Hallo, ik worstel nog steeds een beetje met de flessen. Onze zoon (2,5 maand en 6 kilo) krijgt nu 5 flessen van 180/6, maar slaapt s nachts lang door. Hij pakt gerust 10 a 12 uur tussen de laatste en eerste voeding. Super dus! Maar,.. als ik per sé die 5 flessen moet geven, moet ik hem overdag om de 3 uur wekken voor de voeding. Ik vind dit persoonlijk niet ideaal. Zelf zou ik ook niet graag gewekt worden uit diepe slaap om te eten. Als ik onze zoon volg in zijn ritme, komt hij overdag om de 4 uur, en slaapt hij s nachts die 10 a 12 uur. Dit betekent dat hij 4 flessen binnenkrijgt. Hij wil dan wel meer dan de 180 ml, dus dan zou ik op 210/7 uitkomen. Wat kan ik nu het beste doen? Mijn kind volgen in zijn ritme, of die 5 voedingen geven?
Hoi! Je zoontje heeft al een gewicht waarbij hij best iets langer zou mogen slapen. Het is dan wel belangrijk dat je in de gaten houdt dat je zoontje goed alert wakker wordt en liever in het begin max. 10 uur tussen twee voedingen houden. De hoeveelheid 4x210/7 is prima! Groetjes Linda