Mijn zoontje is nu 1 jaar geweest en vanaf nu mag hij dus meeeten met alles wat wij ook eten. Tot nu toe heeft hij alleen potjes gehad. (in het begin wou ik alles wel zelf maken maar dat is er nooit van gekomen) Hoe kun je het beste deze overgang maken. En mag hij dan alles hebben? Aardappels, groente en vlees. Dat lukt wel. Maar hoe doen jullie dit met andere gerechten zoals pasta's of rijst / bami. Hoe maken jullie dit? En mag hij wel gewoon de jus hebben? Ik krijd het vlees met zout en vleeskruiden is dan de jus niet te zout? Heeft er iemand tips? Gr. Suus
Mijn dochter mag dan wel geen produchten met ei of melk, maar vanaf 1 jaar is ze echt alles mee gaan eten. We eten voornamelijk de buitelandse keuken, dus pittig, kruidig etc.. maar dat vind ze reuze lekker. Pasta's neem ik vaak van die mini pastadingetjes.
Gewoon geven wat jullie ook eten, alleen dan geen zout toevoegen bij het koken, Je kan ipv jus ook wat boter en melk erdoorheen malen. Een beetje zout mag nu wel, maar niet teveel. Bij macaroni en spaghetti deed ik altijd eerst gehakt bakken en groente daarvan alvast een beetje achterhouden en dan op het laatst een klein schepje saus erbij met de pasta. En dan lekker met de staafmixer! Mijn zoontje heeft altijd al met ons meegegeten, maar ipv zout in de pan hadden wij dus zout op tafel staan! Wij hebben ons een beetje aangepast en als wij iets aten wat hij echt niet kon hebben dan kreeg hij een potje (wat hij overigens niet lekker vond) of ik maakte voor hem een aardappeltje met wat worteltjes klaar bijv.