Vanmorgen ben ik gestart met een papfles... alleen is het een gedoe met welke speen/hoeveelheid pap. Ik heb nu de 3standenspeen gebruikt (avent) maar dat ging veel te snel, en op het einde kreeg ze er niks meer uit. Hoe doen jullie dat? En hoeveel schepjes bambix per fles?
Ik gebruiker de Difrax fles met M speen. En doe 3 schepjes bambix erdoor. Dit gaat prima! Maar hij is wel een snelle drinker, normaal 10 minuutjes, en met pap 20 minuutjes.
wij hebben het ook maar opgegeven met die stomme 'papspenen'... Hebben een tijd de etos papspeen gebruikt en daarbij het gaatje iets vergroot, anders kreeg hij er niks uit.. de rest van de flessen drinkt hij gewoon uit Avent.. Dus zijn we toch maar weer overgegaan naar de avent 3 standenspeen.. en idd.. hij is met 5 min leeg maar hij heeft er verder geen last van..
Hier de avent papspeen. Het gaat erg rap ook al op stand 1, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Tussendoor pauzeer ik zelf even zodat het even kan zakken.
hier over gegaan op een papbord omdat hij hem altijd zo snel leeg had. maar wij gebruikte de fles van avent en de speen van kruidvat breed drie standen. Stand 1 onder zijn neus met 180/6 en 3 bambix. Hij had hem dan snel leeg, maar had er geen last van. Dus maakte er geen probleem van. Een bord vond ik gezelliger, een papfles was voor als we snel weg moesten.
Is een papfles blijven proberen? Hier kijkt mijn dochter mij aan alsof ze wilt zeggen: wat flik jij me nou ??? Nog niet geschikt dus..
Papfles, waarom? Hoe oud is je kind? Heeft je kind niet voldoende aan de kv? Kan het niet gewoon van een bord?
Hier nooit pap gegeten zowel niet uit flesof van bord. Je hoeft dus niet te blijven proberem perse. Pap is niet nodig inprincipe.
@dirksmama: ze heeft genoeg aan kv momenteel Ik dacht misschien een makkelijkere manier om het ontbijt te veranderen van papfles naar bord pap maar als ze het nu niet lust dan zal het van een bord ook niet lukken.
Nou hier nog geen succes gehad met hoeveelheid en speen. ik ga morgen maar weer de 123 speen proberen met 4 schepjes pap. Is er een max aan schepjes? Bedankt voor alle ervaringen, het is natuurlijk per kindje verschillend wat wel en niet werkt...
Papflessen vond/vind ik altijd een RAMP! Gaat altijd veel te snel met als gevolg buikpijn en alles. Hier dus heel snel pap uit een bordje gegeven!
Ik ben benieuwd of ze dat geduld op kan brengen, als ik de fles 's morgens op tafel zet en ze ziet m dan wappert ze met handen en benen, zo enthousiast
Mijn dochtertje heeft daar idd t geduld niet voor die wilt in ochtend haar fles en wilt dan gelijk weer slapen. Ze drinkt vaak slapend de fles op haha
Nou eindelijk ben ik er uit. Ik heb het gaatje van de avent no. 2 speen groter gemaakt en nu gaat het perfect! Jeej! Toch bedankt voor alle tips!
Zo heb ik het ook een paar keer gedaan, was de enige manier die werkte. Helaas kreeg ik elke avond de speen kapot door te ruw afwassen, na 3 spenen gestopt. Dus tip: voorzichtig afwassen .