Dochter weigert flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Babii, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hallo,

M'n dochter van 6,5 maand zit in de 6 maanden sprong, maar momenteel weigert ze van alles te eten. Volgens mij zit het allemaal te dicht op elkaar waardoor ze geen honger heeft.

Haar flessen, momenteel 3 per dag, weigert ze, of ze drinkt ervan maar 300 cc dus 100 cc per fles. Haar brood wil ze ook niet, fruithap, groenten, diksap en tussendoortje weer wel.

Vervolgens komt ze de nacht om 5 uur voor eten, dat is niet echt de bedoeling......

Enfin, wellicht zit de voeding te dicht op elkaar, dus wellicht kan jij me even helpen, want heb dus het idee dat ze heel geen honger heeft......

07.00 uur fles 180/6
    09.30/10.00 uur fruithap 200 gram
    12.00 uur broodje
    12.15 uur fles 180/6
    15.00 uur tussendoortje
    17.30 uur groentenhap 200 gram
    19.00 uur fles 180/6

Tussendoor krijgt ze dus de gehele dag diksap, water, thee aangeboden.

Mi heeft ze geen honger voor haar voedingen, dus hoe kan ik haar schema aanpassen zodat ze wel alles drinkt?

Pap geef ik even niet meer, ze komt dan 1 kilo per maand aan, m'n dochter is nu al 9300 gram en 69 cm lang.

Hopelijk heb jij een passend schema, want ik ben een beetje wanhopig!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Babii,

Het schema ziet er goed uit, dus ik denk niet dat het daar aan zal liggen dat je kindje minder drinkt. Misschien dat je sowieso twee van de drie flessen kan verlagen naar 150 ml en alleen bij de laatste fles 180/6 te geven. Is natuurlijk nog niet de oplossing voor het probleem dat je kindje minder drinkt, maar ik zou het even een paar dagen aankijken, kan een fase zijn.
    Probeer het brood eerste te dopen in opvolgmelk en geef het dan aan je kindje; kan er namelijk voor zorgen dat je kindje het dan wel eet.
    Succes!

groet,
    Anne

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Anne,

M'n kindje at al ruim 2 weken brood met jam oid. Ze vond het heerlijk, maar nu weigert ze en haar flessen en haar brood.

Groenen, fruit en een tussendoortje gaat er dan wel weer in..... Het is een aparte haha.

Ik zal de flessen naar 150 cc doen, overigens, pap..... M'n dochter komt echt snel aan, is nu 9300 gram. Kan dat door de pap komen?

Deel Deze Pagina