Ik zie er tegenop...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lautjuh85, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hallo,

22 maart moet ik weer aan het werk en ik zie er tegenop. Ik zie er tegenop om mijn zoontje naar de creche te brengen en ik weet niet wat ik met de bv aan moet. Ik ben al een voorraadje aan het kolven. Ik kolf ongeveer 150 tot 180cc. Dit doe ik in die aventbakjes in de vriezer. Nu weet ik niet hoeveel ik straks mee moet geven. Ik ben ook heel bang dat als hij niet alles op drinkt, ze het weggooien. Ik wordt er gewoon onzeker van en heb al in mijn hoofd om af te gaan bouwen omdat ik het zo'n gedoe vind. Aan de andere kant is het tegen mijn principes in en wil ik hem bv blijven geven. In ieder geval tot 6 maand. Is er iemand die mij tips en/of advies kan geven. Want stress is ook niet goed voor de bv. Alvast bedankt.

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

Het is ook heel wat waaraan je moet denken.

Drinkt hij nu al weleens afgekolfde melk uit een flesje?
    Ik zou proberen dat af en toe te doen. Kun je uitproberen hoeveel hij ongeveer per keer drinkt.

Als je dat weet en je weet hoe vaak hij ongeveer drinkt dan weet je hoeveel flesjes je mee kunt geven.

Tja, als hij de melk niet drinkt dan kunnen ze hem toch niet bewaren helaas.

Als je kennismaking hebt op het kdv dan kun je de voeding bespreken en zullen ze je uitleggen hoe het daar in zijn werk gaat.
    Wij moesten naam op flesje zetten.
    Wij hebben ook wat voeding gegeven die ze in de vriezer daar deden. Dan hebben ze reserve voor als er per ongeluk een flesje omvalt ofzo. Gaf me ook wel een fijn gevoel.

En ik neem aan dat hij ook proefdraait voor je gaat werken. Dan weet je ook al of hij daar goed uit een flesje drinkt.

Heb je op je werk al geregeld dat je gaat kolven?
    Je kunt dan kolven of de tijden dat hij normaal drinkt.

iig veel suc6 en ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ohja,

hier hielden ze tot ze 1 was in een schriftje bij op welke tijden ze had gedronken en of de fles leeg was (of ze schreven op: 20 cc over) Dan krijg je ook beter zicht op hoeveel voedingen en hoeveel melk per keer genoeg is.

Ons meisje kreeg in het begin 3x 150 cc mee.
    Later werd het meer.
    En nog later werden het 2 voller flesjes.

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hey dank voor je antwoord.
    Hij drinkt ook wel gekolfde melk uit een flesje. Dan drinkt hij 100 tot 150cc. Ik geef gewoon 3 voedingen mee + 1 extra mocht het te weinig zijn. En volgende week maandag gaat hij proefdraaien een dagdeel. Ben benieuwd.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat je er tegenop ziet is niet raar hoor! Het is toch voor het eerst dat je zoiets doet? Je bent net een beetje aan het moederen gewend en dan komt je werk er opeens bij!

Maar geloof me, gaan werken heeft ook zo z'n leuke kanten hoor (tenminste, dat vond ik zelf)!

Ik zou eerst eens bij het kdv informeren of ze een vriezer hebben voor een noodflesje. Want als je elke dag een voeding extra gaat meegeven, betekent dat je elke dag een voeding extra moet kolven EN dat er elke dag een voeding extra wordt weggegooid. Zonde van alle moeite toch?

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Oh ja dat is wel een goeie tip haha

7. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Moet helemaal goedkomen dus :)

Ik gaf ook weleens een extra flesje en liet het dan daar staan voor de volgende dag als het over was.
    Dan vroor ik een voeding van die dag (dus nog geen 24 uur oud) in.
    Hoefde ik geen melk weg te gooien, want dat haat ik.

Suc6 met proefdraaien en straks weer werken.

Het is even wennen weer werken, maar ook heerlijk om even iets anders te doen dan zorgen voor je kindje. En als je hem dan weer ziet na een dag werken is het extra leuk (ja nog leuker, wist ook niet dat het kon ;) )

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meegelezen!
    Officieel moet ik ook de 22e weer beginnen maar begin 1 april.
    Ben ook druk aan het kolven (tussendoor, nog geen volledige voedingen) maar heb me ook al een tijdje voorgenomen om Stijn eens een flesje voeding te geven uit de vriezer.
    Op de een of andere manier komt het er gewoon niet van. Vind het te gezellig en te makkelijk denk ik, live voeden.
    Toch gauw maar eens gaan doen....

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

...druk aan het kolven.
    Niet eens elke dag, en dan een uurtje na de eerste voeding in de ochtend.

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hey meis..

Wat kan ik me je zorgen goed voorstellen.. ben al weer ff aan t werk en voelde me exact zo.. vond t zo'n gedoe...maar zie t aan.. niet afbouwen.. echt NIET doen.. je zult zien dat t meevalt.. het is mij ook meegevallen.. t kolven op t werk...etc... echt. Je zult blij zijn dat je hebt doorgezet.. stoppen kan altijd nog...

en idd.. NIET OVER STRESSEN.. je hebt veel tijd voor t voeden..ik ga bijv 45 min eerder naar huis zodat ik maar 1 x hoef te kolven... dat recht heb je nu eenmaal.. je mag 1 vierde van je werktijd voor voeden/kolven gebruiken.. ik doe 1x kolven 45 min en de andere sessie ga ik dus naar huis of begin ik later.. (bij mij is t 1,5uur omdat ik 6u per dag werk).. dit werkt hier goed...

Nu loopt mijn bv hard terug (heeft niks met werken te maken trouwens), maar ik voed nog steeds voor een fles.. zolang ze nog drinkt, drinkt ze... alle druppels zijn meegenomen...

SUCCES.. je kunt t.. ECHT

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik vind het ook best eng. Ik moet Maandag weer beginnen. :(

Deel Deze Pagina