friso allergy care

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by rensje, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    Goedemorgen,

ben even einde raad.
    Ons zoontje is nu 7 weken oud en heeft refluxklachten en kma klachten.
    hij krijgt voor zijn reflux een maagzuurremmer namelijk ranitidine.
    Omdat we bij de kinderarts lopen heeft hij (in plaats van friso pep) friso allergy care voorgeschreven omdat de pep niet afdoende werkte?!
    Nu krijgt hij dus vanaf gister de allergy care en ik heb bijna het idee dat de klacht van de reflux erger worden.
    Hij is heel druk aan de fles en huilt regelmatig op tijdens de fles.

mijn vraag is dit normaal?? en moet hij alleen wennen (aan de smaak). En moet allergy care niet meteen werken of duurt dit wel even voordat de klachten langzaam minder worden??

Had alle hoop op deze voeding gevestigigd maar sinds vannacht is de moed me in de schoenen gezakt??

hopellijk heeft u tips of adviezen want je wordt regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet het soms niet meer.

het breekt me dat mijn mannetje zon pijn heeft..

alvast bedankt voor u reactie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend dat je zoontje zo onrustig is en zoveel last heeft! Hoe lang geef je al de Frisopep? Het duurt namelijk zo'n 2 tot 4 weken voordat klachten van koemelkallergie verminderd/weg zijn.

Het kan goed zijn dat je zoontje moet wennen aan de smaak, deze is namelijk wat bitterder dan de Frisopep. Je kan, mits medisch verantwoord, de Frisopep tijdelijk mengen met de Friso Allergy care. Hierdoor went je zoontje wat makkelijker aan de smaak. Mocht je zoontje nog erg onrustig blijven, neem dan gerust even contact op met ons of met de huisarts.

Groetjes Linda

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Wat vervelend dat je zoontje zulke klachten heeft. Welke flesvoeding kreeg je zoontje hiervoor? Voor de reflux kun je Friso Allergy Care indikken met johannesbroodpitmeel (Nutriton). Dit zou echt moeten helpen. Verder kan het even wennen zijn als er wat in de voeding verandert en voordat je verbetering ziet. Dit heeft even tijd nodig, van 1-2 weken tot 4 weken. Succes!
    Groetjes Angelique

4. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    dank je wel voor jullie reacties..
    nou de dag dat ik de vraag stelde is ons zoontje opgenomen in het ziekenhuis.
    Hij heeft heftige verborgen reflux.
    We moeten dus doorgaan met de allergy care en ondertussen wordt de voeding ook ingedikt met jhbpm!
    Verder krijgt hij nu ook nog medicijnen.
    Hopelijk krijgt hij dadelijk een beetje rust.

Share This Page