Te weinig eten? Of te veel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Asuna, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asuna

    Asuna Lid

    1 jun 2018
    17
    4
    3
    Vrouw
    Zal ik doen bedankt!

    Weet je dan wat de beste manier is om met brood te beginnen? Korsten eerst laten proeven? En hoe gaat het dan in ze werking om hem echt alleen de binnenkant te geven? Moet die daar geen tandjes al voor hebben? Want dit heeft die nog niet echt volgens mij.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Pap uit een bordje maak je iets dikker, anders is het niet te lepelen. Dus iets meer schepjes.
    Maar ik heb geen ervaring met pap verder, geef bv en heb nooit pap gegeven.

    Als je nu eerst pap in de fles gaat geven, zul je dat straks ook weer af moeten leren. Dus kan je beter direct een bordje doen.
    Maar als hij nog heel gelukkig is met alleen een fles, kan je dat ook gewoon zo laten.
    Eventueel een broodkorst als je zelf ook brood eet.

    Maar weetje, je moet het jezelf niet te moeilijk maken, gewoon doen waar jullie allebei blij van worden. Het makkelijkst is om naar een regelmaat/schema te gaan wat voor jullie handig is. Zowel qua tijden als qua wat je eet. Als je zelf altijd smiddags fruit eet en sochtends tussendoor een bak yoghurt, mag je voor hem ook prima naar schema gaan.
    Maar dit kan ook mooi moment zijn je eigen schema (of soms gebrek aan schema) onder de loep te nemen en dit aan te passen aan wat voor hem fijn en gezond is. Want allebei hetzelfde eten is natuurlijk wel zo gezellig en makkelijk. En over een paar maand wil hij toch alleen maar wat jij hebt, het liefst van jouw bord.
     
  3. Asuna

    Asuna Lid

    1 jun 2018
    17
    4
    3
    Vrouw
    Ja dank je, ik was inderdaad al bezig om alles in een goed schema te krijgen. ^-^
     
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Schema's zijn ont-zet-tend fijn! Ik wilde ook erg graag naar een vast schema.
    Bij onze dochter (en bij veel kindjes wat ik hier lees) is het echter 'gewoon proberen'. Voel je niet bezwaard om de verschillende tips hier genoemd 'gewoon' eens te proberen. Als je bijvoorbeeld eerst een broodkorstje geeft en het inderdaad blijkt dat jouw kindje dit zonder tandjes niet weg kan krijgen, dan probeer je de volgende keer het zachte middenstuk van het brood.
    Alle moeders hebben het beste met hun kindje voor, maar om te weten wat 'het beste' is voor jouw kindje, moet je misschien wat dingen uitproberen. En dat is helemaal niet erg. Het is heel normaal zelfs :)
     
    Adrianna en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier kon ze zonder tandjes al prima brood eten, sabbelen ze gewoon op. De binnenkant gaf ik in kleine stukjes, eerst zonder beleg en sabbelde ze zo weg. Dochter heeft nog steeds maar 2 tandjes, maar hapt zo een stuk komkommer af, kaakjes zijn heel sterk.

    Misschien vind je het nog fijn om te weten, maar voor een bordje pap gebruik je meer pap dan in de fles, anders zit je namelijk uren te lepelen. Hier gaan er ongeveer 5 eetlepels in een bordje van 150/5, dus voor 180/6 is 6 eetlepels, Zoals ook op het pak staat aangegeven, denk ik prima. Maar gewoon even uitproberen, steeds een schepje erbij tot het dik genoeg is, zo dik als vla ongeveer.
     
  6. Asuna

    Asuna Lid

    1 jun 2018
    17
    4
    3
    Vrouw
    Dat had ik snel door haha, hij heeft vanmorgen pap op 180/6 helemaal op, oke laatste beetje ging iets moeizamer gezien hij afgeleid was haha maar hij wilde het nog wel steeds. Maar toen het op was zat die ook echt vol en niet gehuild. Heb net half uurtje terug fruit hapje geven een potje helemaal op, ook niet gehuild dus het is duidelijk dat die meer nodig had dan wat het CB zei. Ik heb zelf gelezen dat ze rond deze leeftijd water mogen beginnen leren drinken dus ik heb ene trainbekerfles gehaald voor hem om te oefenen.
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  7. Asuna

    Asuna Lid

    1 jun 2018
    17
    4
    3
    Vrouw
    Ben ik ook nu aan het doen, ik ga hem straks voor het eerst ook nog een stukje korst geven kijken hoe die reageert er op.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Goed bezig! :D
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Top zeg, goed gedaan! Kijk goed naar je kindje, ik denk dat je prima weet wat hij nodig heeft!
    En ze mogen inderdaad ook gewoon water drinken, doet ze hier ook al een heel poosje.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb je al eens naar de rapley methode gekeken? Misschien wel makkelijk voor je.
    Je kindje eet gewoon met jou mee. Wat jij eet eet je kindje ook. Flesvoeding als hoofdmaaltijd daarnaast aanbieden wat jij eet ( zonder zout, suiker, honing en uiteraard gezonde keuzes).
    Je kindje geeft zelf aan hoeveel en waarvan het wil proeven/eten. Geen potjes, niet speciaal koken en geen vast schema.
    Consultatiebureau niet te veel van aantrekken..

    En ja ik denk dat je kindje nu te weinig binnen krijgt. Je kunt gewoon een broodkorstje gaan geven of zelf een boterham.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Oh en ik zou je kindje nog even geen water geven. Water vult ook maar is loze voeding.
    Eerst alles op de rit krijgen en dan water geven. Je kindje heeft de fles nog hard nodig.

    Hier ook een kind wat dubbele porties eet in vergelijk met t advies van het cb.
    Probeer naar de behoeften van je kindje te kijken en niet maar het schema vsn het cb.
     

Deel Deze Pagina