Flesweigering

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Mammadoe, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Gisteren heb ik gehoord dat ik vrijdag geopereerd zal worden. Hierna mag ik ivm de narcose 12 uur lang niet voeden. Nu is het probleem dat mijn 7,5 week oude dochtertje de fles de laatste tijd steeds weigert. Ik probeer dagelijk een flesje aan te bieden, maar ze krijst dan het hele huis bij elkaar. Kunt u mij misschien adviseren wat ik kan doen? Moet ik haar nu juist het flesje aanbieden als ze honger heeft of niet, hoelang moet ik het proberen per keer, wel of niet erna de borst geven. etc etc.

Mocht ze dus nog altijd vrijdag het flesje weigeren (wat ik wel verwacht), hoe moeten we dit dan oplossen, ik heb nog zo'n spuitje met een slangetje liggen om te fingerfeeden....:(

Alvast bedankt voor de hulp,

Mammadoe

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Vervelend dat je geopereerd moet worden, hopelijk is het niks ernstigs.

Mogelijk ben ik iets te laat met mijn antwoord, maar wil het toch even geven voor het geval je dit misschien snel leest na je operatie.

Naar mijn weten hoef je niet 12 uur te wachten met borstvoeden.
    Zodra jij bij bent en je er toe in staat voelt mag je borstvoeding geven. De medicijnen die je tijdens de narcose krijgt, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, zijn geen reden om geen borstvoeding te geven. (Jack Newman)

Na een operatie kan je productie wel terug lopen. Dit is normaal en niet van schrikken. Zodra je wat bent opgeknapt zal je productie ook weer oplopen.

Medicatie na je operatie:
    Let erop dat als je medicijnen moet slikken na je operatie dat deze bij BV mogen. Paracetamol mag je gerust innemen als je de dagelijkse dosis niet overschrijd.

Beterschap.

Groetjes Saskia

3. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Alsnog bedankt voor je antwoord. De anestesist zei precies hetzelfde. Ik heb het eerste beetje gekolft en weggegooid en erna haar aangelegd. Zie sliep erna wel voor het eerst de nacht door haha. Dat zal vast geen toeval zijn.
    Vanaf nu proberen we elke dag een flesje voor als ik weer over drie weken aan het werk ga.

Groetjes Mammadoe

Share This Page