Oeps ik was te snel, had zelf ook een topic geopend en jawel ook Dewi is net 7 maanden geweest.......wat typisch. Maar Dewi komt niet eens aan 550 ml.....ik vind het niet leuk meer
hier ook hoor ook nog niet eens 550 ben nu met lauwe rooibos thee aan oefenen dat gaat redelijk goed uit een tuitbeker. verder merk ik dat ze ook wel erg vol zit na al het eten wat ze mag. ik heb eens geprobeerd alleen fruit extra te geven en geen groente en toetje. ze dronk toen 270/280 melk op dus ja is het een kwestie van niet willen of wennen aan de hoeveelheid eten die ze nu mogen.